اینستاگرام قابلیت جدید Flipside را آزمایش می‌کند - تکفارس 
اینستاگرام قابلیت جدید Flipside را آزمایش می‌کند - تکفارس 
اینستاگرام قابلیت جدید Flipside را آزمایش می‌کند - تکفارس 

اینستاگرام قابلیت جدید Flipside را آزمایش می‌کند

افشین نوری
۸ بهمن ۱۴۰۲ - 19:29
اینستاگرام

اینستاگرام در حال تست قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در پروفایل خود فید سفارشی مخصوص دوستان نزدیک خود ایجاد کنند.

قابلیت Flipside در واقع یک فید جداگانه در پروفایل کاربر ایجاد خواهد کرد که سایر افراد در صورت داشتن مجوز می توانند با سوایپ کردن به‌ پایین، به محتوای آن دسترسی داشته باشند.

این قابلیت درست مثل قابلیت کلوز فرندز برای استوری‌های اینستاگرام، به کاربر اجازه خواهد داد تا تعیین کند چه کسانی می‌توانند پست‌های او را مشاهده کنند. 

هدف اینستاگرام از تست این قابلیت ارائه محیطی خصوصی‌تر برای کاربران است. گفتنی است تیک‌تاک هم قابلیت مشابهی به نام Friend’s Only دارد.

اینستاگرام همچنین به‌تازگی قابلیت جدیدی معرفی کرده است که برای دور کردن نوجوانان از شبکه اجتماعی طراحی شده و آن‌ها را تشویق به زود خوابیدن در شب می‌کند.

قابلیت جدید اینستاگرام، هنگامی که یک نوجوان در اواخر شب بیش از ۱۰ دقیقه از اینستاگرام و ریلزها استفاده کند پیغامی با عنوان «وقت استراحت است» نمایش می‌دهد که از او می‌خواهد برنامه اینستاگرام را ببندد و بخوابد.

به گفته اینستاگرام، این پیغام پس از ساعت ۱۰ شب نمایش داده می‌شود و کاملا به‌صورت خودکار خواهد بود و امکان غیرفعال کردن آن وجود نخواهد داشت.

اینستاگرام قبلا قابلیت دیگری به نام Take a Break معرفی کرده بود که به نوجوانان یادآوری می‌کرد کمی استراحت کنند و به کارهای دیگر خود برسند. 

به نظر می‌رسد اینستاگرام اهمیت زیادی به سلامت ذهنی نوجوانان می‌دهد و سعی می‌کند آن‌ها کمتر درگیر فضای مجازی شوند.

کاربران اینستاگرام همچنین به زودی گزینه‌ای برای غیرفعال کردن رسید خواندن در پیام مستقیم یا همان دایرکت خواهند داشت. مارک زاکربرگ و آدام موسری در کانال پخش اینستاگرام خود گفته‌اند که این تغییرات در مرحله بتا هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید