جف بزوس: با کارمندان آمازون مانند ربات رفتار نمی شود - تکفارس 
جف بزوس: با کارمندان آمازون مانند ربات رفتار نمی شود - تکفارس 
جف بزوس: با کارمندان آمازون مانند ربات رفتار نمی شود - تکفارس 

جف بزوس: با کارمندان آمازون مانند ربات رفتار نمی شود

حامد شهرزاد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - 14:46
ثروتمندترین فرد جهان

مدیر عامل آمازون یعنی جف بزوس به طور رسمی در آخرین نامه خود به سهامداران به عنوان مدیر عامل این شرکت اعلام کرد که غول تجارت الکترونیکی برای رسیدن به اهداف مختلف باید اقدامات بهتری را برای کارمندان خود انجام دهد. این نامه به طور کلی در پاسخ به گزارش‌های مداومی که درباره شرایط غیرقابل تحمل کارگران آمازون ارائه شده است، منتشر شده است.

شکایات بسیاری راجع به رفتار آمازون با کارمندان و کارگران انجام خود شده است

طبق این نامه، استراتژی جدید شرکت آمازون مشخص شده است. با این وجود، ذکر این نکته ضروری است که استراتژی جدید شرکت آمازون برای چنین شرکتی عجیب به نظر می‌رسد زیرا از همه نظر متهم شده است که با کارگران مانند ربات رفتار می‌کند. استراتژی این شرکت بیان کرده است که یک طرح رباتیک را با استفاده از الگوریتم‌های مختلف به طرز قابل توجه و چشمگیری در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهد تا برنامه‌های جدید کارمندان را توسعه دهد.

بزوس به طور کلی این خبر را تکذیب کرد که، طبق گزارش‌های خبری، آمازون به کارمندان خود اهمیتی نمی‌دهد، که برای حامیان حقوق کارگران و کارمندان بسیار قابل توجه است. در این گزارش‌ها، به ویژه در مورد کارمندان این شرکت بعضاً مطرح می‌شوند که بسیار ناامید هستند و افسردگی دارند و به عنوان ربات با آن‌ها رفتار می‌کنند، که آمازون به طور رسمی این موضوع را رد کرده است.

مطالب مرتبط:

آمازون از ربات برای چرخش وظایف کارگران خود استفاده خواهد کرد

مدیرعامل شرکت آمازون یعنی جف بزوس برای رفع نگرانی در مورد شرایط کار کارمندان و کارگران خود در واقع بیان کرد که این شرکت برنامه جدیدی را برای کارمندان ایجاد کرده است که با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده، کارمندان را در مشاغلی مشغول به کار قرار می‌دهد و مسئولیت بعضی از کارمندان را تغییر می‌دهد و از گروه‌های مختلف تاندون عضلانی برای کاهش حرکات تکراری استفاده می‌شود که در بیشتر مواقع به محافظت عملی و کاربردی از کارمندان در برابر خطرات ام اس دی کمک می‌کند.

وی گفت که این فناوری در طول سال ۲۰۲۱ گسترش خواهد یافت و قرار است به بهبود وضعیت کاری کارگران و کارمندان شرکت آمازون کمک کند.

علاوه بر تأیید اعتراضات و شکایات مختلف در مورد شرایط کار در آمازون و ارائه راه حلی برای رفع این موضوع، این نامه به معنای واقعی کلمه اولین باری است که بزوس علناً به اتحادیه شکست خورده در کارخانه خود در بسمر در آلاباما ایالات متحده آمریکا اشاره کرده است و به انتقاد از این اتحادیه پرداخته است.

آمازون از نتیجه اتحادیه بسمر ناخشنود است

از جف بزوس سوالی پرسیده شد مبنی به اینکه آیا کرسی شما به طور کلی از نتیجه رای اخیر اتحادیه در بسمر راضی و خوشحال است، و او گفت که خیر. او به طور قطع نتیجه این اتحادیه را تأیید نمی‌کند. او در مورد این موضوع ادامه داد:

به نوعی فکر می‌کنم که در بیشتر موارد ما باید کار نسبتاً بهتری را برای کارمندان خود انجام دهیم. در حالی که نتایج رأی‌گیری به معنای واقعی کلمه یک طرفه بود و ارتباط مستقیم ما با کارمندان کاملاً محکم است و بسیار بهتر از آن چیزی است که اتحادیه توصیف می‌کند. برای من کاملاً واضح است که ما به دیدگاه بهتری برای چگونگی بالا بردن ارزش برای کارمندان و ایجاد چشم انداز به منظور موفقیت آن‌ها نیاز داریم.

آمازون در اوایل این ماه یک عذرخواهی عمومی که برای این شرکت بسیار نادر است را انجام داد. این موضوع پس از آن اتفاق افتاد که شرکت آمازون به طور خاص به دروغ گفتن به خبرگزاری‌ها و حامیان حقوق کارگران و کارمندان متهم شد.

کارگران آمازون برای صرفه‌جویی در وقت مجبور هستند در بطری آب ادرار کنند

اخباری با این موضوع منتشر شده بود که مارک پوکان (دی – دبلیو آی) با کارگران خود بدرفتاری می‌کند و کارگران این فرد در بیشتر مواقع برای آنکه بتوانند بیشتر کار کنند، مجبور بودند در بطری‌های آب ادرار کنند تا بتوانند خواسته‌های رئیس این بخش شرکت آمازون را برآورده کنند. این یک مسئله کاملاً مستند در آمازون است، زیرا نحوه ردیابی و اخراج کارگران به روش‌های مختلف در این شرکت انجام می‌شود و این شرکت تدابیر امنیتی زیادی را برای رصد رفتار کارمندان خود در اختیار دارد.

یک کارگر آمازون طی یک مصاحبه در اواخر ماه مارس با پایگاه خبری مادربرد گفتگو کرد و بیان کرد که خراب شدن حمام (یا کمبود اتاق‌های مخصوص حمام) به طور کلی هنوز یک مشکل در شرکت آمازون است. این کارگر گفت:

شما آنجا نشسته‌اید و نیاز دارید تا ادرار کنید، اما نمی‌خواهید وقتی که برای کار لازم است را به دستشویی کردن هدر دهید. چنین شرایطی به طور جدی برای کارمندان و کارگران آمازون دشوار است.

علاوه بر این، آمازون به طور جدی با یک شکایت بزرگ در مورد وقت ناهار از دست رفته کارگران روبه رو است.

استوارت اپلباوم به دنبال شکایت از آمازون به خاطر رفتار نامناسب با کارگران است

استوارت اپلباوم، رئیس اتحادیه خرده فروشی، عمده فروشی و فروشگاه‌های بزرگ که رهبر اتحادیه اتحادیه بسمر است، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت که تأثیر اتحادیه، صرف نظر از نتیجه، به طور کلی برای اعتبار آمازون مخرب بوده است.

اپلباوم به طور رسمی در مورد‌اتهامات وارد شده به شرکت آمازون نوشت:

ما در حال حاضر به طور رسمی یک بحث جهانی را در مورد نحوه برخورد آمازون با کارمندان خود به روشی کاملاً قانونی آغاز کرده‌ایم. پذیرش این موضوع به تازگی توسط جف بزوس امروز نشان می‌دهد که آنچه ما پیش از این در مورد شرایط محیط کار گفته‌ایم درست است. اما پذیرش او هیچ تغییری را در نحوه برخورد آمازون با کارگران و کارمندان خود ایجاد نخواهد کرد، کارگران به یک اتحادیه قوی و بزرگ برای گرفتن حق آن‌ها از آمازون احتیاج دارند و نه سیاست دیگری از جانب آمازون برای نشان دادن روابط عمومی خوب و توجیه عملکرد ضعیف خود در برابر کارگران و کارمندان شرکت خود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید