ایلان ماسک: شبکه اجتماعی X ممکن است پی وال شود - تکفارس 
ایلان ماسک: شبکه اجتماعی X ممکن است پی وال شود - تکفارس 
ایلان ماسک: شبکه اجتماعی X ممکن است پی وال شود - تکفارس 

ایلان ماسک: شبکه اجتماعی X ممکن است پی وال شود

افشین نوری
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - 11:07
ایلان ماسک آینده نسل بشر

ایلان ماسک گفته است که کاربران X که قبلا توییتر نامیده می‌شد، ممکن است برای دسترسی به این پلتفرم مجبور به پرداخت هزینه شوند.

ایلان ماسک گفته است که تنها راه مقابله با ربات‌ها سیستم پرداخت است. مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس گفت: «ما در حال حرکت به سمت پرداخت ماهیانه هستیم.»

ماسک مدت‌هاست که معتقد است تنها راهکار خلاص شدن از شر ربات‌ها و حساب‌های فیک پرداخت هزینه است.

ماسک از زمانی که توییتر را خریده است، به دنبال ترغیب کاربران به استفاده از سرویس پولی X Premium با پرداخت هزینه ماهیانه است. این سرویس دارای قابلیت‌های بیشتری مثل پست‌های طولانی‌تر است.

X Premium هم‌اکنون ۸ دلار (۶.۵۰ پوند) در ماه در آمریکا هزینه دارد و بسته به اینکه در کدام کشور باشید قیمت متفاوتی دارد.

ماسک گفت: «ما قصد داریم قیمت‌ بسیار پایین‌تری برای پلتفرم X تعیین کنیم. به نظر من، این تنها راه مقابله با ارتش بزرگ ربات‌ها است.»

با این حال، احتمال می‌رود که با پی وال شدن X، این شبکه اجتماعی تعداد زیادی از کاربران خود را از دست دهد. این اتفاق می‌تواند درآمد تبلیغاتی توییتر را که در حال حاضر بخش اصلی درآمدهای این شرکت را تشکیل می‌دهد کاهش بدهد.

ایلان ماسک به‌تازگی گفته است که پلتفرم X به زودی قابلیت بلاک کردن کاربران را حذف خواهد کرد. لیندا یاکارینو مدیرعامل X هم گفته است: «امنیت کاربران اولویت اول ما است و ما در تلاش هستیم تا چیزی بهتر از بلاک کردن و میوت کردن ارائه کنیم.»

ماسک اخیرا نام توییتر را به X تغییر داده است. او قصد داد با این کار شبکه اجتماعی خود را قابلیت پیام‌رسانی مجهز کند و همچنین از پرداخت‌های موبایلی پشتیبانی کند. ماسک سال گذشته توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، اما اعتراف کرده که ارزش این شرکت از زمان خرید آن کاهش یافته است.

در واقع ایلان ماسک سعی کرده با نام جدید X تمام آثار نام تجاری توییتر را از بین ببرد و حتی تابلوی توییتر در مقر این شرکت در شهر سانفرانسیسکو آمریکا قبل از مداخله پلیس به خاطر نداشتن مجوز تغییر کرده بود.

ایلان ماسک از زمانیکه توییتر را خریده تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است. او بسیاری از مدیران اجرایی را اخراج کرده، هیات مدیره را منحل کرده و حدود ۸۰۰۰ از کارمندان این شرکت را اخراج کرده است. این تغییرات باعث کاهش چشمگیر درآمدهای تبلیغاتی توییتر شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید