X به دلیل عدم مقابله با کودک آزاری در استرالیا به پرداخت جریمه محکوم شد - تکفارس 
X به دلیل عدم مقابله با کودک آزاری در استرالیا به پرداخت جریمه محکوم شد - تکفارس 
X به دلیل عدم مقابله با کودک آزاری در استرالیا به پرداخت جریمه محکوم شد - تکفارس 

X به دلیل عدم مقابله با کودک آزاری در استرالیا به پرداخت جریمه محکوم شد

مهدی حلوائی
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 09:40
ایلان ماسک X

X (توییتر سابق) به دلیل عدم همکاری در تحقیقات مربوط به اقدامات ضد کودک‌آزاری، از سوی کمیسیون ایمنی الکترونیک استرالیا به پرداخت ۶۱۰.۵۰۰ دلار جریمه محکوم شده است. این جریمه ممکن است برای ایلان ماسک، که برای تصاحب این پلتفرم مبلغ ۴۴ میلیارد دلار پرداخت کرده بود، عدد چندان بزرگی به نظر نرسد اما با این حال، نگرانی‌های زیادی را در مورد تعهد این پلتفرم به امنیت کاربران ایجاد می‌کند.

مطالب مرتبط:

مشکل زمانی شروع شد که X نتوانست به سوالاتی در مورد نحوه‌ی تشخیص و پاسخگویی به موارد کودک‌آزاری پاسخ بدهد. ماسک پس از تصاحب توییتر و تبدیل آن به X اعلام کرده بود که مبارزه با سوءاستفاده از کودکان، اولویت اصلی این شرکت است. با این حال، رگولاتوری استرالیا متوجه شده که اقدامات X با گفته‌های آن مطابقت ندارد.

ایلان ماسک

تحقیقات اتحادیه‌ی اروپا در مورد احتمال نقض قوانین جدید فناوری در X نیز برای این پلتفرم مشکل‌ساز شده است. گفته می‌شود این پلتفرم برای مبارزه با اطلاعات نادرست، تلاشی نکرده است. تاثیر جریمه‌ی استرالیا نیز فراتر از ارزش پولی بوده و در واقع به شهرت این پلتفرم آسیب می‌زند. این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی نیز نسبت به حضور در این شبکه‌ی اجتماعی شک دارند. X شاهد کاهش مداوم درآمد بوده و اگر اقدامات موثری برای تعدیل محتوا انجام ندهد، ممکن است اوضاع برای آن بدتر نیز بشود.

جولی اینمن گرنت (Julie Inman Gant) از کمیسیون ایمنی الکترونیک استرالیا، سوال مهمی را در این خصوص مطرح کرد. به‌گفته‌ی او، اگر X واقعاً نسبت به رسیدگی به محتوای غیرقانونی متعهد است، چرا اقدامات شفافی را در این خصوص انجام نداده است؟ او بر این باور است که نبود پاسخ از سوی X می‌تواند نشان‌دهنده‌ی نبود راه‌حل از سوی این شرکت باشد.

دفتر X در استرالیا پس از تصاحب این شرکت توسط ماسک، تعطیل شد و از این رو هیچ نماینده‌ی محلی برای اظهار نظر در این زمینه در استرالیا حضور ندارد. اگر X جریمه‌ی یادشده را پرداخت نکند، کمیسیون ایمنی الکترونیک استرالیا می‌تواند از این شرکت در دادگاه شکایت کند. X اخیراً کاهش ۸۰ درصدی نیروی کار جهانی خود را تایید و اعتراف کرده بود که اقدامات پیشگیرانه‌ی آن کاهش یافته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید