آمازون تا ۴ میلیارد دلار در شرکت Anthropic رقیب openAI سرمایه‌گذاری می‌کند
آمازون تا ۴ میلیارد دلار در شرکت Anthropic رقیب openAI سرمایه‌گذاری می‌کند
آمازون تا ۴ میلیارد دلار در شرکت Anthropic رقیب openAI سرمایه‌گذاری می‌کند

آمازون تا ۴ میلیارد دلار در شرکت Anthropic رقیب openAI سرمایه‌گذاری می‌کند

محمدرضا نصیرزاده
۳ مهر ۱۴۰۲ - 17:18
آمازون

آمازون جدیداً برای رقابت با محصول هوش مصنوعی openAI یعنی chatGPT تا ۴ میلیارد دلار معادل ۳.۲ میلیارد یورو در شرکت  Anthropic و محصولش Claude سرمایه‌گذاری می‌کند. این سرمایه‌گذاری به‌منظور رسیدن این غول تجاری به بازار هوش مصنوعی و رقابت با دیگر شرکت‌های پیشرو و بزرگ این حوزه یعنی گوگل و مایکروسافت در حال انجام است.

طبق مفاد این قرارداد آمازون در ابتدا ۱.۲۵ میلیارد دلار در شرکت  Anthropic که دو سال پیش توسط مدیران تحقیقاتی openAI پایه‌گذاری شده است سرمایه‌گذاری خواهد کرد و قسمت کوچکی از بازار هوش مصنوعی را در اختیار خواهد گرفت.
همچنین آمازون گفته است سرمایه‌گذاری در شرکت  Anthropic که جدیداً چت‌بات هوش مصنوعی جدید Claude 2 را معرفی کرده است می‌تواند تا سقف ۴ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

اندی جسی مدیر اجرایی آمازون گفته است: ما احترام بسیار زیادی برای تیم  Anthropic و مدل‌های بنیادی‌شان قائل هستیم و بر این باور هستمی که بر طبق این همکاری می‌توانیم به بهبود تجربیات مشتریان خود چه در طولانی‌مدت چه در کوتاه‌مدت بپردازیم.

این اقدام آمازون برای ایجاد یک شراکت راهبُردی با یک استارتاپ موفق هوش مصنوعی به دنبال قرارداد چندمیلیارددلاری مایکروسافت با OpenAI در ژانویه است که شامل تبدیل‌شدن به ارائه‌دهنده انحصاری ابری آن نیز می‌شود.

بر اساس شرایط قرارداد آمازون،  Anthropic از خدمات وب آمازون به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات ابری اصلی خود برای «اکثریت بارهای کاری» استفاده خواهد کرد. بر اساس شرایط قرارداد آمازون،  Anthropic از خدمات وب آمازون به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات ابری اصلی خود برای «اکثریت بارهای کاری» استفاده خواهد کرد. مدل‌های بنیادی برنامه‌های هوش مصنوعی بزرگی هستند که بر روی حجم وسیعی از داده‌ها آموزش داده شده‌اند، بنابراین می‌توان آنها را برای حل طیف وسیعی از وظایف تطبیق داد.

مدیر اجرایی و یکی از بنیان‌گذاران Anthropic، داریو آمودی، گفت: «با گسترش قابل‌توجه مشارکت خود، می‌توانیم امکانات جدیدی را برای سازمان‌هایی در هر اندازه باز کنیم، زیرا آنها سیستم‌های هوش مصنوعی ایمن و پیشرفته Anthropic را همراه با فناوری ابری پیشرو آمازون یعنی AWS ادغام خواهد کرد.”

Anthropic یکی از رقبای اصلی OpenAI در بخش هوش مصنوعی نوپا، اما به‌سرعت درحال‌رشد است. سال گذشته، گوگل ۳۰۰ میلیون دلار در Anthropic سرمایه‌گذاری کرد و این شرکت گفت که مدل‌های خود را بر روی تراشه‌های گوگل آموزش خواهد داد و از خدمات ابری آن استفاده خواهد کرد.

در ماه ژوئن، رقیب دیگرشان، هوش مصنوعی Inflection مستقر در سیلیکون‌ولی، ۱.۳ میلیارد دلار سرمایه به رهبری مایکروسافت و انویدیا جذب کرد.

منبع: theguardian

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید