استرالیا شرکت X را به دلیل عدم ارائه اطلاعات در مورد محتوای کودک آزاری جریمه کرد - تکفارس 
استرالیا شرکت X را به دلیل عدم ارائه اطلاعات در مورد محتوای کودک آزاری جریمه کرد - تکفارس 
استرالیا شرکت X را به دلیل عدم ارائه اطلاعات در مورد محتوای کودک آزاری جریمه کرد - تکفارس 

استرالیا شرکت X را به دلیل عدم ارائه اطلاعات در مورد محتوای کودک آزاری جریمه کرد

افشین نوری
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 13:59
X

سازمان رگلاتوری استرالیایی eSafety روز دوشنبه شرکت X (توئیتر سابق) را ۳۸۶۰۰۰ دلار به خاطر عدم ارائه اطلاعات در مورد محتوای کودک آزاری جریمه کرد.

این سازمان قبلا اخطارهایی برای پلتفرم‌های گوگل، تیک تاک، توئیچ، دیسکورد و X صادر کرده بود که در آن‌ها از این شرکت‌ها خواسته بود تا به سوالات مرتبط با موارد سوء استفاده از کودکان پاسخ دهند.

eSafety گفته است که X به برخی سوالات اصلا جواب نداده است و برخی دیگر را ناقص یا نادرست جواب داده است. X همچنین هیچ اطلاعاتی در مورد فناوری تشخیص کودک آزاری ارائه نکرده است.

این سازمان همچنین گوگل را به خاطر ارائه پاسخ‌های ناکافی مقصر دانسته است و به جای جریمه، هشداری رسمی علیه این شرکت صادر کرده است.

پس از خرید توییتر توسط ماسک تعدادی کارکنانی که روی موضوعات مربوط به ایمنی پلتفرم کار می کردند، بسیار کاهش یافته است. در دسامبر سال گذشته، این شرکت همچنین شورای Trust and Safety را منحل کرد.

اتحادیه اروپا نیز اخیرا از X خواسته است تا جزئیاتی را درباره اقداماتی که برای تطبیق با قانون خدمات دیجیتال (DSA) انجام داده ارائه دهد. تحقیقات اتحادیه‌ی اروپا در مورد احتمال نقض قوانین جدید فناوری در X نیز برای این پلتفرم مشکل‌ساز شده است.

گفته می‌شود این پلتفرم برای مبارزه با اطلاعات نادرست، تلاشی نکرده است. تاثیر جریمه‌ی استرالیا نیز فراتر از ارزش پولی بوده و در واقع به شهرت این پلتفرم آسیب می‌زند. این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی نیز نسبت به حضور در این شبکه‌ی اجتماعی شک دارند. X شاهد کاهش مداوم درآمد بوده و اگر اقدامات موثری برای تعدیل محتوا انجام ندهد، ممکن است اوضاع برای آن بدتر نیز بشود.

جولی اینمن گرنت از کمیسیون ایمنی الکترونیک استرالیا، سوال مهمی را در این خصوص مطرح کرد. به‌گفته‌ی او، اگر X واقعاً نسبت به رسیدگی به محتوای غیرقانونی متعهد است، چرا اقدامات شفافی را در این خصوص انجام نداده است؟ او بر این باور است که نبود پاسخ از سوی X می‌تواند نشان‌دهنده‌ی نبود راه‌حل از سوی این شرکت باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید