جف بزوس حالا ثروتمندترین فرد جهان است - تکفارس 
جف بزوس حالا ثروتمندترین فرد جهان است - تکفارس 
جف بزوس حالا ثروتمندترین فرد جهان است - تکفارس 

جف بزوس حالا ثروتمندترین فرد جهان است

افشین نوری
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - 11:05
ثروتمندترین فرد جهان

جف بزوس بنیان‌گذار آمازون با پشت‌سر گذاشتن ایلان ماسک تبدیل به ثروتمندترین فرد جهان شده است.

ثروت بزوس اکنون به ۲۰۰.۳ میلیارد دلار رسیده که بیشتر از مجموع دارایی ایلان ماسک با ۱۹۷.۷ میلیارد دلاری است.

به نظر می‌رسد عملکرد خوب آمازون در ماه‌های اخیر باعث رشد چشمگیر ثروت جف بزوس شده است. این برای اولین بار از سال ۲۰۲۱ است که بزوس مجدداً به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل می‌شود.

او در سال ۲۰۱۷ با کنار زدن بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، توانسته بود برای اولین بار خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی کند.

گفتنی است از آغاز سال ۲۰۲۴ تاکنون ارزش سهام آمازون به میزان ۱۷ درصد رشد داشته است که نسبت به زمان مشابه سال قبل رشد ۹۰ درصد را تجربه می‌کند.

جف بزوس با در اختیار داشتن ۹ درصد از سهام آمازون، بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت محسوب می‌شود و بنابراین رشد سهام آمازون، تاثیر مستقیمی روی افزایش ثروت او دارد.

ایلان ماسک برای مدتی ثروتمندترین فرد جهان بود و حتی در یک مقطعی ثروت او حدود ۱۴۲ میلیارد دلار بیشتر از جف بزوس بود.

اما اخیرا عملکرد نه چندان خوب تسلا باعث شده تا ارزش سهام این شرکت از نقطه اوج خودش در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰ درصد فاصله داشته باشد.

بد نیست بدانید که ارزش سهام تسلا در سال ۲۰۲۱ به بالای ۱ تریلیون دلار رسیده بود و این شرکت در جمع شرکت‌هایی مثل اپل، مایکروسافت و آمازون قرار داشت. این یک رکورد جالب‌توجه برای تسلا محسوب می‌شد، اما حالا این شرکت با از داست دادن ارزش سهام خود، به رده‌های پایین سقوط کرده است. 

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ایلان ماسک تمرکز خود را روی توییتر گذاشته است و همین موضوع موجب انتقادات شدید سرمایه‌گذاران تسلا شده است و آن‌ها آینده مبهمی را برای این شرکت خودروسازی می‌بیند.

تسلا اخیرا مجبور شده است برای فروش خودروهای خود در رقابت با سایر شرکت‌ها تخفیف‌هایی را به مشتریانش بدهد و به نظر می‌رسد اگر این شرکت مدیریت منسجمی نداشته باشد، در ادامه با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهد شد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که ماسک چه تصمیماتی برای مدیریت بهتر تسلا و افزایش ارزش سهام آن می‌گیرد. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید