تیک آبی شبکه اجتماعی ایکس رایگان شد؛ اما به یک شرط - تکفارس 
تیک آبی شبکه اجتماعی ایکس رایگان شد؛ اما به یک شرط - تکفارس 
تیک آبی شبکه اجتماعی ایکس رایگان شد؛ اما به یک شرط - تکفارس 

تیک آبی شبکه اجتماعی ایکس رایگان شد؛ اما به یک شرط

افشین نوری
۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - 13:50
ایکس تیک آبی رایگان

شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سایق) برای برخی کاربران که شرایط لازم را دارند تیک آبی رایگان می‌دهد. این خبر را ایلان ماسک با انتشار پستی اعلام کرده است.

به گفته ماسک، کاربرانی که بیش از ۲۵۰۰ فالوور تائیدشده (تیک دار) داشته باشند می‌توانند تیک آبی ایکس را دریافت کنند.

در حال حاضر، تنها کاربرانی می‌توانند تیک آبی داشته باشند که عضو نسخه پریمیوم باشند که شامل هزینه ماهانه می‌شود.

ایلان ماسک از زمانیکه توییتر را خریداری کرده است قابلیت‌های جدیدی از جمله نسخه جدید ایکس پریمیوم را ارائه کرده است. این سرویس به کاربران اجازه دریافت تیک آبی در ازای پرداخت حق اشتراک ماهانه را می‌دهد.

قبل از از عرضه نسخه جدید ایکس پریمیوم، دریافت تیک آبی رایگان بود، اما هر کسی نمی‌توانست آن در دریافت کند. بلکه صرفا افراد سرشناس و کسانی که کاملا شناخته‌شده بود قادر به دریافت آن بودند. 

هدف ماسک از این کار حذف تبعیض بین کاربران و از طرفی هم کسب درآمد برای توییتر است و به همین‌خاطر برای او اصلا مهم نیست که چه کسی قبلا تیک آبی را براساس لیاقت دریافت کرده بود. 

ایکس اخیرا تغییرات دیگری نیز ایجاد کرده است که به خالقان محتوا اجازه کسب درآمد در این شبکه اجتماعی را می‌دهد. ماسک گفته است که بخشی از درآمد تبلیغات توییتر بین خالقان محتوا تقسیم خواهد شد تا آن‌ها بتواند از نظر مالی انگیزه کافی برای تولید محتوا در توییتر را داشته باشند. 

در هر حال، هدف ماسک این است که کاربران زیادی را از طرق مختلف جذب شبکه اجتماعی ایکس کند تا با این روش بتواند درآمدهای آن را افزایش دهد. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید