X تبلیغات بدون برچسب را در تایملاین کاربران نمایش می دهد - تکفارس 
X تبلیغات بدون برچسب را در تایملاین کاربران نمایش می دهد - تکفارس 
X تبلیغات بدون برچسب را در تایملاین کاربران نمایش می دهد - تکفارس 

X تبلیغات بدون برچسب را در تایملاین کاربران نمایش می دهد

افشین نوری
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - 10:00
ایکس پست‌های ۱۵ هزار کلمه‌ای

X (توییتر) ظاهرا تبلیغات منتشرشده در پلتفرم خود را به‌درستی برچسب‌گذاری نمی‌کند و این موضوع شاید آن را در معرض تحقیقات سازمان رگلاتوری FTC قرار دهد. اخیرا گزارش‌های درباره ظاهر شدن تبلیغات بدون برچسب‌گذاری در تایملاین کاربران X وجود داشته است.

طبق این گزارش‌ها، کاربران توییتر پست‌های تبلیغاتی زیادی مشاهده کرده‌اند که فاقد برچسب «تبلیغ» بوده‌اند. این پست‌ها را فقط با کلیک کردن روی منوی سه نقطه در کنار توییت می‌توان تشخیص داد که تبلیغ هستند.

این پست‌های تبلیغاتی باعث عصبانیت کاربران شده‌اند و آن‌ها به اشتباه فکر کنند که این پست‌ها متعلق به اکانت‌هایی هستند که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند. این موضوع همچنین ممکن است نظر سازمان FTC را برای انجام تخقیقات بیشتر جلب کند. Nandini Jami از گروه Check My Ads، نمونه‌هایی از این تبلیغات بدون برچسب‌گذاری را در حساب توییتری خود منتشر کرده است و از کاربران X خواسته است تا نمونه‌های مشابه را گزارش کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا نمایش تبلیغات بدون برچسب، به خاطر مشکلات فنی است یا یک تغییر جدید در پلتفرم X. گفتنی است درآمد تبلیغاتی توییتر از زمان خرید آن توسط ایلان ماسک با کاهش شدیدی مواجه شده است. ماسک گفته است که درآمد تبلیغاتی این شرکت حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به‌تازگی دو تا از مدیران ارشد نظارت توییتر از این شرکت جدا شده‌اند که این موضوع باعث نگرانی تبلیغ‌کنندگان شده است. ایلان ماسک به‌تازگی گفته است که پلتفرم X به زودی قابلیت بلاک کردن کاربران را حذف خواهد کرد. لیندا یاکارینو مدیرعامل X هم گفته است: «امنیت کاربران اولویت اول ما است و ما در تلاش هستیم تا چیزی بهتر از بلاک کردن و میوت کردن ارائه کنیم.»

ماسک به‌تازگی نام توییتر را به X تغییر داده است. او قصد داد با این کار شبکه اجتماعی خود را قابلیت پیام‌رسانی مجهز کند و همچنین از پرداخت‌های موبایلی پشتیبانی کند. ماسک سال گذشته توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، اما اعتراف کرده که ارزش این شرکت از زمان خرید آن کاهش یافته است.

در واقع ایلان ماسک سعی کرده با نام جدید X تمام آثار نام تجاری توییتر را از بین ببرد و حتی تابلوی توییتر در مقر این شرکت در شهر سانفرانسیسکو آمریکا قبل از مداخله پلیس به خاطر نداشتن مجوز تغییر کرده بود.

ایلان ماسک از زمانیکه توییتر را خریده تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید