اپل باید گزینه ای را برای غیرفعال کردن اعلان اپل شورتکات اضافه کند - تکفارس 
اپل باید گزینه ای را برای غیرفعال کردن اعلان اپل شورتکات اضافه کند - تکفارس 

اپل باید گزینه ای را برای غیرفعال کردن اعلان اپل شورتکات اضافه کند

حامد شهرزاد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 18:58
اپل باید گزینه ای را برای غیرفعال کردن اعلان اپل شورتکات اضافه کند - تکفارس 

برنامه اپل شورتکات یک برنامه فوق العاده برای سیستم عامل آی او اس است. این ویژگی یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های این سیستم عامل است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به آی او اس فرمان دهند تا تقریباً هر کاری را به صورت خودکار انجام دهد. محدودیت این ویژگی فقط به تخیل کاربر و توانایی استفاده از سیستم کدگذاری اپل محدود می‌شود.

بررسی جامع فدریکو ویتیچی در مک استوری در مورد ویژگی اپل شورتکات بسیار جالب است، اما این ویژگی یک نقص بسیار بزرگ دارد که باعث می‌شود تا اپل شورتکات به جای آنکه یکی از مفیدترین ویژگی‌های سیستم عامل آی او اس باشد، یکی از آزاردهنده‌ترین ویژگی‌های این سیستم عامل باشد. اپل اصرار دارد تا همیشه وقتی این ویژگی کاری را انجام می‌دهد، اعلان مخصوص به آن را نشان دهد. غیر فعال کردن این اعلان تقریباً غیر ممکن است.

البته یک راه حل غیر رسمی برای غیرفعال کردن اعلان‌ها اپل شورتکات وجود دارد. این ترفند که توسط وب سایت هاو تو گیک شرح داده شده است، بدین شکل است که کاربر باید به قسمت اسکرین تایم از قسمت تنظیمات رفته و با تغییر حالت آن، سیستم عامل را مجبور کنید تا دسترسی به منوی استاندارد اعلانات برنامه اپل شورتکات را نشان دهد. به نظر می‌رسد که هر هفته نیاز است تا دوباره به این بخش از تنظیمات آی او اس بروید و این کار را تکرار کنید.

مطالب مرتبط:

اپل شورتکات

چند مشکل در مورد این راه حل وجود دارد: یکی اینکه این کار آزار دهنده و زمانبر است، نیاز به استفاده از یک باگ در سیستم عامل است و اگر اعلان‌ها را غیرفعال کنید، دوباره فعال کردن آن‌ها بسیار دشوار است، زیرا مجبورید دوباره به قسمت تنظیمات برگردید و قسمت هفته گذشته اعلان‌ها را در اسکرین تایم فعال کنید تا سیستم عامل دوباره به حالت عادی برگردد. این همچنین یک تنظیم کلی است به این معنی که یا همه اعلان‌های اپل شورتکات نمایش داده می‌شود و یا آن‌ها کاملاً غیر فعال می‌شوند.

به نظر می‌رسد که سیستم عامل آی او اس اعلان‌های اپل شورتکات را به این دلیل به طور اجباری نشان می‌دهد که این میانبر‌ها ابزاری بسیار قدرتمند برای انجام خودکار موارد مختلف در آیفون هستند و اپل تصور می‌کند که کاربران از این ویژگی بسیار استفاده خواهند کرد.

اما مسئله این است که قدرت اپل شورتکات در انجام خودکار کار‌هایی است که کاربر قصد ندارد با آن‌ها رو به رو شود، مانند غیرفعال کردن چرخش صفحه نمایش هنگام باز کردن یا بستن برنامه. اعلان‌هایی که دائماً نمایش داده می‌شوند برای کاربران آزاردهنده است. بسیاری از کاربران نیازی به مشاهده اعلان‌های متعدد اپل شورتکات ندارند.

ویژگی اپل شورتکات قابلیتی است که اخیراً به نسخه آی او اس ۱۴. ۵ اضافه شده است و به طرز شگفت انگیزی کار می‌کند، اما واقعیت این است که مثلاً کاربر هر بار که یوتیوب را باز یا بسته می‌کند، قسمت اعظم صفحه به اعلانی که به کاربر هشدار می‌دهد که اپل شورتکات فعال شده است، نمایش داده می‌شود. چندین ثانیه طول می‌کشد تا این اعلان از صفحه نمایش محو شود.

نیازی نیست تا سیستم عامل آی او اس تمام اعلان‌های مربوط به اپل شورتکات را نمایش دهد. بهتر است که پردازش‌های مربوط به اپل شورتکات در پس زمینه انجام شود تا کاربر بتواند به انجام امور دیگر بپردازد. البته شاید کاربرانی نیاز داشته باشند تا اعلان مربوط به اپل شورتکات را مشاهده کنند. پس بهتر است اپل گزینه‌ای برای فعال یا غیر فعال کردن اعلان‌های اپل شورتکات را به سیستم عامل آی او اس اضافه کند.

اپل تنها چند هفته با معرفی آی او اس ۱۵ فاصله دارد و باید دید که آیا این ویژگی به سیستم عامل آی او اس اضافه خواهد شد یا خیر.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.