یک آپدیت جدید آی او اس برای آیفون‌های قدیمی منتشر شد - تکفارس 
یک آپدیت جدید آی او اس برای آیفون‌های قدیمی منتشر شد - تکفارس 

یک آپدیت جدید آی او اس برای آیفون‌های قدیمی منتشر شد

افشین نوری
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 18:28
یک آپدیت جدید آی او اس برای آیفون‌های قدیمی منتشر شد - تکفارس 

در حالیکه آی او اس ۱۴.۵ هم‌اکنون برای آیفون‌های جدید در سراسر دنیا منتشر شده است، آیفون‌های قدیمی نمی‌توانند این نسخه را دریافت کنند. با این‌حال، اگر شما یک آیفون قدیمی دارید، هنوز یک آپدیت جدید برای شما وجود دارد و آن آی او اس ۱۲.۵.۳ است.

آی او اس ۱۲.۵.۳ به‌تازگی منتشرشده و فقط برای آیفون‌هایی است که نمی‌تواند آی او اس ۱۳ را دریافت کنند، اما آی او اس ۱۲ را می‌توانند دریافت کنند. این آیفون‌ها شامل آیفون ۵S، آیفون ۶ و ۶ پلاس، آیپد مینی ۲، آیپد مینی ۳ و آیپد ایر اصلی می‌شوند.

مطالب مرتبط:

البته انتظار نداشته باشید که این نسخه جدید، آیفون‌های قدیمی شما را به یک گوشی جدیدی تبدیل کند؛ برای اینکه لیست تغییرات آی او اس ۱۲.۵.۳ نسبتاً کوتاه است و بیشتر شامل یک بسته امنیتی می‌شود. این نسخه همچنین مشکلات مربوط به خرابی حافظه آیفون‌های قدیمی را هم برطرف خواهد کرد و بهینه‌سازی‌های خوبی را در این زمینه ایجاد خواهد نمود.

بنابراین، با وجود اینکه شما با آی او اس ۱۲.۵.۳ بسته امنیتی جدید و بهبودهای حافظه را دریافت خواهید کرد، اما قابلیت‌های آی او اس ۱۴ مانند ویجت‌ها یا یک کتابخانه‌ی اپلیکیشن را دریافت نخواهید کرد.

پشتیبانی از آیفون‌های قدیمی

با این‌حال، به نظر می‌رسد که اپل همچنان به‌دنبال پشتیبانی از آیفون‌های قدیمی خودش است و کاربران نباید تصور کنند که چون آیفون‌شان قدیمی شده، اپل توجهی به آن‌ها ندارد.

البته هیچ تضمینی وجود ندارد که همه آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی آپدیت‌های آی او اس را دریافت کنند. معمولاً هر زمانی که یک نسل آی او اس برای خانواده‌ای از آیفون‌ها ارائه نمی‌شود، این بدین معنی است که آن خانواده، دیگر آپدیت جدیدی دریافت نخواهد کرد. بنابراین، اگر یک آیفون قدیمی دارید تصور نکنید که در آینده حتماً آپدیتی برای آن منتشر خواهد شد.

ضمناً، هیچ اجباری از طرف اپل برای به‌روزرسانی آیفون یا آیپدهایتان به نسخه جدید وجود ندارد و شما می‌توانید همچنان از نسخه‌های قدیمی آی او اس که روی دستگاه‌هایتان نصب است استفاده کنید.

منبع: Techradar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید