اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داد: مشکل اطلاعات نادرست توییتر/X را برطرف کنید یا مجازات می‌شوید - تکفارس 
اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داد: مشکل اطلاعات نادرست توییتر/X را برطرف کنید یا مجازات می‌شوید - تکفارس 
اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داد: مشکل اطلاعات نادرست توییتر/X را برطرف کنید یا مجازات می‌شوید - تکفارس 

اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داد: مشکل اطلاعات نادرست توییتر/X را برطرف کنید یا مجازات می‌شوید

افشین نوری
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - 11:50
توییتر

اتحادیه اروپا با ارسال نامه‌ای به ایلان ماسک به او هشدار داده که جلوی انتشار اطلاعات نادرست در توییتر/X را بگیرد.

Thierry Breton کمیسر اتحادیه اروپا از انتشار اطلاعات نادرست در توییتر درباره جنگ اسرائیل و فلسطین ابراز نگرانی کرده است. اتحادیه اروپا قبلا نیز به مقامات توییتر در مورد انتشار اطلاعات نادرست درباره جنگ روسیه و اوکراین هشدار داده بود.

در روزهای اخیر پخش اطلاعات نادرست درباره جنگ بین اسرائیل و فلسطین به سرعت در توییتر/X افزایش یافته است و حتی لیندا یاکارینو، مدیرعامل این شرکت، مجبور شد حضور خود در یک کنفرانس را لغو کند. خود ماسک نیز به‌طور ندانسته حساب‌هایی را تبلیغ می‌کرد که اطلاعات نادرست منتشر می‌کردند که بعدا متوجه آن‌ها شد و حذف‌شان کرد.

در سال‌های گذشته، توییتر به پلتفرم مهمی برای انتشار لحظه‌ای اخبار تبدیل شده است، اما تغییراتی که ماسک اخیرا در این پلتفرم داده، تاثیر منفی روی آن گذاشته است، بطوریکه در حال حاضر فقط پست‌هایی که هزینه اشتراک را پرداخت می‌کنند در اولویت قرار می‌گیرند و این موضوع باعث سردرگمی کاربران درباره منابع مورداعتماد شده است.

ایلان ماسک به‌تازگی گفته است که پلتفرم X به زودی قابلیت بلاک کردن کاربران را حذف خواهد کرد. لیندا یاکارینو مدیرعامل X هم گفته است: «امنیت کاربران اولویت اول ما است و ما در تلاش هستیم تا چیزی بهتر از بلاک کردن و میوت کردن ارائه کنیم.»

ماسک به‌تازگی نام توییتر را به X تغییر داده است. او قصد داد با این کار شبکه اجتماعی خود را قابلیت پیام‌رسانی مجهز کند و همچنین از پرداخت‌های موبایلی پشتیبانی کند. ماسک سال گذشته توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، اما اعتراف کرده که ارزش این شرکت از زمان خرید آن کاهش یافته است.

در واقع ایلان ماسک سعی کرده با نام جدید X تمام آثار نام تجاری توییتر را از بین ببرد و حتی تابلوی توییتر در مقر این شرکت در شهر سانفرانسیسکو آمریکا قبل از مداخله پلیس به خاطر نداشتن مجوز تغییر کرده بود.

ایلان ماسک از زمانیکه توییتر را خریده تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است. او بسیاری از مدیران اجرایی را اخراج کرده، هیات مدیره را منحل کرده و حدود ۸۰۰۰ از کارمندان این شرکت را اخراج کرده است. این تغییرات باعث کاهش چشمگیر درآمدهای تبلیغاتی توییتر شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید