پلتفرم X ابزار گزارش اطلاعات نادرست را حذف کرد - تکفارس 
پلتفرم X ابزار گزارش اطلاعات نادرست را حذف کرد - تکفارس 
پلتفرم X ابزار گزارش اطلاعات نادرست را حذف کرد - تکفارس 

پلتفرم X ابزار گزارش اطلاعات نادرست را حذف کرد

مهدی حلوائی
۶ مهر ۱۴۰۲ - 10:37
پلتفرم X

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Reset.Tech، ایلان ماسک ابزار گزارش اطلاعات نادرست را از پلتفرم X (توییتر سابق) حذف کرده است. این ابزار به کاربران اجازه می‌داد تا اطلاعات نادرست در خصوص انتخابات را گزارش بدهند.

مطالب مرتبط:

این اقدام X نگرانی‌هایی را در خصوص رفراندوم ماه آینده‌ی استرالیا و همچنین انتخابات سال ۲۰۲۴ ایالات متحده به‌وجود آورده است. به‌گفته‌ی مقامات استرالیایی، میزان پخش اطلاعات نادرست در این کشور در سال جاری به بالاترین حد خود رسیده است. ابزار یادشده‌ی پلتفرم X از سال ۲۰۲۱ در آمریکا، استرالیا و کره‌ی جنوبی و سال گذشته‌ی میلادی نیز در چندین کشور دیگر در دسترس قرار گرفته بود.

Reset.Tech در نامه‌ای اعلام کرد که حذف این ابزار با توجه به رفراندوم پیش‌ روی استرالیا به شدت نگران‌کننده بوده و حالا هیچ حسابی در X نمی‌تواند اطلاعات نادرست مربوط به این رفراندوم را پوشش بدهد. قرار است این رفراندوم برای اولین بار در ۲۵ سال اخیر در تاریخ ۱۴ اکتبر برگزار شود. اقدام اخیر X همچنین می‌تواند در نتیجه‌ی انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نیز تاثیرگذار باشد.

گزارش شرکت تحقیقاتی مذکور نشان می‌دهد که X در کشورهای اتحادیه‌ی اروپا کماکان استفاده از این ابزار را آزاد گذاشته است. این در حالی است که بر اساس گزارش‌ اتحادیه‌ی اروپا، X در بین ۶ شبکه‌ی مجازی اصلی، بیشترین میزان پخش اطلاعات نادرست را داشته است. در این گزارش، بیش از ۶۰۰۰ پست در پلتفرم‌های فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، تیک تاک، X و یوتیوب مورد بررسی قرار گرفت.

گزارش یادشده نشان می‌دهد که نرخ کشف اطلاعات نادرست در X بیشتر از سایر پلتفرم‌ها بوده و این یعنی احتمال مواجه شدن کاربران با اطلاعات نادرست در این شبکه‌ی اجتماعی بسیار بیشتر از سایرین است. در بین ۶ پلتفرم اصلی، یوتیوب کمترین میزان پخش اطلاعات نادرست را داشته است.

بر اساس گزارش‌های قبلی، میزان پخش اطلاعات نادرست و نفرت‌پراکنی در X از زمان تصاحب این شرکت توسط ایلان ماسک به شدت افزایش یافته اما ماسک در مصاحبه با بی بی سی این موضوع را انکار و ادعا کرد که ویژگی‌ Community Notes این پلتفرم، که به کاربران اجازه می‌دهد تا واقعی بودن یا نبودن پست‌ها را مشخص کنند، راه بسیار بهتری برای بررسی صحت مطالب منتشرشده در این پلتفرم است.

منبع: BBC

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید