افزایش بودجه هوش مصنوعی متا به ۴۰ میلیارد دلار - تکفارس 
افزایش بودجه هوش مصنوعی متا به ۴۰ میلیارد دلار - تکفارس 
افزایش بودجه هوش مصنوعی متا به ۴۰ میلیارد دلار - تکفارس 

افزایش بودجه هوش مصنوعی متا به ۴۰ میلیارد دلار

فرزاد اسرافیلی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 16:33
افزایش بودجه هوش مصنوعی متا

متا از برنامه‌‌های خود در سال ۲۰۲۴ برای سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی رونمایی کرد. طبق گزارشات، بودجه هوش مصنوعی متا ۴۰ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

شرکت متا قصد دارد سرمایه گذاری در بخش هوش مصنوعی و زیرساخت‌های مرتبط را افزایش دهد. طبق گزارشات، در ابتدا بودجه اختصاص یافته برای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴، ۳۰ تا ۳۷ میلیارد دلار پیش بینی شده بود، اما به تازگی متا این مبلغ را به ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار تغییر داد.

بودجه اضافی به توسعه تراشه، مراکز داده، تحقیق و توسعه و سایر حوزه‌های مرتبط با هوش مصنوعی اختصاص خواهد یافت. این تصمیم در بحبوحه تلاش‌های فعال این شرکت در زمینه هوش مصنوعی اتخاذ شده است.

در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، درآمد متا با افزایش ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳۶.۵ میلیارد دلار رسید. با این حال، انتظار می‌رود رشد درآمد در سه ماهه دوم با کاهش جزئی بین ۳۶.۵ تا ۳۹ میلیارد دلار، کمتر از پیش بینی تحلیلگران روبرو شود.

چشم انداز هزینه‌های بالا با رشد اندک درآمد، موجب نگرانی سرمایه گذاران و ذینفعان و کاهش ۱۶ درصدی قیمت سهام متا شده است. علاوه بر این، بخش Reality Labs از زیرمجموعه‌های متا با کسب درآمد ۴۴۰ میلیون دلاری، ۳.۸ میلیارد دلار زیان شناسایی کرد.

با این وجود، شرکت متا نسبت به آینده خود خوش بین است. مارک زاکربرگ عملکرد موفق‌آمیز عینک هوشمند Ray-Ban را که در برخی بازارها به طور کامل فروخته شده است، برجسته کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید