توییتر تاکنون ۲۰ میلیون دلار به خالقان محتوا پرداخت کرده است - تکفارس 
توییتر تاکنون ۲۰ میلیون دلار به خالقان محتوا پرداخت کرده است - تکفارس 
توییتر تاکنون ۲۰ میلیون دلار به خالقان محتوا پرداخت کرده است - تکفارس 

توییتر تاکنون ۲۰ میلیون دلار به خالقان محتوا پرداخت کرده است

افشین نوری
۹ مهر ۱۴۰۲ - 08:35
توییتر X

X که قبلا به نام توییتر شناخته می‌شد، در چند ماه اخیر مبلغ ۲۰ میلیون دلار به خالقان محتوا پرداخت کرده است. این خبر را لیندا یاکارینو مدیرعامل X اعلام کرده است.

این برنامه که در ماه جولای امسال آغاز شد، به خالقان محتوا با بیش از ۵۰۰ فالوور اجازه می‌دهد تا سهمی از درآمد تبلیغاتی توییتر را در صورتی که در سه ماه گذشته بیش از ۵ میلیون بازدید از توییت‌هایشان داشته باشند دریافت کنند.

ایلان ماسک گفته است که پرداخت‌های انجام شده در ماه جولای مجموعا ۵ میلیون دلار بوده است. افزایش تصاعدی پرداخت‌ها نشان‌دهنده هجوم خالقان محتوا به این برنامه است و حالا آن‌ها انگیزه زیادی برای افزایش بازدید توییت‌های خود دارند.

پلتفرم X تحت مالکیت ماسک تغییرات زیادی در ماه‌های اخیر داشته است و از یک سرویس میکروبلاگینگ به چیزی تبدیل شده که اکنون به آن «اپلیکیشن همه چیز» گفته می‌شود.

کاربران برای شرکت در این برنامه باید حداقل ۵۰۰ فالوور و ۵ میلیون بازدید در سه ماه گذشته داشته باشند و همچنین باید مشترک نسخه پریمیوم شوند.

البته X به منظور ایجاد یک محیط امن و مثبت، محتواهای مرتبط با مسایل جنسی، خشونت، کارهای مجرمانه، قمار، مواد مخدر، الکل و کلاهبرداری را ممنوع کرده است. در ضمن، کاربران نمی‌توانند با محتوای دارای حق کپی رایت در توییتر کسب درآمد کرد و این موارد باید توسط خالقان محتوا رعایت شود.

در هر حال، این برنامه راهی برای برای کسب درآمد از محتوا در اختیار کاربران قرار می‌دهد و باید ببینیم بازخورد آن چگونه خواهد بود. لیندا یاکارینو مدیرعامل توییتر در مصاحبه با جولیا بورستین از CNBC در رویداد Vox Media’s Code 2023 تائید کرد که کاربران فعال روزانه توییتر کاهش یافته است.

او اوایل این هفته در رویداد مذکور نظرات خود را درباره توییتر به اشتراک گذاشت و گفت که این شبکه اجتماعی در حال حاضر ۲۲۵ میلیون کاربر فعال دارد که کاهش ۱۱.۶ درصدی را نسبت به قبل از خرید آن توسط ماسک نشان می‌دهد.

طبق توییت‌هایی که خود ماسک در ماه نوامبر سال گذشته منتشر کرده بود، توییتر یک هفته قبل از تصاحب او ۲۵۴.۵ میلیون کاربر فعال روزانه داشت.

البته The Information گزارش داده که تعداد کاربران فعال روزانه X به ۲۴۵ میلیون نفر رسیده است که حتی اگر این عدد درست باشد در این صورت توییتر میلیون‌ها یا حدود ۳.۷ درصد از کاربران فعال روزانه خود قبل از خرید توسط ماسک را از دست داده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید