آمازون اکنون از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن بررسی محصولات استفاده می کند - تکفارس 
آمازون اکنون از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن بررسی محصولات استفاده می کند - تکفارس 
آمازون اکنون از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن بررسی محصولات استفاده می کند - تکفارس 

آمازون اکنون از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن بررسی محصولات استفاده می کند

افشین نوری
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 12:26
آمازون

آمازون شروع به استفاده از هوش مصنوعی مولد برای خلاصه کردن نظرات و بررسی‌های مشتریان درباره محصولات مختلف در وب‌سایت خود کرده است.

 این کار باعث سرعت بخشیدن به تجربه خرید مشتریان خواهد شد و زمان خواندن نقد و بررسی‌هایی که توسط سایرین گذاشته شده است را کوتاه‌تر خواهد کرد.

این قابلیت فعلا فقط در نسخه موبایلی آمازون و فقط برای برخی محصولات منتخب قابل دسترس است. آمازون درباره این قابلیت گفته است که در همه کسب‌وکارهای خود روی فناوری هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند. خوشبختانه این سرمایه‌گذاری باعث خواهد شد تا هوش مصنوعی بتواند نقد و بررسی‌های فیک را تشخیص دهد و حذف کند.

بعد از معرفی موجی از محصولات هوش مصنوعی مثل چت‌بات‌های ChatGPT و گوگل بارد، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک به دنبال بهبود کسب‌وکارهای خود با استفاده از هوش مصنوعی هستند.

موفقیت ChatGPT باعث شده تا شرکت‌های دیگری نیز به وارد رقابت با OpenAI بشوند و هم‌اکنون چنین مدل زبانی به بازار ارائه شده است که باعث افزایش رقابت در این حوزه شده است. این رقابت‌ها باعث خواهد شد تا مدل‌های هوش مصنوعی بهتری ارائه شوند و شاهد پیشرفت چشمگیری در این حوزه باشیم.

آمازون گفته است: «ما می‌خواهیم مطالعه بررسی‌ها را برای مشتریان راحت‌تر بکنیم. به همین‌خاطر تصمیم گرفتیم با استفاده از پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی مولد یک قابلیت جدید در این زمینه ارائه کنیم. این قابلیت به خریداران کمک خواهد کرد تا به‌سرعت بفهمند که سایر مشتریان در مورد یک محصول چه نظری دارند.»

این قابلیت در حال حاضر برای کاربران آمریکایی قابل دسترس است، در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۲۵ میلیون مشتری آمازون نزدیک به ۱.۵ میلیارد بررسی در این وب‌سایت ایجاد کرده‌اند. البته برخی از این بررسی‌ها جعلی است، اما آمازون از این موضوع مطلع بوده و گفته است که برای جلوگیری از نمایش چنین محتواهایی، به سرمایه گذاری خود در وب‌سایت‌اش ادامه خواهد داد تا آن را بهبود ببخشد.

هنوز مشخص نیست که قابلیت خلاصه سازی نقد و بررسی محصولات از چه زمانی به‌طور گسترده اجرایی خواهد شد اما این شرکت گفته است که خود را متعهد به استفاده از هوش مصنوعی در سایت فروشگاه خود می‌داند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید