اسنپ ادعا کرد که اسپات لایت ماهانه ۱۰۰ میلیون کاربر دارد - تکفارس 
اسنپ ادعا کرد که اسپات لایت ماهانه ۱۰۰ میلیون کاربر دارد - تکفارس 
اسنپ ادعا کرد که اسپات لایت ماهانه ۱۰۰ میلیون کاربر دارد - تکفارس 

اسنپ ادعا کرد که اسپات لایت ماهانه ۱۰۰ میلیون کاربر دارد

مهدی حلوائی
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - 22:00
اسنپ چت

به ادعای اسنپ، برنامه اسپات لایت این شرکت که رقیب تیک تاک محسوب می‌شود، در ماه دی ۱۳۹۹ (ژانویه ۲۰۲۱) و فقط دو ماه پس از عرضه آن، ۱۰۰ میلیون کاربر داشته است. این گزارش موفقیت بزرگ این برنامه در اولین سال عرضه خود را نشان می‌دهد.

آقای اوان اسپیگل، مدیرعامل شرکت اسنپ در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران این شرکت که در مورد درآمد سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ بود، گفت:

ما به شدت از این شروع هیجان‌زده شده‌ایم.

با این حال تیک تاک هنوز در این زمینه پیشرو است. این شرکت تا خرداد ماه سال ۱۳۹۹ (ژوئن ۲۰۲۰) تنها در ایالات متحده ۱۰۰ میلیون کاربر فعال داشته است و  به نظر می‌رسد که از آن زمان این تعداد بیشتر نیز شده باشد. (در طرف دیگر، مدیر عامل اینستاگرام اعلام کرده که از وضعیت سرویس ویدیویی خود که ریلز نام دارد، راضی نیست)

اسنپ سرمایه‌‌ی زیادی را خرج اسپات لایت کرده تا بتواند با دیگر سرویس‌ها رقابت کند. این شرکت اعلام کرده بود که روزانه به مدت یک ماه مبلغ یک میلیون دلار را به سازنده‌ها می‌پردازد تا بتوانند با تولید ویدیوهای سرگرم‌کننده و جذاب، مردم را به استفاده از این سرویس تشویق کنند. این طرح به منبع درآمد خوبی برای سازنده ها تبدیل شده است و به نقل از اسپیگل، در حال حاضر روزانه ۱۷۵ هزار ویدیو در این سرویس آپلود می‌شود.

درک اندرسن، مدیر ارشد مالی اسنپ در بیانیه‌ای اعلام کرد:

با این که این سرویس در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، ما از نتیجه به دست ‌آمده به شدت هیجان‌زده هستیم و امیدواریم که بتوانیم از پتانسیل این برنامه نهایت استفاده را ببریم تا فرصت های درآمدزایی بیشتری به دست آوریم.

به گفته اسپیگل، حالا که تعداد ویدیو‌های موجود در اسپات لایت به حد استاندارد رسیده است، وقت آن رسیده که کارهایی برای بهبود سیستم پیشنهادهای این برنامه انجام شود. تبلیغ‌ها به زودی به این سرویس اضافه خواهد شد اما در حال حاضر تمرکز اصلی شرکت بر روی گسترش تعامل کاربران قرار دارد.

اسپات لایت هنوز هم نسبت به تیک تاک محدودتر است. گزینه‌های جستجو در این برنامه کمتر است و قابلیت ریمیکس کردن صداها هنوز در این برنامه وجود ندارد. همین موارد کمک شایانی به تیک تاک کردند تا به چنین محبوبیتی دست پیدا کند.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که اسنپ آمار مربوط به هر ماه را منتشر کرده است در حالی که تمرکز اصلی این شرکت از مدت‌ها قبل روی تعداد کاربران روزانه بوده است. این یعنی تعداد کاربران روزانه این برنامه کمتر از حد مورد نیاز بوده چرا  که هر شخص، برای اینکه کاربر ماهانه محسوب شود تنها باید یک بار در ماه دی (ژانویه) وارد این برنامه شده باشد. در حال حاضر اسنپ روزانه ۲۶۵ میلیون کاربر دارد و این عدد در سه ماهه‌ی قبلی سال ۲۴۹ میلیون بوده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید