۶ روش برای مقابله با هوش مصنوعی در زمینه نویسندگی - تکفارس 
۶ روش برای مقابله با هوش مصنوعی در زمینه نویسندگی - تکفارس 

۶ روش برای مقابله با هوش مصنوعی در زمینه نویسندگی

سپهر بندزر
۳ خرداد ۱۴۰۲ - 17:44
ai write

اگر در زمینه نویسندگی فعالیت می‌کنید و با انتشار اخبار در رابطه با مهارت‌های هوش مصنوعی، خود را برای بیکار شدن آماده کرده‌اید، بهتر است به این زودی شکست را قبول نکنید؛ زیرا روش‌های مختلفی برای تحول و خودنمایی در این حوزه وجود دارد و کوچ کردن به حرفه‌ جدید و متمایز نسبت به حرفه فعلی، نه تنها نمی‌تواند روش مناسبی برای مقابله با هوش مصنوعی باشد، بلکه از کار و کسب درآمد خود نیز عقب خواهید افتاد.

استفاده از هوش مصنوعی همراه با مهارت شخصی

همانطور که درحال خواندن این مطلب هستید، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای برنامه‌ریزی، ساخت، توسعه و انتشار محتوا عرضه شده‌اند و فعالان حوزه نویسندگی می‌توانند از آنها برای توسعه و ایجاد خلاقیت در مراحل شغل خود استفاده کنند.

هوش مصنوعی به شکل تاثیر‌گذار و بیش از پیش کاربردی است و از این جهت باید مورد استفاده قرار بگیرد؛ نوشتن ایمیل، ساخت رزومه، ساخت سفرنامه و خلاصه سازی مقالات تخصصی از قابلیت‌های پرکاربردی هستند که فرایند کار شما را به شکل سریعتر و مثبت جلو می‌برند.

مقابله با هوش مصنوعی نویسندگی

در این میان، اگرچه هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلفی با استقبال روبرو می‌شود، اما با محدودیت‌هایی نیز مواجه است. به عنوان نمونه، نمی‌تواند منابع اطلاعات جمع آوری شده را در دسترس شما قرار دهد و یا با سبک و نگارش شما به نوشتن محتوای متنی و مقالات بپردازد. به همین دلیل به یاد داشته باشید، که هوش مصنوعی زمانی جای شما را می‌گیرد، که به یک نویسنده تنبل تبدیل شوید و حس مسئولیت‌ پذیری را از خود دور کنید.

مهارت های خود را ارتقا دهید

بهره بردن از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در نویسندگی با دستورها پیوند خورده است و اگر به شکل روزانه با دستورهای متنوعی برای تولید محتوا و نویسندگی سر و کار دارید، می‌توانید شغل جدید خود را در زمینه مهندسی دستورات هوش مصنوعی آغاز کنید.

یکی دیگر از مهارت‌های مهمی که باید ارتقا یابد، تفکر انتقادی است. یک نشریه معتبر در رابطه با شناسایی و مدیریت سوگیری هوش مصنوعی از موسسه ملی استاندارد و فناوری بیان کرد که هوش مصنوعی در محتوای تولید شده خود جانبداری را رعایت نمی‌کند و به شدت مستعد سوگیری است.

بنابراین، نتایج محتوا همچنان باید توسط انسان مورد نقد و بررسی قرار بگیرند و در نهایت برای رسانه و کاربران منتشر شوند. نقاط ضعف و قوت هوش مصنوعی به حدی تاثیر گذار است که با شیوه نگرش خود می‌تواند متقاضی کار را با شکست مواجه کند و در سمتی دیگر، شانس قبولی دانش آموز را در مدرسه افزایش دهد.

مقابله با هوش مصنوعی  نویسندگی

یادگیری تفکر انتقادی یکی از مهارت‌های ضروری برای کار با هوش مصنوعی است تا از طریق آن درست و غلط را تشخیص دهیم. به علاوه، بهبود و ارتقا مهارت‌ها موجب افزایش ارزش فعلی شما در تیم کار می‌شود. به عنوان نمونه، اگر در زمینه شبکه‌های اجتماعی نویسندگی می‌کنید، می‌توانید در زمینه داستان سرایی با داده، تولید ویدیو و استراتژی محتوا آموزش ببینید و بعدها از این مهارت‌ها بهره ببرید.

به علاوه، نویسندگی در برخی حوزه‌ها که هوش مصنوعی نمی‌تواند در آن دست داشته باشد نیز پر سود خواهد بود؛ نوشتن درخواست کمک هزینه، گزارش‌های خبری، مقالات فنی، و اوراق سفید از موارد پرکاربردی هستند که به تحقیقات گسترده، مصاحبه و تجربه نیاز دارند و این وظایف از عهده هوش مصنوعی بر نمی‌‌آید.

توانایی های خود را به حداکثر برسانید

زمانیکه یک مهارت بخصوص را در زمینه نویسندگی فرا گرفتید، سعی کنید تا عملکرد خود را در آن به حداکثر برسانید تا محتوای آماده شده شما کیفیتی بالاتر و غنی‌تر از هوش مصنوعی داشته باشد. هوش مصنوعی نمی‌تواند برای شما مصاحبه انجام دهد، همدلی کند و یا در نوشتن یک رویداد واقعی تاثیر داشته باشد. این شرایط همچنین در بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو نیز صدق می‌کند و وظیفه اینکار نیز بر عهده شما است.

نویسندگان از هوش مصنوعی برای بهبود نگارش مطالب، اصلاح ساختار و قواعد، دریافت بازخورد و ایجاد ایده‌های جدید استفاده می‌کنند، اما برای نوشتن مطالب سراغ آن نمی‌روند؛ زیرا سبک نگارش و نگرش شما و هوش مصنوعی در دو چارچوب کاملا متفاوت قرار می‌گیرد و این شما هستید که می توانید نیازهای خوانندگان و کاربران را از محتوای خود برآورده کنید و به آن‌ها پاسخ دهید.

مقایسه ممنوع

بازآفرینی یکی از روش‌هایی است که بین محتوای شما و سایر نویسندگان و مخصوصا هوش مصنوعی تفاوت ایجاد می‌کند.

چگونگی مقابله با هوش مصنوعی در نویسندگی

اگر تصمیم گرفته‌اید تا با کمک هوش مصنوعی پا به عرصه نویسندگی بگذارید، لیبل‌هایی از قبیل: AI-assisted Writer Writting Creator یا AI Content Strategists می‌توانند برای زمینه شغلی شما مناسب باشند.

به علاوه، هزاران نویسنده حرفه‌ای در اینترنت به فعالیت می‌پردازند، اما تعداد کمتری از آنها به طور همزمان در زمینه مراقبت‌های بهداشتی، علوم کامپیوتر، آموزش و یا کارهای غیرانتفاعی تجربه دارند و بکارگیری هوش مصنوعی در جمع‌آوری اطلاعات و نوشتن در این حوزه‌ها می‌تواند در موفقیت شما نقش داشته باشد.

چالش

وابستگی بیش از حد و اعتیاد به ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی آسان است و نویسنده باید برای ایجاد خلاقیت و مبارزه با این عادت، ذهن خود را به چالش بکشد. زمانیکه OpenAi تصمیم گرفت تا محصولی باهوش‌تر از انسان را عرضه کند، توسعه خلاقیت فردی یکی از روش‌های مهم برای مبارزه با وابستگی است.

در سمتی دیگر و با عرضه مدل‌های یادگیری ماشین مانند: Dalle، بسیاری از مشاغل مرتبط به گرافیک از موضع خود عقب کشیدند و عرصه ایجاد خلاقیت بر آنها تنگ شد، اما اگر دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم، بخش قابل توجهی از آثار هنری، فیلم‌ها، بازی‌ها و کتاب‌ها توسط انسان تولید شده‌اند و هوش مصنوعی نمی‌تواند به اندازه انسان خود را درگیر خلاقیت کند.

مقابله با هوش مصنوعی  و نویسندگی

اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی ما را از تفکر و خلق ایده‌های جدید دور می‌کند و حتی با ترغیب به کم فکر کردن و دستیابی آسانتر به خواسته‌ها ما را به آسانی گول می‌زند. به علاوه، هوش مصنوعی ابزاری غیر قابل اعتماد و غیر قابل پیشبینی است و تا حدی که نیاز دارید داده‌های خود را با شما به اشتراک می‌گذارد.

چگونه بین دورکاری و زندگی شخصی تعادل ایجاد کنیم؟

وابستگی بیش از حد به هوش مصنوعی حتی می‌تواند نتیجه معکوسی را به همراه داشته باشد. به گفته مجمع جهانی اقتصاد، هرچه هوش مصنوعی هوشمندتر می شود، گیچ‌تر می‌شود و به شما فضایی برای استراحت، رویاپردازی، تفکر و همکاری نمی‌دهد. چنین دلایلی موجب می شود تا کاربر بخشی از زمان خود را به ایجاد خلاقیت اختصاص دهد و خطی را برای ایجاد تمایز بین خود و هوش مصنوعی بکشد.

بنیاد Dana به این موضوع اشاره کرد که ذهن خلاق توانایی شاخت آینده، به یادآوردن گذشته و تصور اتفاقات و رویدادهای غیرممکن را به ما می‌دهد. علیرغم پیشرفت فناوری، این موارد ذکر شده در زمره قابلیت‌هایی هستند که هوش مصنوعی حتی با وارد کردن دستور نیز از انجام آنها عاجز است.

مسئولیت پذیر باشید

در گذشته، انجام تحقیق مستلزم یافتن کتب و مرور مطالب کتابخانه و کلاس بود، اما حالا بخش قابل توجهی از کاربران از اینترنت برای پیاده سازی کارهای خود استفاده می‌کنند و بهترین راه برای مقابله با هوش مصنوعی، سازگاری با شرایط، بهبود و توسعه مهارت‌های فردی و عدم پذیرفتن شکست است.

هوش مصنوعی در چندسال آینده به شکل باورنکردنی پیشرفت خواهد کرد و باید یاد بگیریم تا از آن به شکل موثر و بهتری استفاده کنیم. حتی اگر صنعت نویسندگی با مشکلات مختلفی روبرو شد، باید آنرا همانند چالش ببینیم و با امید، به فکر کردن، نوشتن و خلق کردن ایده‌های تازه ادامه دهیم.


مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.