سیمپسون‌ها در قسمت “خانه درختی وحشت” به NFTها و ارزهای دیجیتال طعنه زدند - تکفارس 
سیمپسون‌ها در قسمت “خانه درختی وحشت” به NFTها و ارزهای دیجیتال طعنه زدند - تکفارس 
سیمپسون‌ها در قسمت “خانه درختی وحشت” به NFTها و ارزهای دیجیتال طعنه زدند - تکفارس 

سیمپسون‌ها در قسمت “خانه درختی وحشت” به NFTها و ارزهای دیجیتال طعنه زدند

محمد علیائی
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - 15:56
سیمپسون‌ها در قسمت “خانه درختی وحشت” به NFTها و ارزهای دیجیتال طعنه زدند - تکفارس 

NFTها و فناوری بلاکچین در قسمت «خانه درختی وحشت» سریال سیمپسون‌ها، حضور ویژه‌ای داشتند.

در این قسمت هومر از مارج می‌پرسد: «یادته همیشه می‌گفتیم ای کاش Bart کمتر قابل تعویض بود؟»

در این قسمت، به ارزش‌گذاری بیش از حد NFTهایی که روی بلاکچین هستند، اشاره‌های متعددی شد. NFTها نوع خاصی از دارایی‌های رمزنگاری شده هستند که به دارندگان خود اجازه می‌دهند مالکیت خود بر اقلام فیزیکی یا دیجیتال را اثبات کنند.

در این قسمت، مارج با بلاکچین مبارزه می‌کند تا پسرش، بارت، را که اکنون یک NFT زنده است، نجات دهد. در همین حال، شهردار شهر اعلام می‌کند که گالری هنری اسپرینگفیلد دیجیتالی خواهد شد.

همچنین در این قسمت، تعدادی از NFTهای blue chip، مانند Beeple، Bored Ape Yacht Club و PFPهای درجه دوم، به عنوان NFTهای تقریباً بی‌ارزش نشان داده می‌شوند.

نوح بولانوفسکی، یک کلکسیونر NFT و مشاور Crypt Gallery، یک گالری NFT در دنیای واقعی، در مورد چگونگی به تصویر کشیدن NFTها در این سریال، اظهار نظر کرد:

«من عاشق این بودم که این قسمت بر روی هنر تأکید زیادی داشت. PFPها به عنوان پایین‌ترین سطح NFTها به تصویر کشیده شدند، در حالی که هنر در سطح بالاتری از اعتبار قرار داشت. حتی دارندگان BAYC را در حالی که پاهای دیگران را تمیز می‌کنند، نشان دادند.»

این قسمت که به سقوط بازار NFT در سال گذشته اشاره‌های زیادی دارد، اولین باری نیست که کریپتو یا NFT در این سریال ظاهر می‌شود.

در سال ۲۰۲۰، در قسمت «Frinkcoin»، جیم پارسونز به بینندگان آموزش می‌دهد که ارزهای دیجیتال چیستند. در این قسمت که درست قبل از سقوط بازار کریپتو در مارس ۲۰۲۰ پخش شد، پارسونز در مورد بلاکچین می‌گوید:

«برای اینکه ارزهای دیجیتال کار کنند، به رکوردی از تمام تراکنش‌هایی که رخ می‌دهند نیاز داریم. این تراکنش‌ها در چیزی به نام دفتر کل توزیع شده ثبت می‌شوند. هنگامی که از ارز استفاده می‌کنید، تراکنش در دفتر کل ثبت می‌شود و هنگامی که یک دفتر کل پر می‌شود، آن را به زنجیره‌ای از دفترهای قبلی اضافه می‌کنیم. این بلاکچین است.»

در قسمت «The King of Nice» سال گذشته، در یک gag، کراستی دلقک مجبور می‌شود به دلیل اینکه تمام پول خود را روی NFTها خرج کرده است، در اپلیکیشن Cameo، که یک اپلیکیشن استخدام مشاهیر برای تولید محتوای سفارشی است، فعالیت کند. دلقک در این قسمت می‌گوید: «برنامه‌های تلویزیونی غیر خنده‌دار.»

این اولین باری نیست که مت گرونینگ، خالق سیمپسون‌ها، به کریپتو و بلاکچین حمله می‌کند. اوایل امسال، سریال Futurama، یکی دیگر از سریال‌های انیمیشن محبوب گرونینگ، در قسمتی با عنوان «How the West Was 101001»، به ماینرهای کریپتو حمله کرد.

آخرین قسمت پخش شده از سیمپسون‌ها، تأثیر جزئی بر قیمت کف Bored Ape Yacht Club داشت، که طبق داده‌های CoinGecko در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۳ درصد افزایش یافته است، و Mutant Ape Yacht Club، که قیمت کف آن ۲.۹ درصد افزایش یافته است. در مقایسه، قیمت اتر ۰.۱۴ درصد کاهش یافته است.

منبع: Coindesk

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید