X نام های کاربری را به قیمت ۵۰۰۰۰ دلار می فروشد - تکفارس 
X نام های کاربری را به قیمت ۵۰۰۰۰ دلار می فروشد - تکفارس 
X نام های کاربری را به قیمت ۵۰۰۰۰ دلار می فروشد - تکفارس 

X نام های کاربری را به قیمت ۵۰۰۰۰ دلار می فروشد

افشین نوری
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 08:08
X

X در تلاش برای افزایش درآمد و حفظ کاربران خود است و حالا با فروش اکانت‌های استفاده نشده قصد دارد درآمدهای خود را باز هم افزایش دهد.

طبق ایمیل‌های فاش شده توسط فوربس، گروهی با نام Handle@ در حال ایجاد بخشی برای خرید نام‌های کاربری استفاده نشده توسط افرادی است که آن‌ها را ثبت کرده‌اند، بطوریکه قیمت آنها در برخی موارد به ۵۰۰۰۰ دلار می رسد.

فوربس گفته است که این ایمیل‌ها از طرف کارمندان X ارسال شده‌اند، اما به خاطر محافظت از ناشناس بودن دریافت‌کنندگان آن‌ها این ایمیل‌ها را منتشر نمی‌کند.

ایلان ماسک قبلا در اکتبر ۲۰۲۲ و چند روز پس از خرید توییتر گفته بود که به اکانت‌های استفاده نشده رسیدگی خواهد کرد. او در نوامبر ۲۰۲۲ گفت که می‌خواهد ماه آینده اکانت‌های استفاده نشده را آزاد کند. او سپس در دسامبر اعلام کرد که توییتر به زودی ۱.۵ میلیارد حساب کاربری را آزاد می کند.

در ماه می امسال نیز ماسک با انتشار توییتی گفت که حذف اکانت‌های که چندین سال فعالیتی نداشته‌اند را آغاز کرده است. این موضوع باعث شد تا برخی کاربران درخواست کنند این شرکت از حذف اکانت‌های غیرفعال مربوط به افراد متوفی خودداری کند.

گفتنی است فروش نام‌های کاربری، قبل از خرید توییتر توسط ماسک برخلاف شرایط خدمات این پلتفرم بود. اما حالا می‌بینیم که این اتفاق در زمان مدیریت ماسک در حال اتفاق افتادن است.

ماسک چند ماه پیش نام توییتر را به X تغییر داده است. او قصد داد با این کار شبکه اجتماعی خود را قابلیت پیام‌رسانی مجهز کند و همچنین از پرداخت‌های موبایلی پشتیبانی کند. ماسک سال گذشته توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، اما اعتراف کرده که ارزش این شرکت از زمان خرید آن کاهش یافته است.

در واقع ایلان ماسک سعی کرده با نام جدید X تمام آثار نام تجاری توییتر را از بین ببرد و حتی تابلوی توییتر در مقر این شرکت در شهر سانفرانسیسکو آمریکا قبل از مداخله پلیس به خاطر نداشتن مجوز تغییر کرده بود.

ایلان ماسک از زمانیکه توییتر را خریده تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است. او بسیاری از مدیران اجرایی را اخراج کرده، هیات مدیره را منحل کرده و حدود ۸۰۰۰ از کارمندان این شرکت را اخراج کرده است. این تغییرات باعث کاهش چشمگیر درآمدهای تبلیغاتی توییتر شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید