شکایت علیه آمازون مبنی بر عدم موفقیت در محافظت از کارگران در برابر کرونا - تکفارس 
شکایت علیه آمازون مبنی بر عدم موفقیت در محافظت از کارگران در برابر کرونا - تکفارس 

شکایت علیه آمازون مبنی بر عدم موفقیت در محافظت از کارگران در برابر کرونا

حامد شهرزاد
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - 10:17
شکایت علیه آمازون مبنی بر عدم موفقیت در محافظت از کارگران در برابر کرونا - تکفارس 

رویترز به تازگی گزارش داده است که یک قاضی فدرال به طور رسمی درخواست دادستان کل نیویورک برای انتقال دادخواست علیه آمازون به دادگاه ایالت نیویورک را پذیرفته است. دعوای‌ای جی لتیتیا جیمز برای مقابله با سیاست‌های جدید شرکت آمازون ادعا کرده است که این غول تجارت الکترونیکی نتوانسته است به طور قطع از کارگران انبار‌های بروکلین و جزیره استاتن در ماه‌های ابتدایی شیوع بیماری در برابر ویروس کرونا محافظت کند، و به نیابت از کارکنانی که بیشتر آن‌ها از عدم وجود شکایت داشتند، شکایتی را انجام داد.

در مورد اقدامات ایمنی این شرکت تجارت الکترونیکی. آمازون عمدتاً تلاش کرده است تا به طور خاص پرونده را برای رسیدگی بهتر و پیروزی در دادگاه به دادگاه فدرال منتقل کند، با این استدلال که مسائل ایمنی محل کار تحت نظر جیمز نیست، یا به طور کامل اینطور نیست.

مطالب مرتبط:

این شرکت به طور پیشگیرانه در مورد بسیاری از موارد در روز جمعه ۲۴ بهمن معادل با ۱۲ فوریه از جیمز شکایت کرد و جیمز چهار روز بعد به معنای واقعی کلمه از آمازون شکایت کرد نا بتواند با اقدامات این شرکت مقابله کند. آمازون سپس دادخواست را به دادگاه فدرال منتقل کرد، که برای موفقیت این شرکت در دادگاه فدرال بسیار قابل توجه است.

جیمز در بیانیه‌ای به دنبال دستور قاضی منطقه یعنی جد راکوف به طور قطع و جدی بیان کرد:

آمازون به طور خاص کارمندان خود را مجبور به کار در شرایط ناامن در سراسر جهان در این همه‌گیری ویروس خطرناک کرونا کرده است. ما اساساً از تصمیم امروز برای اجازه رسیدگی به این پرونده در دادگاه ایالتی، جایی که متعلق به آن است، خوشحالیم که قطعاً قابل توجه است.

کارگران آمازون ادعا کرده‌اند که این شرکت آن‌ها را به خاطر اعتراض اخراج کرده است

در این حکم به منافع دو طرف این دادخواست رسیدگی نشده است، که به دنبال بهبود شرایط برای کارگران و خسارت دو کارگر آمازون است که به معنای واقعی کلمه بیان کردند که این شرکت اقدامات مناسبی را انجام ناده است. به طور کلی کارگران انبار آمازون جی کی اف ۸ در استاتن آیلند به ویژه در ماه مارس گذشته گفتند که آن‌ها به معنای واقعی کلمه تجهیزات محافظتی لازم را ندارند، یا تجهیزات موجود عملکرد مناسبی ندارند.

آمازون در واقع چندین کارگر را که در بیشتر موارد به این شرایط اعتراض داشتند، اخراج کرد، از جمله کریس اسمالز، که به طور کلی و برخلاف تصور عمومی، یک سازماندهی عملیاتی ترتیب داده بود. در آن زمان، جیمز اخراج اسمالز را یک اقدام بد و نادرست خواند و برای تحقیق در هیئت روابط ملی کار تلاش کرد. آمازون به طور رسمی در آن زمان گفت که کارگران به دلیل اعلام عمومی در مورد شرایط کار به دلیل نقض سیاست‌های ایمنی، که در واقع بسیار قابل توجه است، مجازات نشده اند.

آمازون روز شنبه بلافاصله به درخواست نظر د ورج در مورد این موضوع پاسخ نداد و باید دید که در آینده پاسخ مناسبی به این موضوع خواهد داد یا خیر.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید