اینستاگرام قابلیتی برای تشویق نوجوانان به زود خوابیدن معرفی کرد - تکفارس 
اینستاگرام قابلیتی برای تشویق نوجوانان به زود خوابیدن معرفی کرد - تکفارس 
اینستاگرام قابلیتی برای تشویق نوجوانان به زود خوابیدن معرفی کرد - تکفارس 

اینستاگرام قابلیتی برای تشویق نوجوانان به زود خوابیدن معرفی کرد

افشین نوری
۲۹ دی ۱۴۰۲ - 09:03
اینستاگرام

اینستاگرام قابلیت جدیدی معرفی کرده است که برای دور کردن نوجوانان از شبکه اجتماعی طراحی شده و آن‌ها را تشویق به زود خوابیدن در شب می‌کند.

قابلیت جدید اینستاگرام، هنگامی که یک نوجوان در اواخر شب بیش از ۱۰ دقیقه از اینستاگرام و ریلزها استفاده کند پیغامی با عنوان «وقت استراحت است» نمایش می‌دهد که از او می‌خواهد برنامه اینستاگرام را ببندد و بخوابد.

به گفته اینستاگرام، این پیغام پس از ساعت ۱۰ شب نمایش داده می‌شود و کاملا به‌صورت خودکار خواهد بود و امکان غیرفعال کردن آن وجود نخواهد داشت.

اینستاگرام قبلا قابلیت دیگری به نام Take a Break معرفی کرده بود که به نوجوانان یادآوری می‌کرد کمی استراحت کنند و به کارهای دیگر خود برسند. 

در هر حال به نظر می‌رسد اینستاگرام اهمیت زیادی به سلامت ذهنی نوجوانان می‌دهد و سعی می‌کند آن‌ها کمتر درگیر فضای مجازی شوند.

کاربران اینستاگرام همچنین به زودی گزینه‌ای برای غیرفعال کردن رسید خواندن در پیام مستقیم یا همان دایرکت خواهند داشت. مارک زاکربرگ و آدام موسری در کانال پخش اینستاگرام خود گفته‌اند که این تغییرات در مرحله بتا هستند.

موسری تصویری از این قابلیت منتشر کرده است که نحوه فعال کردن و غیرفعال کردن آن را نشان می‌دهد. با این حال او صحبتی درباره اینکه که آیا این قابلیت برای مسنجر نیز عرضه خواهد شد یا خیر. ما همچنین نمی‌دانیم که این قابلیت چه زمانی در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این قابلیت در نهایت کی به دست کاربران می‌رسد. آدام موسری همچنین گفته است که این شرکت در حال تست این قابلیت است که فقط پست‌های افراد تائید شده را در فید دیگران نشان دهد.

به گفته موسری، یک گزینه جدید Meta Verified در قسمت Following و Favorites برای کاربران اینستاگرام نمایش داده خواهد شد تا به آنها اجازه داده شود بین دو نوع فید سوئیچ کنند.

گفتنی است سرویس Meta Verified که در اوایل سال جاری ارائه شد، با قیمت ۱۱.۹۹ دلار برای نسخه وب و ۱۴.۹۹ دلار برای اپلیکیشن قابل دسترس است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید