OpenSea: خالقان NFT امسال ۱ میلیارد دلار درآمد داشته اند - تکفارس 
OpenSea: خالقان NFT امسال ۱ میلیارد دلار درآمد داشته اند - تکفارس 
OpenSea: خالقان NFT امسال ۱ میلیارد دلار درآمد داشته اند - تکفارس 

OpenSea: خالقان NFT امسال ۱ میلیارد دلار درآمد داشته اند

افشین نوری
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - 06:24
NFT

طبق یک گزارش جدید، خالقان NFT موفق شده‌اند امسال درآمدی بالغ بر ۱ میلیارد دلار کسب کنند. بخش عمده‌ای از این درآمد اختصاص به NFTهای ارزان‌تر با محبوبیت کمتر داشته است و بقیه آن‌ها مربوط به NFTهای برتر بوده است.

وب‌سایت OpenSea در گزارش خود گفته است که این درآمدها صرفا از طریق فروش NFTها حاصل شده است و شامل جایزه، گرنت و اسپانسرشیپ نمی‌شود. همانطور که می‌دانید اولین NFT با نام Quantum در سال ۲۰۱۴ توسط دو نفر به نام‌های Anil Dash و Kevin McCoy ارائه شد و در سال‌های بعد با پروژه Etheria و کارهای دیگر ادامه یافت.

البته بازار NFT در سال جاری با افت قابل‌توجهی روبه‌رو شده است اما با وجود همه این‌ها ما شاهد درآمد یک میلیارد دلاری برای خالقان این توکن‌ها هستیم. این بازار در طول دو سال گذشته به‌همراه رمزارزها صعود خیره‌کننده‌ای داشته است اما اخیرا به خاطر سقوط بازار ارزهای دیجیتال با افت محسوسی مواجه شده است.

لازم به ذکر است که خالقان محتوا در کنار فروش کارهای خود، مبالغی نیز به‌عنوان جایزه یا اسپانسرشیپ دریافت کرده‌اند که درآمد فوق شامل آن‌ها نمی‌شود. طبق گزارش امروز، حدود ۲۰ درصد از درآمد فوق متعلق به ۱۰ NFT برتر بوده است و ۸۰ درصد آن به بقیه NFTها اختصاص داشته است.

انتظار می‌رود در سال‌های آینده شاهد رشد قابل‌توجهی در این بازار باشیم و چشم‌انداز خوبی برای درآمدزایی خالقان محتوا NFT می‌توان متصور بود.

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید