به ادعای تسلا، راننده مقصر تصادف مرگبار در تگزاس بوده است - تکفارس 
به ادعای تسلا، راننده مقصر تصادف مرگبار در تگزاس بوده است - تکفارس 

به ادعای تسلا، راننده مقصر تصادف مرگبار در تگزاس بوده است

مهدی حلوائی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 17:05
تصادف خودروی تسلا

براساس سخنان مدیران شرکت تسلا، در جریان تصادف و آتش‌سوزی خودروی مدل S این شرکت در ایالت تگزاس که منجر به فوت دو سرنشین آن شده بود، یکی از سرنشینان در زمان تصادف در قسمت صندلی راننده قرار داشته است. این سخنان مدیران شرکت تسلا با گزارش‌های پلیس محلی ایالت تگزاس مغایرت داشته و ممکن است کار را برای تیم بررسی حادثه‌ی رخ‌داده پیچیده کند.

لارس موراوی، نایب رئیس بخش مهندسی خودروهای تسلا اعلام کرد که نمایندگان این شرکت توانستند تا این تصادف را مورد بررسی قرار دهند. براساس گزارش تسلا، فرمان خودرو هنگام تصادف منحرف شده بود و از این رو تسلا به این نتیجه رسیده است که در هنگام وقوع حادثه، شخصی در صندلی راننده قرار داشته است.

مطالب مرتبط:

تصادف مرگبار خودروی تسلا

موراوی همچنین اضافه کرد:

 در زمان برخورد خودرو با درخت، تمام کمربندهای ایمنی باز شده بود و این در حالی است که سیستم خودران خودروهای تسلا تنها زمانی فعال می‌شوند که کمربندهای ایمنی بسته شده باشند. (براساس گزارش‌های اخیر، فرد راننده می‌تواند به‌سادگی سیستم خودران را فریب داده و باعث شود که این سیستم، بدون حضور فرد در صندلی راننده، فعال شود).

هنوز مشخص نیست که دولت در مورد این ادعای شرکت تسلا چه نظری دارد. سخنگوی NHTSA در مورد سخنان شرککت تسلا نظری نداده و نماینده‌ی NTSB نیز از پاسخ به سوالات مربوط به ادعای شرکت تسلا خودداری کرده است.

موراوی همچنین اعلام کرد که شرکت تسلا نتوانسته کارت اس دی این خودرو را پیدا کند اما نیروهای محلی در حال تلاش برای ارسال این کارت به شرکت تسلا می‌باشند. او در ادامه گفت:

امنیت مشتریان اولویت اصلی شرکت تسلا بوده و ما به‌دنبال پیشرفت محصولات خود در آینده از طریق چنین اطلاعاتی (کارت اس دی) هستیم.

تصادف خودروی تسلا

این تصادف در روز یکشنبه ۲۸ فروردین (۱۷ آپریل) در شهر اسپرینگ در ایالت تگزاس رخ داد. براساس گزارش KHOU، شاهدان محلی صددرصد اطمینان داشتند که در هنگام تصادف هیچ شخصی در صندلی راننده حضور نداشته است. به گزارش نیویورک تایمز، همسران دو سرنشین این خودرو اعلام کرده‌اند که دقایقی قبل از تصادف، این دو نفر در مورد سیستم خودران خودرو صحبت می‌کرده‌اند.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا پس از وقوع این حادثه اعلام کرد که براساس اطلاعات به‌دست آمده، سیستم خودران این خودرو فعال نشده بود و صاحب خودرو نیز نسخه‌ی “خودران کامل” این خودرو، که امکان استفاده از سیستم خودران در جاده‌های محلی را می‌دهد، را خریداری نکرده است. سخنان امروز مسئولین شرکت تسلا، با تحقیقات پلیس محلی نیز مغایرت داشته است.

این اولین باری نیست که مدیرعامل شرکت تسلا در مورد تصادف‌های در دست بررسی صحبت کرده‌ است. ماسک یکی از بزرگ‌ترین منتقدان پوشش اخبار مربوط به تصادف‌های خودروهای تسلا توسط رسانه‌ها نیز می‌باشد. او ادعا می‌کند که رسانه‌ها نسبت به تصادف‌های خودروهای تسلا بسیار حساس بوده و آن‌ها در مورد تصادف‌های جاده‌ای دیگر چندان اهمیتی قائل نیستند.

در گزارش امروز، ماسک بار دیگر از این رویکرد رسانه‌ها انتقاد کرد و آن‌ را “اقدامات فریبکارانه‌ی رسانه‌ها” خواند. او بر این باور است که سیستم خودران خودروی مذکور در زمان تصادف فعال نبوده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید