آمازون ۱۰ هزار نفر ار کارکنان خود را اخراج می کند - تکفارس 
آمازون ۱۰ هزار نفر ار کارکنان خود را اخراج می کند - تکفارس 

آمازون ۱۰ هزار نفر ار کارکنان خود را اخراج می کند

افشین نوری
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - 11:47
آمازون

آمازون نیز ظاهرا قصد دارد مثل سایر شرکت‌های بزرگ فناوری تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کند. گفته می‌شود این شرکت مب‌خواهد ۱۰ هزار نفر از نیروهای خود را تعدیل کند. 

در هفته‌های اخیر شرکت‌های متا و توییتر اعلام کرده‌اند که بخش بزرگی از کارمندان خود را اخراج خواهند کرد تا در هزینه‌هلی خود صرفه‌جویی کنند حالا امازون نیز قصد دارد اقداماتی در این زمینه انجام دهد و اگر خبر امروز صحت داشته باشد ما با بزرگترین تعدیل نیرو در تاریخ این شرکت روبه‌رو خواهیم بود. 

طبق گزارش CNBC احتمالا واحدهای خرده‌فروشی و منایع انسانی این شرکت بیشترین تعدیل نیرو‌ را خواهند داشت و ما طبق آمار سال ۲۰۱۹ می‌دانیم که آمازون سه سال پیش دارای ۷۹۸,۰۰۰ کارمند بود، اما حالا تعداد کارکنان این شرکت که به صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت برای آن کار می‌کنند به ۱.۶ میلیون نفر رسیده است که عدد بسیار بزرگی است. البته اخراج ۱۰ هزار نفر در برابر این تعداد نیرو رقم بسیار ناچیزی است و حدود ۱ درصد آن را تشکیل می‌دهد. 

آمازون همچنین قصد دارد هیچ‌نیروی جدیدی استخدام نکند و از طرف دیگر ما در چند ماه گذشته شاهد بودیم‌که این شرکت همه مرتکز تماس خود را به جز یک مورد در آمریکا بسته است و حتی برخی انبارهای خود را تعطیل کرده است. 

طبق گزارش سه ماهه اخیر آمازون، درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است اما پیش‌بینی درآمد این شرکت برای سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ چیزی حدود ۱۴۵ میلیارد دلار است که کمتر از پیش‌بینی ۱۵۵ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران وال استریت است. 

نکته قابل توجه در مورد آمازون اینکه ارزش بازار این شرکت برای اولین بار از سال ۲۰۲۰ به زیر ۱ تریلیون دلار کاهش یافته است و ارزش سهام این شرکت از زمان انتشار گزارش مالی اخیرش حدود ۱۳ درصد افت کرده است. 

حاا باید منتظر بمانیم و ببینیم عملکرد این شرکت در ماه‌های آینده با توجه به تعدیل نیروی گسترده در داخل آن چگونه خواهد بود.

منبع: Appleinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.