جف بزوس رئیس آمازون به مردم توصیه کرد روز بلک فرایدی هیجان زده خرید نکنند - تکفارس 
جف بزوس رئیس آمازون به مردم توصیه کرد روز بلک فرایدی هیجان زده خرید نکنند - تکفارس 

جف بزوس رئیس آمازون به مردم توصیه کرد روز بلک فرایدی هیجان زده خرید نکنند

افشین نوری
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - 09:13
ثروتمندترین فرد جهان

در حالیکه ما در حال نزدیک شدن به روز بلک فرایدی هستیم، رئیس آمازون توصیه‌هایی به مردم کرده است. 

همانطور که می‌دانید در روز بلک فرایدی محصولات با تخفیف‌های خوبی به فروش می‌رسند و مردم به فروشگاه‌ها هجوم می‌برند تا زودتر از بقیه بتوانند خرید خود را انجام دهند. اما جف بزوس مدیرعامل بزرگترین خروه‌فروشی‌ آنلاین دنیا به مردم توصیه کرده است که موقع خرید هیجان‌زده نشوند.  

بزوس در مصاحبه با سی ان ان گفت که توصیه من به مردم این است که با توجه به بحران اقتصادی موجود، در خریدهای خود در روز بلک فرایدی دقت کنند و هیجان‌زده عمل نکنند‌. او گفته که برای مثال اگر کسی که تنها زندگی می‌کند و به فکر خرید یک تلویریون با سایز بزرگ افتاده بهتر است قبلش به این فکر کند که آیا به ‌چیزهای مهمتری نیاز ندارد.

بزوس این توصیه را با توجه به بحران اقتصادی موجود در سراسر جهان و افزایش هزینه‌های انرژی و تعدیل گسترده نیروی شرکت‌ها در ماه‌های اخیر گفته است. او معتقد است که مردم باید در چنین شرایطی در خرج کردن پول خود دقت کنند. البته شنیدن این صحبت‌ها از سوی کسی که چهارمین مرد ثروتمند دنیاست و ۱۲۰ میلیارد دلار ثروت دارد کمی عجیب به نظر می‌رسد. 

آمازون هر سال در سه ماهه آخر منتهی به سال جدید، بیشترین فروش‌ها را دارد. با این حال، این شرکت برای سه ماهه اخر امسال پیش‌بینی فروش ۱۴۰ تا ۱۴۸ میلیارد دلار را کرده است که بسیار کمتر از پیش‌بینی ۱۵۵ میلیارد دلاری تحلیلگران است. آمازون همچنین می‌خواهد حدود ۱۰ هزار نفر از کارمندان خود را به منظور کاهش هزینه‌ها اخراج کند که البته این تعداد کمتر از ۱۱ هزار نیروی اخراجی متا و ۳۷۰۰ نیروی اخراجی توییتر است.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم‌که عملکرد آمازون در سه ماهه آخر ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید