ارزش اولین توییت سازنده توییتر به عنوان NFT به ۱.۵ میلیون دلار رسید - تکفارس 
ارزش اولین توییت سازنده توییتر به عنوان NFT به ۱.۵ میلیون دلار رسید - تکفارس 

ارزش اولین توییت سازنده توییتر به عنوان NFT به ۱.۵ میلیون دلار رسید

مهدی ملکی
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - 20:50
توییت جک دورسی توییتر NFT

جک دورسی، میلیاردر معروف و مدیر عامل اجرایی توییتر که چند روز پیش به دلیل تبلیغ بیت کوین در قسمت زندگی‌نامه حساب کاربری خود حاشیه‌ساز شده بود، به دنبال فروش اولین توییت خود به عنوان NFT است. گفتنی است NFT شکلی از کالا تلقی می‌شود که درون بلاک چین اترنوم تجمع می‌یابد.

بدون در نظر گرفتن این خبر، شما احتمالاً با توییت زیر که در سال ۲۰۰۶ و با پیام just setting up my twttr ارسال شد، آشنایی دارید. جدای از این که توییت مذکور برای حدود ۱۵ سال به صورت دیجیتال در دسترس بوده و مردم قادر به مشاهده آن بوده و هستند، دورسی اکنون به دنبال فروش آن به عنوان NFT است.

توییت جک دورسی توییتر NFT

این پیشنهاد در حال حاضر در پلتفرمی به نام Valubles در دسترس قرار دارد. با آن که پیشنهادهای اولیه برای خرید این توییت نیز به شدت بالا به نظر می‌رسیدند اما هنوز هم مبالغ بالاتری برای خرید این توییت به عنوان NFT صادر می‌شود. در زمان نگارش این خبر، اولین توییت آقای دورسی حدود ۱.۵ میلیون دلار ارزش دارد که احتمالاً به تدریج شاهد افزایش قیمت آن باشیم.

با این حال شما شاید هنوز متوجه نشده باشید که ما در حال صحبت درباره چه چیزی هستیم. خرید این توییت به‌خصوص او واقعاً چه معنی دارد؟ طبق بیانیه رسمی موجود در پلتفرم فروش مذکور، «با خرید این توییت یک گواهی دیجیتال در اختیار شما قرار می‌گیرد که کاملاً منحصر به فرد است؛ زیرا سازنده آن را امضا و تایید کرده است».

به عبارت دیگر اکنون دست‌خط آقای دورسی حدود ۱.۵ میلیون دلار ارزش دارد و گویا به این زودی به یک رقم قطعی نیز بسنده نخواهد کرد. این توییت تا زمانی که خود دورسی و البته توییتر بخواهند، روی اینترنت و در واقع روی فضای این شبکه اجتماعی باقی خواهد ماند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.