فروش تیک تاک به اراکل (Oracle) توسط دولت بایدن متوقف شد - تکفارس 
فروش تیک تاک به اراکل (Oracle) توسط دولت بایدن متوقف شد - تکفارس 
فروش تیک تاک به اراکل (Oracle) توسط دولت بایدن متوقف شد - تکفارس 

فروش تیک تاک به اراکل (Oracle) توسط دولت بایدن متوقف شد

مهدی حلوائی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - 15:00
تیک تاک

به نظر می‌رسد که بایت‌دنس، کمپانی مادر شرکت تیک تاک، نیازی به فروش منابع مرتبط با کشور آمریکا به شرکت اراکل (Oracle) را نداشته باشد چرا که برنامه‌ی تقسیم عملیات‌های این شبکه اجتماعی در آمریکا توسط دولت بایدن به تاریخ دیگری موکول شد.

دولت بایدن در حال بررسی اقدامات صورت گرفته توسط دولت ترامپ برای رفع تهدیدات امنیتی برنامه‌های چینی که کشور آمریکا را هدف قرار داده بود، می‌باشد.

دولت ترامپ در سال گذشته تصمیم گرفت تا برنامه تیک تاک را به دلیل احتمال لو دادن اطلاعات کاربران آمریکایی به دولت چین، تحریم کند. با این حال، آمریکا تنها کشوری نبود که دست به چنین اقدامی زد چرا که در خردادماه سال ۱۳۹۹ (ژوئن ۲۰۲۰) کشور هند نیز برنامه تیک تاک را به دلایل مشابه تحریم کرد.

با این که تحریم صورت گرفته هرگز در آمریکا اجرایی نشد، شرکت بایت‌دنس در حال مذاکره با دولت آمریکا برای رفع این تحریم است. با این حال بسیاری از دادگاه‌های فدرال آمریکا سعی دارند از متوقف کردن برنامه‌ی تیک تاک در این کشور توسط وزارت بازرگانی آمریکا جلوگیری کنند.

جمع‌آوری اطلاعات کاربران آمریکایی

بر اساس گزارش وال استریت جورنال، شرکت بایت‌دنس و مسئولان امنیت ملی آمریکا حتی زمانی که دولت ترامپ تمرکز خود را روی انتخابات سال ۲۰۲۰ گذاشته بود، در حال مذاکره برای فروش منابع مرتبط با آمریکا به یک شرکت آمریکایی بودند.

امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی، در مصاحبه‌ای با وال استریت جورنال اعلام کرد که آمریکا در حال بررسی تهدیدهای برنامه‌های خارجی برای حریم خصوصی شهروندان است.

 ما به دنبال اتخاذ روشی مطمئن برای جلوگیری از تهدیدهای مواجه حریم خصوصی کاربران هستیم. این شامل خطرات ایجاد شده توسط برنامه‌های چینی و دیگر برنامه‌ها که در آمریکا مشغول به فعالیت هستند، می‌شود. انتظار داریم در ماه‌های آینده، موارد بسیاری را در رابطه با تهدیدات احتمالی بررسی کنیم.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در آخرین کنفرانس خبری خود تایید کرد که دولت بایدن درحال بررسی تمام تهدیدهای اطلاعاتی مواجه کشور است. با این حال، او درمورد فروش احتمالی تیک تاک صحبت نکرد.

به نظر می‌رسد که برنامه‌ی تیک تاک فعلاً برای فعالیت در کشور آمریکا مشکلی نداشته باشد اما اگر ثابت شود که این برنامه از اطلاعات کاربران خود سو استفاده ‌کرده است، با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید