نمایش تبلیغات از این پس در صفحه اکسپلور اینستاگرام - تکفارس 
نمایش تبلیغات از این پس در صفحه اکسپلور اینستاگرام - تکفارس 
نمایش تبلیغات از این پس در صفحه اکسپلور اینستاگرام - تکفارس 

نمایش تبلیغات از این پس در صفحه اکسپلور اینستاگرام

سجاد اسدی
۵ تیر ۱۳۹۸ - 21:30
نمایش تبلیغات از این پس در صفحه اکسپلور اینستاگرام - تکفارس 

تبلیغات قرار است تا در قسمت‌های بیشتری از اینستاگرام ظاهر شوند. امروز این پلتفرم اعلام کرد که صفحه اکسپلور، همان جایی که کاربران با استفاده از آن می‌توانند محتوا‌های جدیدی بر اساس علاقه‌مندی هایشان ببینند، از این پس میزبان تبلیغات خواهد بود. هرچند تبلیغات در صفحه شبکه‌ای (grid) اکسپلور ظاهر نمی‌شوند، اما اگر کاربر به یکی از پست‌های اکسپلور وارد شده و شروع به اسکرول بین پست‌ها کند، تبلیغات در بین پست‌ها نمایان می‌شوند. آگهی‌ها شامل تصاویر و ویدیو‌ها خواهند بود و اولین تبلیغ -برای IGTV- به صورت زنده پخش خواهد شد. این تبلیغات در طول هفته‌های آتی بر روی برخی از حساب‌های کاربری خاص نمایش داده شده و در ماه‌های پیش رو این آگهی‌ها برای همه کاربران نشان داده خواهند شد.

سوزان باکنر رز، مدیر بازاریابی محصولات، در گفتگو با ورج گفته: «قسمت اکسپلور اینستاگرام دقیقا جایی است که کاربران می‌توانند شروع به اکتشاف کنند، و به همین خاطر است که ما درباره این قضیه بسیار هیجان زده هستیم». او در این رابطه گفت که «تیم اینستاگرام اعتقاد دارد این قسمت همان جایی است که مردم ذهنیت خوبی برای پذیرش تبلیغات دارند و در واقع صفحه اکسپلور دقیقا محلی است که کاربران با صفحات کاربری، مردم و برند‌هایی که آنها را دنبال نکرده‌اند، آشنا می‌شوند».

او البته در پاسخ به دلیل اینکه چرا در صفحه شبکه‌ای (grid) اکسپلور تبلیغی نمایش داده نمی‌شود، توضیح خاصی ارائه نکرد و می‌توان گفت که فعلا مشخص نیست به چه دلیل این قسمت برای تیم اینستاگرام دست نخورده باقی مانده است.

هرچند شاید این فرض که مردم برای پیدا کردن برند‌های جدید به صفحه اکسپلور سر می‌زنند فرض اشتباهی نباشد، اما شاید بتوان اینطور برداشت کرد که افراد آنچان برای دیدن آگهی‌ها آن هم در قسمت‌های مختلف خوراک خود موافق نباشند. به هر جهت تا این لحظه اینستاگرام اجازه تبلیغ در استوری‌ها و خوراک اصلی را داده و اضافه کردن یک محل دیگر برای تبلیغات می‌تواند به تجربه قابل اعتماد کاربران از اینستاگرام لطمه وارد کند. البته با همه این تفاسیر، اینستاگرام تجارت خود را بر پایه تبلیغات ادامه داده و باید انتظارات برند‌ها را برآورده سازد. با توجه به اینکه تبلیغ کنندگان جدیدتری پایشان به اینستاگرام و فیسبوک باز خواهد شد، منطقی است که اینستاگرام نگاه بیشتری به اموال دست نخورده واقعی اما دیجیتال خود کند. افزون بر این، کاربران برای بهره‌مندی از امکانات اینستاگرام وجهی نمی‌پردازند؛ پس حداقل می‌شود انتظار داشت که توجه‌شان را به محتوای ارائه شده توسط برند‌ها بپردازند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید