آمازون درحال استفاده از ‌دوربین‌های حرارتی برای تشخیص تب کارگران در برخی از انبارهایش است - تکفارس 
آمازون درحال استفاده از ‌دوربین‌های حرارتی برای تشخیص تب کارگران در برخی از انبارهایش است - تکفارس 

آمازون درحال استفاده از ‌دوربین‌های حرارتی برای تشخیص تب کارگران در برخی از انبارهایش است

ساسان نظری
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 18:15
آمازون درحال استفاده از ‌دوربین‌های حرارتی برای تشخیص تب کارگران در برخی از انبارهایش است - تکفارس 

به گزارش رویترز، هم‌اکنون آمازون در حال استفاده از دوربین‌های حرارتی برای شناسایی تب در میان کارگران انبار‌های خود است.

دوربین‌های حرارتی نسبت به ترمومترهای پیشانی مورد استفاده در انبار‌های آمازون، از سرعت بیشتری در شناسایی تب کارگران برخوردارند، در حالی که یکی از اصلی‌ترین علایم تشخیص ویروس کرونا تب در افراد است.

کریستین کیش (Kristen Kish)، سخنگوی آمازون در پاسخ به سایت ورج در بیانیه‌ای گفته‌است:

ما فرآیند سنجش روزانه حرارت بدن کارکنان را در میادین عملیاتی خود به عنوان یک معیار پیشگیری پیاده‌سازی کرده‌ایم تا از سلامتی و ایمنی کارکنان خود که مستمرانه فعالیت‌های خویش را برای ارایه خدمات اضطراری ادامه می‌دهند حمایت کنیم.

وی در ادامه گفت:

ما در حال پیاده‌سازی فرآیند استفاده از دوربین‌‍‌‎‍‍‌‍‌های حرارتی برای غربالگری افراد هستیم تا شرایط مطلوب‌تری در برخی از مکان‌های خود ایجاد کنیم.

از آنجایی که مردم به خانه‌های خویش پناه‌ برده‌اند، تقاضا برای ارسال مواد خوراکی و لوازم‌خانگی به طرز فزاینده‌ای در حال افزایش است، در حال حاضر آمازون ۱۰۰هزار کارگر جدید برای مقابله با افزایش تقاضای مردم به شرکت افزوده است.

در حالی که فقط در انبار‌های آمازون ایالات‌متحده بیش از ۵۰ مورد مثبت به ویروس‌ کرونا کشف شده‌ است، تخمین‌ زده‌ می‌شود که تعداد موارد مبتلاء به بیش از ۳۰۰ نفر برسد، کارکنان نسبت به این شرایط در تعدادی از کارخانه های آمازون دست به تظاهرات زده و خواستار تعطیلی و ضدعفونی کردن انبارها شدند.

پس از آنکه دادگاه فرانسه حکم داد که به ازای هر مورد از اجناس  آمازون که از شرکت خارج می‌شود (به جز دسته‌ی تجهیزات پزشکی، مواد خوراکی و لوازم بهداشتی) باید یک میلیون یورو جریمه پرداخت‌کند، آمازون دست کم شش مرکز اجرایی خود در فرانسه را تا بیست آوریل تعطیل کرد.

در کنار غربالگری حرارتی، آمازون مشغول توزیع ماسک و ضدعفونی کردن محل های کار است، هم اکنون آمازون در حال برپایی آزمایشگاه‌های اختصاصی برای سنجیدن کارمندان خود نسبت به ویروس کرونا میباشد که عامل بیماری کوید-۱۹ است.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.