کار اینستاگرام با NFT تمام نشده است؛ انتشار ویژگی جدید - تکفارس 
کار اینستاگرام با NFT تمام نشده است؛ انتشار ویژگی جدید - تکفارس 

کار اینستاگرام با NFT تمام نشده است؛ انتشار ویژگی جدید

مهدی ملکی
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - 13:45
اینستاگرام

تمام شرکت‌های اصلی حوزه تکنولوژی به گونه‌ای مشغول ادغام NFT با سرویس‌های خود هستند. اینستاگرام نیز در همین راستا مدتی پیش تایید کرد که حالت آزمایشی NFT را برای تولید کنندگان و مجموعه‌داران ایالات متحده آمریکا در دسترس قرار می‌دهد.

آدام موسری (Adam Mosseri)، رئیس اینستاگرام، در این خصوص اعلام کرد که کاربران می‌توانند NFT‌های طراحی و یا خریداری‌شده‌ی خود را در فید، استوری‌ و پیام‌های خود به نمایش بگذارند.

به‌گفته‌ی موسری، کاربران برای نمایش توکن‌های غیرقابل معاوضه‌ی خود در اینستاگرام نیازی به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای نخواهند داشت. رئیس پلتفرم اینستاگرام معتقد است که این توکن‌ها روشی برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا نیز خواهد بود و همین موضوع می‌تواند به امکان خرید و فروش مستقیم NFT‌ها در اینستاگرام اشاره داشته باشد.

اکنون مشخص شده است که این شرکت برای آسان‌تر کردن تراکنش‌های NFT برای این دسته از افراد در حال کار روی ویژگی جدیدی است؛ قابلیتی که اجازه می‌دهد تولید کنندگان محتوا آن‌ها را آسان‌تر به مجموعه‌های دیجیتال خود اضافه کنند.

اینستاگرام

به این ترتیب طبق گزارش‌هایی که منتشر شده، این شبکه اجتماعی محبوب قصد دارد به کاربران اجازه دهد خودشان کیف پول مورد نظر برای اضافه شدن مجموعه‌ها را انتخاب کنند.

افشاگر این موضوع یک اسکرین‌شات از این رابط کاربری ویژگی مذکور را هم به اشتراک گذاشته است. به نظر می‌رسد که اینستاگرام از تمام کیف پول‌های سازگار با Rubicoin یعنی یکی دیگر از زیرمجموعه‌های متا (فیس بوک سابق) پشتیبانی خواهد کرد. همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام هم یکی از شرکت‌های زیرمجموعه متا به شمار می‌رود.

با وجود آن که NFTها طی یک سال گذشته سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند اما فروش آن‌ها از سپتامبر سال ۲۰۲۱ با افتی ۹۲ درصدی روبه‌رو بوده است. در حالی که تنها تا ۸ ماه پیش به‌طور میانگین روزانه ۲۲۵ هزار NFT به فروش می‌رسید اما حالا این عدد به روزانه ۱۹ هزار کاهش پیدا کرده و تعداد کیف پول‌های فعال در بازار این محصولات نیز با کاهشی ۸۸ درصدی نسبت به نوامبر ۲۰۲۱ به ۱۴ هزار عدد رسیده است.

جدای از این، از آن‌جایی که اینستاگرام هنوز مشغول کار روی این ویژگی است، هنوز به آن دسترسی نداریم اما به هر نحو تلاشی مناسب برای بهبود بخش NFT آن خواهد بود. افشاگر این قضیه افزون بر این موضوع،‌ خبر از یک ویژگی دیگر هم داده است: امکان بزرگ کردن تصویر پروفایل به وسیله ضربه زدن روی آن.

این قابلیت هم در زمان نگارش این خبر در دسترس نیست اما مسلماً زمانی که حاضر شود، اینستاگرام آن را با یک به‌روزرسانی در دسترس کاربران قرار خواهد داد.

منبع: MS Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید