مدیرعامل آمازون به کارمندانی که همچنان می خواهند از دور کار کنند هشدار داد - تکفارس 
مدیرعامل آمازون به کارمندانی که همچنان می خواهند از دور کار کنند هشدار داد - تکفارس 
مدیرعامل آمازون به کارمندانی که همچنان می خواهند از دور کار کنند هشدار داد - تکفارس 

مدیرعامل آمازون به کارمندانی که همچنان می خواهند از دور کار کنند هشدار داد

افشین نوری
۷ شهریور ۱۴۰۲ - 09:37
آمازون

اندی جاسی مدیرعامل آمازون ظاهرا با ارسال پیامی به کارمندانی که قصد بازگشت به محل کار خود را ندارند و می‌خواهند همچنان کارهای خود را از دور انجام دهند گفته است که «این روش برای شما مناسب نخواهد بود».

آمازون اخیرا به کارمندان خود دستور داده بود که از ماه می به مدت سه روز در هفته در دفتر خود حضور پیدا کنند، اما ظاهرا اکثر کارکنان آمازون از این تصمیم راضی نبودند. هزاران نفر از کارمندان این شرکت با امضای طوماری دست از کار کشیدند.

این اتفاق ظاهرا موضع آمازون را تغییر نداده است. طبق اطلاعاتی که توسط وب‌سایت اینسایدر به دست آمده است، جاسی به کارمندان آمازون گفته است «زمان مخالفت گذشته است و اگر نتوانید تعهد خود را نشان دهید، در آمازون برای شما جایی نخواهد بود. چراکه شما حداقل باید سه روز در هفته در دفتر خود حضور داشته باشید.»

جاسی در ادامه گفته است «درست نیست که برخی کارمندان سه روز در هفته در دفتر خود حضور داشته باشند و بقیه از انجام این کار سر باز بزنند.» بنابراین موضع مدیرعامل آمازون این است که اگر کارمندان نمی‌خواهند از قوانین این شرکت پیروی کنند، می‌توانند آنجا را ترک کنند.

این وضعیت باعث شده تا برخی کارمندان آمازون کار خود را ترک کنند و استعفای داوطلبانه را به‌اجبار انجام دهند. آمازون در ماه‌های گذشته کارکنان زیادی را اخراج کرده است.

این شرکت ظاهرا قصد دارد ۱۸,۰۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج کند‌. این بزرگترین تعدیل نیرو در تاریخ این شرکت خواهد بود و دلایلی متعددی برای آن ذکر شده است که مهمترین آن بحران اقتصاد جهانی است. 

قبلا گزارش‌هایی مبنی بر احتمال اخراج ۱۰۰۰۰ نفر از کارکنان آمازون وجود داشت اما حالا می‌بینیم که این گزارش‌ها واقعیت داشته است و به‌زودی بسیاری از نیروهای این شرکت کار خود را از دست خواهند داد. 

به نظر می‌رسد با توجه شرایط نامطمئن اقتصاد جهانی، آمازون قصد دارد هزینه‌های خود را به میزان قابل‌‌توجهی کاهش دهد تا دچار ضرر و زیان نشود. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید