ایلان ماسک با شکایت مدیران سابق ایکس دادگاهی شد - تکفارس 
ایلان ماسک با شکایت مدیران سابق ایکس دادگاهی شد - تکفارس 
ایلان ماسک با شکایت مدیران سابق ایکس دادگاهی شد - تکفارس 

ایلان ماسک با شکایت مدیران سابق ایکس دادگاهی شد

یاسین میرزایی
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - 17:00
ایلان ماسک

مدیران اجرایی سابق غول شبکه‌های اجتماعی یعنی توییتر که دیگر با نام ایکس شناخته می‌شود، اخیراً از ایلان ماسک به‌دلیل پرداخت نکردن غرامت ۱۲۸ میلیون دلاری شکایت کرده‌اند.

روسای سابق توییتر از جمله مدیرعامل سابق این شرکت پاراگ آگراوال، مدیرمالی ند سگال، مشاور ارشد حقوقی ویجایا گد و مشاور عمومی شان ادجت ادعا کرده‌اند در زمانی که ایکس به مالکیت ایلان ماسک درآمد بدون دلیل اخراج شدند. این چهار مدیر در طی اخراج گسترده کارکنان این شرکت بعد از بسته شدن قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری و بدست گرفته شدن مدیریت ایکس توسط ایلان ماسک در سال ۲۰۲۲ از کار خود اخراج شدند.

آن‌ها ادعا می‌کنند ماسک طرحی برای پرهیز از پرداخت غرامت را پیاده کرده که در آن دلایل فسخ قرارداد دروغینی را مطرح کرده است، قبل از آن‌که این مدیران بتوانند استعفا داده و مزایای خود را دریافت کنند.

تازه‌ترین پرونده قضایی که پرونده سی‌ام در رابطه با امتناع از پرداخت شبکه اجتماعی ایکس محسوب می‌شود، ادعا می‌کند به مدیران اجرایی سابق گفته شده به‌دلیل سهل انگاری فاحش و بد رفتاری عمدی از کار بیکار شده‌اند ولی حتی به یک نمونه در پشتیبانی از این اتهام اشاره نشده است. در بخشی از شکایت آمده:

او چون نمی‌خواست مزایای پایان خدمت شاکیان را پرداخت کند، آن‌ها را بی‌علت اخراج کرد و سپس دلایلی جعلی ساخت و کارمندانی از شرکت‌های مختلفش را در توییتر گماشت تا از این تصمیم او حمایت کنند. تحت کنترل ماسک، توییتر به یک طعنه تبدیل شده است که کارمندان، صاحب‌خانه‌ها، فروشندگان و دیگر افراد را سرکوب می‌کند. او صورت‌حساب‌هایش را پرداخت نمی‌کند و باور دارد قوانین در مورد او صدق نمی‌کنند. ماسک از قدرت و ثروت خود سوءاستفاده می‌کند و با هرکس که با او مخالف است برخورد بی‌رحمانه‌ای دارد.

این مدیران اجرایی سابق ایکس همچنین ابراز کردند:

امتناع از پرداخت ایلان ماسک، بخشی از یک الگو بزرگتر از امتناع از پرداخت مزایا و خسارات کارمندان سابق توییتر است.

ایلان ماسک هنوز درباره این موضوع به‌شکل عمومی ابراز نظر نکرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید