آمازون می خواهد یک قرارداد میلیارد دلاری با مایکروسافت ۳۶۵ امضا کند - تکفارس 
آمازون می خواهد یک قرارداد میلیارد دلاری با مایکروسافت ۳۶۵ امضا کند - تکفارس 
آمازون می خواهد یک قرارداد میلیارد دلاری با مایکروسافت ۳۶۵ امضا کند - تکفارس 

آمازون می خواهد یک قرارداد میلیارد دلاری با مایکروسافت ۳۶۵ امضا کند

افشین نوری
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 16:20
آمازون

به نظر می‌رسد آمازون برای امضای قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار با مایکروسافت برای تامین نرم‌افزار آفیس آماده می‌شود.

وب‌سایت Insider گزارش داده است که آمازون برای یک میلیون کارگر شرکتی خود، هزینه مجوزهای مایکروسافت ۳۶۵ را پرداخت خواهد کرد.

با وجود اینکه آمازون و مایکروسافت رقبای اصلی هم به ویژه در فضای ابری هستند، اما آمازون در حال حاضر از ابزارهای نرم‌افزاری مایکروسافت استفاده می‌کند.

قرارداد جدید این دو شرکت باعث خواهد شد تا آمازون از نسخه‌های قدیمی مایکروسافت آفیس به اشتراک مبتنی بر فضای ابری ردموندی‌ها مهاجرت کند.

آمازون احتمالا عرضه مجوزها را از ماه نوامبر آغاز خواهد کرد اما مشخص نیست که آیا کارگران آمازون از قابلیت‌های هوش مصنوعی Microsoft 365 Copilot نیز بهره خواهند برد یا خیر.

آمازون همچنین برای رقابت با محصول هوش مصنوعی openAI یعنی chatGPT تا ۴ میلیارد دلار معادل ۳.۲ میلیارد یورو در شرکت  Anthropic و محصولش Claude سرمایه‌گذاری می‌کند. این سرمایه‌گذاری به‌منظور رسیدن این غول تجاری به بازار هوش مصنوعی و رقابت با دیگر شرکت‌های پیشرو و بزرگ این حوزه یعنی گوگل و مایکروسافت در حال انجام است.

طبق مفاد این قرارداد آمازون در ابتدا ۱.۲۵ میلیارد دلار در شرکت  Anthropic که دو سال پیش توسط مدیران تحقیقاتی openAI پایه‌گذاری شده است سرمایه‌گذاری خواهد کرد و قسمت کوچکی از بازار هوش مصنوعی را در اختیار خواهد گرفت.
همچنین آمازون گفته است سرمایه‌گذاری در شرکت  Anthropic که جدیداً چت‌بات هوش مصنوعی جدید Claude 2 را معرفی کرده است می‌تواند تا سقف ۴ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

این اقدام آمازون برای ایجاد یک شراکت راهبُردی با یک استارتاپ موفق هوش مصنوعی به دنبال قرارداد چندمیلیارددلاری مایکروسافت با OpenAI در ژانویه است که شامل تبدیل‌شدن به ارائه‌دهنده انحصاری ابری آن نیز می‌شود.

بر اساس شرایط قرارداد آمازون،  Anthropic از خدمات وب آمازون به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات ابری اصلی خود برای «اکثریت بارهای کاری» استفاده خواهد کرد. بر اساس شرایط قرارداد آمازون،  Anthropic از خدمات وب آمازون به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات ابری اصلی خود برای «اکثریت بارهای کاری» استفاده خواهد کرد. مدل‌های بنیادی برنامه‌های هوش مصنوعی بزرگی هستند که بر روی حجم وسیعی از داده‌ها آموزش داده شده‌اند، بنابراین می‌توان آنها را برای حل طیف وسیعی از وظایف تطبیق داد.

مایکروسافت اخیرا در بازارهای مختلف به خاطر سلطه ناعادلانه و غیررقابتی خود مورد انتقاد قرار گرفته است. پس از شکایت Slack، ردموندی‌ها به تازگی برنامه تیمز را از مایکروسافت ۳۶۵ حذف کرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید