لایک کردن پست‌ها در شبکه اجتماعی ایکس مخفی می‌شود - تکفارس 
لایک کردن پست‌ها در شبکه اجتماعی ایکس مخفی می‌شود - تکفارس 
لایک کردن پست‌ها در شبکه اجتماعی ایکس مخفی می‌شود - تکفارس 

لایک کردن پست‌ها در شبکه اجتماعی ایکس مخفی می‌شود

فرزاد اسرافیلی
۳ خرداد ۱۴۰۳ - 09:02
لایک کردن پست‌ها در ایکس مخفی

ایکس در نظر دارد لایک کردن محتواها را مخفی کند. هدف از این تغییر احساس امنیت کاربران برای لایک کردن محتوای مورد پسندشان اعلام شده است.

پلتفرم ایکس (توئیتر سابق) میزبان انواع مختلفی از محتوا از جمله محتوای‌های نامناسب و زننده است. گاهی اوقات ممکن است این نوع محتوا برای کاربران جالب و مورد پسند باشد حتی اگر منظور خاصی در این زمینه نداشته باشید. با این حال، برخی از کاربران در رابطه با لایک کردن چنین پست‌هایی نگرانی دارند زیرا تاریخچه لایک آن‌ها برای همه قابل مشاهده است. ازینرو ایکس قصد دارد کاربران را از تب لایک عمومی به طور کامل خلاص کند و نکرانی آن‌ها را برطرف سازد.

هاوفی مهندس پلتفرم ایکس با تایید این خبر اعلام کرد:

کاربران به دلیل نگرانی از مسخره شدن یا برای محافظت از وجهه عمومی خود، از لایک کردن محتواهایی که ممکن است برای برخی زننده باشد منصرف می‌شوند. پنهان کردن برگه لایک‌ها، کاربران بیشتری را تشویق به لایک کردن محتوای مورد پسندشان می‌کند. هر چه تعداد پست‌های بیشتری را لایک کنند، الگوریتم For you برایشان بهتر عمل خواهد کرد.

تا به امروز، می‌توانستید از پروفایل هر کسی دیدن کرده و تاریخچه پست‌هایی را که لایک کرده‌اند را مشاهده فرمایید. این باعث منصرف شدن کاربران مخصوصا کاربران با فالوورهای زیاد از لایک کردن برخی پست‌ها می‌شد. اقدام اخیر ایکس گامی مثبت در جهت حفاظت از حریم خصوصی کاربران در پلتفرم ایکس محسوب می‌شود.

تعداد لایک‌های هر پست همچنان بر روی تایم لاین کاربران قابل مشاهده خواهد بود. کاربران می‌توانند مشاهده کنند چه کسی پست‌هایشان را لایک کرده است. از حالا به بعد فقط برگه‌های لایک در پروفایل ایکس دیگران قابل مشاهده نخواهد بود. علاوه بر این، اگر فاولوینگ‌های شما محتوایی را لایک کرده باشند، آن پست به شما پیشنهاد می‌شود، اما برایتان قابل مشاهده نخواهد بود که طرف آن را لایک کرده است.

ایکس در ماه‌های اخیر تغییرات متعددی را در پلتفرم خود اعمال کرده است. با این حال می‌توان گفت این تغییر کاملا مثبت و منطقی به نظر می‌آید چرا که باعث می‌شود کاربران بدون اینکه نگران قضاوت و سوتفاهم شوند پست‌های مورد علاقه خود را لایک کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید