نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 
نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 
نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم

مصطفی اسماعیلیان
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - 22:00
نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 

در قسمت اول مشخصات کلی، طراحی بدنه، امکانات نرم‌افزاری و البته سیستم‌ عامل گوشی هوشمند وان‌پلاس ۶ تی را مورد بررسی قرار دادیم. پس اگر هنوز مقاله‌ قسمت قبل را مطالعه نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنم سری به این لینک بزنید و در ادامه با تک‌فارس همراه باشید.

در این قسمت به صورت عمیق‌تر به پرچم‌دار جدید وان‌پلاس می‌پردازیم و عملکرد سخت‌افزار آن را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. سپس به سراغ دوربین‌های جلو و عقب آن رفته و در آخر آن را با دیگر پرچم‌داران مقایسه می‌کنیم.

 

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 

عملکرد و کارایی سخت‌افزار

گوشی هوشمند وان‌پلاس ۶ تی به پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز است. این تراشه که اوایل امسال معرفی شد در مدل پیشین این گوشی هوشمند نیز مورد استفاده قرار گرفت و از این بابت جای تعجب دارد. عجیب‌تر آنکه حافظه رم نیز تغییری نداشته است و در دو مدل ۶ گیگابایت و ۸ گیگابایت عرضه شده است. اما در این بین شاهد تغییراتی در حافظه‌ی دستگاه هستیم که از ۶۴ گیگابایت به ۱۲۸ گیگابایت افزایش یافته است. به‌علاوه اینکه مشخصات رسمی منتشر شده از وان‌پلاس، ویژگی‌های منحصر به فردی را در بخش حافظه نشان می‌دهند و آن استفاده از تراشه‌های UFS 2.1 است. این نوع تراشه‌ها باعث افزایش سرعت خواندن داده‌های داخلی شده و تأثیر بسزایی بر قدرت عملکرد دستگاه دارند. در این مورد مقایسه کوچکی را میان نسل قدیم تراشه‌های حافظه در وان‌پلاس ۶ و نسل جدید آن در وان‌پلاس ۶ تی انجام دادیم که می‌توانید نتیجه را در پایین مشاهده کنید. اعداد این بنچمارک نشان از سرعت خواندن بیش‌تر وان‌پلاس ۶ تی دارند اما در عمل تفاوت چندانی ملاحظه نمی‌شود.

 

 

همچنین در بنچمارک‌های گوشی هوشمند وان‌پلاس ۶ تی که به رم ۸ گیگی و حافظه ۱۲۸ گیگابایت مجهز است، انتظار داریم تا عملکردی نزدیک به وان‌پلاس ۶ ( با ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی) از خود نشان دهد. از آن جایی که تمام مشخصات سخت‌افزاری این دو یکسان است و هر دو پرچم‌دار از نسخه‌ی اندروید P بهره برده‌اند، پس هرگونه تفاوت میان بنچمارک آن‌ها ناشی از مقدار حافظه‌ رم خواهد بود.

(GeekBench 4.1 (multi-core

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 
(GeekBench 4.1 (single-core

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 
در قسمت پردازنده گوشی هوشمند وان‌پلاس ۶ تی، همانطور که انتظار می‌رفت، دو هسته ۴x2.8 GHz Kryo 385 طلایی و ۴x1.7 GHz Kryo 385 نقره‌ای درون تراشه‌ اسنپدراگون ۸۴۵ دیده می‌شوند. در یک آزمایش سنگین و تحت فشار، این پردازنده به هیچ مشکلی از بابت حرارت برخورد نکرد و فقط زیر صفحه‌ نمایش وان‌پلاس ۶ تی در زمان بارگذاری اطلاعات گرمای خفیفی حس می‌شد.

Basemark OS 2.0

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 

رتبه‌دهی Basemark نشان از عملکرد یکسان هر دو مدل وان‌پلاس دارد. البته برتری کمی که وان‌پلاس ۶ تی نسبت به مدل پیشین خود دارد، می‌تواند ناشی از بهینه‌ساز نرم‌افزاری پردازنده باشد.

AnTuTu 7

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 

با توجه به نمودار بنچمارک AnTuTu و ارزیابی گسترده‌تر آن، برتری وان‌پلاس ۶ تی به وضوح نسبت به مدل پیشین خود مشخص است. این برتری ناشی از ۲ گیگ رم اضافی است که در این گوشی هوشمند به کار رفته است. همچنین با نگاه‌کردن به نمودار هوآوی میت ۲۰ پرو و شیائومی Pocophone F1، که هر دو از رم ۸ گیگابایتی بهره ‌برده‌اند، می‌توان به اهمیت سیستم‌ عامل جدید و بهینه شده وان‌پلاس ۶ تی پی برد. قطعا این سیستم‌ عامل دلیل اصلی برتری از دو رقیب خود است.

(GFX 3.1 Manhattan (1080p offscreen

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 

(GFX 3.1 Car scene (1080p offscreen

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 

پردازش‌ تصویر در حالت صفحه‌ روشن کاملا وابسته به وضوح صفحه‌ نمایش است. در مقیاس +FullHD قطعه گرافیکی Adreno 630 عملکرد بهتری را در پردازش تصاویر وان‌پلاس ۶ تی نسبت به مقیاس QHD+ در اکسپریا ایکس زد ۳ دارد.

(GFX 3.1 Manhattan (onscreen

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 

(GFX 3.1 Car scene (onscreen

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 

Basemark X

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 

اصولا بنچمارک Basemark X همیشه دقت خوبی را در مقایسه گرافیکی بر روی نمودار می‌آورد، البته در این مورد گوشی هوشمند وان‌پلاس ۶ تی تفاوت چندانی با مدل پیشین خود ندارد.

پس با توجه به ارزیابی‌های بالا به وضوح مشخص است که سخت‌افزار وان‌پلاس ۶ تی تغییر چندانی نسبت به مدل پیشین خود نداشته است. به هر حال این گوشی هوشمند از Smart Boost بهره برده است، قابلیتی که وان‌پلاس بسیار بر روی آن حساب باز کرده و قرار است باعث بهبود عملکرد در وان‌پلاس ۶ تی شود.

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 

همانطور که در توضیحات نرم‌افزاری قسمت اول مقاله گفته شد، گوشی هوشمند وان‌پلاس ۶ تی قابلیت استفاده از رم برای افزایش سرعت بارگذاری نرم‌افزارها را دارد. این ویژگی می‌تواند از ۵ تا ۲۰ درصد باعث بهبود سرعت اجرای برنامه‌ها شود. اما متأسفانه ارزیابی و آزمایش این قابلیت مقدور نیست. به‌علاوه هرگونه اطلاعاتی که برای مقایسه سرعت اجرای برنامه‌ها بدست‌ آوریم ممکن است بخاطر وجود تراشه UFS 2.1 در حافظه‌ی وان‌پلاس ۶ تی باشد که آن نیز باعث افزایش سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی حافظه ذخیره‌ساز خواهد شد.

نتیجه‌گیری:

به لطف اندروید، وان‌پلاس ۶ تی مانند مدل پیشین خود یکی از سریع‌ترین و بهینه‌ترین دستگاه‌هایی است که از سیستم‌‌عامل ساخته‌شده توسط گوگل استفاده می‌کنند.

 

امکانات و قابلیت‌های دوربین

شرکت وان‌پلاس در کنار همسایه‌ قدیمی خود اوپو، از سخت‌افزارهای مشابهی برای دوربین‌های محصولاتشان استفاده می‌کنند، این مسئله در ساخت وان‌پلاس ۶ تی نیز تغییر نکرده است. در مدل پیشین وان‌پلاس ۵ تی، لنز دوربین دوم با دوربین اول دستگاه برابر بود. این اندازه در مدل وان‌پلاس ۵ کمی تغییر پیدا کرد و بزرگ‌تر شد. این بدین معناست که هر دو دوربین میدان دید مشابه اما حسگرهای متفاوتی دارند.

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 

و اما در مورد سخت‌افزار دوربین؛ دوربین اول حسگر ۱/۲٫۶” Sony IMX519 را دارا است که اندازه ۱٫۲۲ میکرون را در ۱۶ میلیون پیکسل پشتیبانی می‌کند. فاصله کانونی لنز این دوربین برابر با ۲۵ میلی‌متر و گشادگی دریچه دیافراگم آن f/1.7 است. در دوربین دوم نیز از حسگر ۱/۲٫۸” Sony IMX376K استفاده شده است که لنزی f/1.7 با اندازه ۲۵mm را در خود جای داده است.

بخش نرم‌افزاری دوربین تغییرات زیادی را به نسبت مدل پیشین نداشته است، این نسخه از نرم‌افزار که اولین بار در گوشی هوشمند وان‌پلاس ۵ تی استفاده می‌شد، هنوز به صورت پیش‌فرض بر روی حالت نمایاب قرار دارد اما قابلیت جدیدی در آن اضافه شده که می‌توانید با کشیدن انگشت خود به سمت راست یا بالا، از حالت عکس به فیلم‌برداری جابه‌جا شوید. همین عمل در جهت مخالف (چپ و یا پایین) شما را به حالت پرتره منتقل می‌کند. استفاده از حالت عکس‌برداری در شب نیز با یک حرکت دیگر به سمت چپ امکان‌پذیر خواهد بود.

در میان امکانات نرم‌افزاری دوربین، هنوز روشن و خاموش کردن فلاش، زمان‌سنج و تغییر نسبت تصویر با یک میانبر انجام می‌شود. حالت HDR نیز به بخش تنظیمات منتقل شده است و مانند گذشته، هنوز یک دکمه بزرگ‌نمایی ۱x/2x برای شبیه‌سازی حالت تله فوتو وجود دارد.

دسترسی به دیگر حالات دوربین تنها با لمس پیکان کوچک در کنار دکمه بزرگ‌نمایی ممکن است. این بخش شامل عکس‌برداری پاناروما، حالت حرفه‌ای، صحنه‌آهسته و حالت زمان‌گریز می‌شود. البته یادتان باشد تمام این امکانات فقط از همان پیکان کوچک قابل دسترسی هستند پس اگر برای اولین بار از محصولات وان‌پلاس استفاده می‌کنید، ممکن است ساعت‌ها در بخش‌های دیگر به دنبال این امکانات بگردید.

حالت عکس‌برداری حرفه‌ای، دسترسی به تنظیمات دستی و تغییر پارامترهای عکاسی را فراهم می‌کند که شامل ISO (از ۱۰۰ تا ۳۲۰۰)، تنظیم رنگ سفید (با استفاده از دمای نور)، سرعت شاتر دوربین (از ۱٫۸۰۰۰ ثانیه تا ۳۰ ثانیه)، مقدار فوکوس و مضرب نوردهی می‌شود. همچنین می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را در ۲ مجموعه متفاوت ذخیره کنید تا دیگر بارها و بارها نیاز به تغییر آن‌ها نداشته باشید.

کیفیت عکس‌برداری

عکس‌برداری با گوشی هوشمند وان‌پلاس ۶ تی در نور روز بسیار لذت‌بخش و دوست‌داشتنی است که البته با توجه به سخت‌افزار یکسانی که در وان‌پلاس ۶ نیز به‌ کار رفته بود، زیاد جای تعجب ندارد. ما همیشه طرفدار عکس‌برداری با دوربین‌هایی هستیم که محدوده دینامیک گسترده‌ای را در حالت پیش‌فرض AutoHDR فراهم می‌کنند و این گوشی هوشمند نیز یکی از بهترین‌های این قابلیت است. اگرچه رقبای دیگر ممکن است نتایج پیکسلی بهتری را ارائه دهند اما جزییات تصاویر در عکس‌های گرفته شده با این دستگاه از کیفیت خوبی برخوردارند. در حالت بزرگنمایی ۱:۱ کمی اختلال و نویز در تصاویر دیده می‌شود که در حالت ISO نیز قابل مشاهده است اما مسئله‌ مهمی نیست و زیاد به چشم نمی‌آید.

از چپ به راست (iPhone XS Max | وان‌پلاس ۶ | وان‌پلاس ۶ تی)

زیبایی رنگ‌ها بیش‌تر یک مسئله سلیقه‌ای است اما با این حال معتقدیم که وان‌پلاس در تناسب خوبی آن‌ها را کنار هم چیده است. در بعضی موارد عکس‌های گرفته شده با وان‌پلاس ۶ تی و وان‌پلاس ۶ کمی تفاوت داشتند به‌ طوری که تصاویر ۶ تی زنده‌تر به‌نظر می‌رسیدند. در عکس‌های گرفته شده در نور ظهر این تفاوت به صفر می‌رسید که شاید ناشی از بهینه‌سازی‌های دوربین ۶T باشد. ما برای مقایسه دوربین تصمیم گرفتیم تا آیفون ایکس اس را نیز به لیست خود اضافه کنیم. در پایین می‌توانید تفاوت میان عکس‌های گرفته شده با این سه پرچم‌دار را مشاهده کنید.

از چپ به راست (iPhone XS Max | وان‌پلاس ۶ | وان‌پلاس ۶ تی)

 

در تنظیمات وان‌پلاس ۶ تی یک گزینه برای بزرگنمایی ۱x/2x دیده می‌شود. متأسفانه دوربین تله فوتو در این دستگاه وجود ندارد تا وظیفه بزرگنمایی ۲ برابر را بر عهده گیرد، از این رو عکس‌های این بخش کیفیت مورد انتظار را ندارند اما در عین حال راضی‌کننده هستند.

گوشی هوشمند وان‌پلاس ۶ تی به خوبی از عهده عکس‌برداری در نور کم بر می‌آید. میزان اشباع رنگ به درستی حفظ شده است، جزییات مناسب هستند و قابلیت حذف نویز به خوبی عمل می‌کند.

همچنین قابلیتی برای عکس‌برداری در شب با عنوان night mode افزوده شده است که نوردهی طولانی مدت را تثبیت می‌کند. این قابلیت اولین بار در هوآوی پی ۲۰ معرفی شد. در این بخش نیز تقریبا تصاویر گرفته شده زیبا به نظر می‌رسند. با این حال عکس‌برداری در حالت پیش‌فرض دستگاه نتایج بهتری را نسبت به حالت دستی ارائه می‌دهد.

 

برای آزمایش بیش‌تر دوربین، عکس‌هایی را در حالت بزرگنمایی دو برابری گرفتیم که کیفیت مناسبی را به نمایش می‌گذارند. در واقع گوشی‌های هوشمندی که به دوربین مخصوص تله فوتو مجهز هستند هیچ‌وقت از آن برای بزرگنمایی دو برابری استفاده نمی‌کنند.

 

اگرچه دوربین دوم برای حالت بزرگنمایی کاربردی ندارد اما قادر است عمق تصاویر را در حالت پرتره به خوبی تشخیص دهد. این دوربین نیز مجهز به لنز ۲۵ میلی‌متر برای عکس‌برداری پرتره است، البته تصاویر سلفی گرفته شده در این حالت بسیار نزدیک به صورت افراد است، در این مورد به‌ خصوص تجربه ثابت کرده که بسیاری از کاربران با نزدیکی تصاویر دوربین سلفی رابطه خوبی ندارند.

از سوی دیگر، می‌توانید با دوربین عقب وان‌پلاس ۶ تی از خود سلفی بگیرید که فاصله کانونی آن حس بسیار بهتری را نسبت به دوربین‌های تلفوتو منتقل می‌کند.

دوربین وان‌پلاس ۶ تی در تفکیک پس‌زمینه نیز بسیار خوب عمل می‌کند و میزان تار بودن پس‌زمینه گواه این موضوع است.

 

توانایی این قابلیت در شناسایی اشیاء نیز رضایت‌بخش است.

 

سلفی با طعم ۱۶ مگاپیکسل

گوشی هوشمند وان‌پلاس ۶ تی مانند مدل پیشین خود مجهز به دوربین جلوی ۱۶ مگا‌پیکسلی است. لنز آن دارای گشادگی دریچه دیافراگم f/2.0 و روی کاغذ فاصله‌ کانونی آن ۲۰ میلی‌متر می‌باشد اما در عمل چیزی حدود ۲۵ میلی‌متر به‌نظر می‌رسد.

جزییات تصاویر سلفی در شرایط نوری مناسب بسیار دقیق و شگفت‌انگیز است. با این حال، اگر حالت HDR فعال شود، بسیاری از این جزییات از بین رفته و تصویری صاف‌تر را تحویل می‌دهد. همچنین سخت‌افزار دوربین تمایل زیادی به تبدیل رنگ مناطق تاریک به سیاه دارد. درست مانند موهای این شخص در عکس زیر:

 

حالت پرتره مانند دوربین عقب برای دوربین جلو نیز در دسترس است. روشنایی زیادی که در حالت پرتره وان‌پلاس ۶ وجود داشت را هنوز هم در این مدل شاهد هستیم اما به‌ غیر از این موضوع، تمامی بخش‌ها در تعادل خوبی هستند.

 

کیفیت فیلم‌برداری

این بخش نیز در مقایسه با وان‌پلاس ۶ تغییر چندانی نداشته است. گوشی هوشمند وان‌پلاس ۶ تی همچنان قادر به فیلم‌برداری ۱۰۸۰p و ۲۱۶۰p در قالب ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه است. علاوه بر این، اگر جزییات تصاویر برای شما مهم نیست، حالت ۷۲۰p نیز در دسترس قرار گرفته است. همچنین ۷۲۰p وضوحی است که از فیلم‌برداری در ۴۸۰ فریم بر ثانیه و حالت صحنه‌آهسته پشتیبانی می‌کند.

نرخ بیت نیز همچنان بدون تغییر مانده است که در ۴۰۶۰p دارای ۱۲۱ مگاپیکسل، در ۴۰۳۰p حدود ۴۲ مگاپیکسل و در ۱۰۸۰p نرخ ۴۰ و ۲۰ مگاپیکسل به ترتیب برای ۶۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه در دسترس است. صدا نیز در قالب استریو و ۱۵۶ کیلوبایت بر ثانیه ضبط خواهد شد. مانند گذشته، قابلیت لرزش‌گیر دوربین در حالت ۳۰ فریم بر ثانیه فعال است و امکان خاموش‌کردن آن وجود ندارد. در بین امکاناتی که در فیلم‌برداری این گوشی هوشمند معرفی شد، ضبط فیلم در حالت ۶۰ فریم بر ثانیه وضوح و جزییات بیش‌تری را ارائه می‌دهد. به هر حال، قابلیت لرزش‌گیر به خوبی از پس وظایف خود بر می‌آید و بسیاری از تکان‌های ناشی از راه رفتن و لرزش دست را برطرف می‌کند.

ضبط تصاویر در وضوح ۲۱۶۰p در هر دو نرخ فریم بسیار عالی و دقیق است، اگرچه همانطور که در بالا بیان کردیم، در حالت ۶۰ فریم بر ثانیه، تصاویر از وضوح بهتری برخوردار هستند ولی دامنه دینامیک نیز راضی‌کننده و همچنین رنگ‌بندی تصاویر نیز متعادل است. در وضوح ۱۰۸۰p دامنه دینامیکی و رنگ‌بندی به خوبی کار شده‌اند و باز هم وضوح تصاویر در حالت ۶۰ فریم بر ثانیه بیشتر است.

 

مقایسه

با توجه به شعار وان‌پلاس در سال‌های گذشته، این شرکت چینی با شعار “قاتل پرچم‌داران” به صنعت گوشی‌های هوشمند ورود پیدا کرد و توانست به پیشرفت خوبی در بازار خارج از این کشور دست پیدا کند. از این‌رو به سختی می‌توان چشم‌انداز تاریخ این شرکت را در تصاحب بازار شرکت‌های معروف انکار کرد.

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 

۲۰۱۸ سالیست که دید بازار نسبت به کارایی گوشی‌های هوشمند تغییر زیادی پیدا کرده است، شرکت وان‌پلاس دیگر مانند گذشته به سراغ ارائه امکانات قدرتمند با قیمت‌های پایین نرفته است، درست بر خلاف شرکت شیائومی که قیمت و کارایی را متعادل نگه داشته است. گوشی هوشمند شیائومی Mi 8 نمونه‌ خوبی از این سیاست است زیرا صفحه‌‌نمایش آمولد بزرگ با قطعات سخت‌افزاری قدرتمندی در پشت آن جا گرفته‌اند. البته این گوشی هوشمند بخاطر ارائه دوربین قدرتمند نیز معروف است.

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 

اگر بخواهید مقداری در بودجه‌ی خود صرفه‌جویی کنید، سال ۲۰۱۸ می‌تواند زمان خوبی برای شما باشد تا نگاهی به مشخصات دیگر پرچم‌داران تولید شده داشته باشید. به عنوان مثال شیائومی PocoPhone F1 که از صفحه‌نمایش LCD کوچک‌تر و بدنه‌ای پلاستیکی برخوردار است، دوربینی نسبتا معمولی‌تر را درون خود جای داده و به خوبی از بروزرسانی‌های نرم‌افزاری پشتیبانی نمی‌کند اما در مقایسه با قیمتی که ارائه می‌دهد، علمکرد قابل‌قبولی دارد.

بخش نرم‌افزار همیشه مورد توجه وان‌پلاس بوده است. این بخش یکی از دلایل اصلی است که استفاده از وان‌پلاس ۶ تی را لذت‌بخش خواهد کرد و تجربه اندرویدی سبک و زیبا را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. همچنین در میان گوشی‌های هوشمند هم‌رده می‌توان به پیکسل ۲ ایکس ال اشاره کرد. البته این دستگاه دیگر به عنوان پرچم‌دار کنونی گوگل محسوب نمی‌شود و سخت‌افزار به نسبت قدیمی‌تری دارد اما همچنان رابط‌ کاربری شیک و روانی را در خود جای داده و حتی با وجود سخت‌افزار سیلیکونی قدیمی، از کیفیت دوربین مناسبی برخوردار است.

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 

در میان دیگر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند نیز تعداد زیادی از رقبا وجود دارند که قابلیت‌های آنان باعث شده تا به گزینه‌ خوبی برای جایگزینی وان‌پلاس ۶ تی انتخاب شوند. در سامسونگ، می‌توانیم به گلکسی اس ۹ پلاس با درجه محافظتی IP68، پشتیبانی از microSD و همچنین دوربین تله فوتو اشاره کنیم که تمام این قابلیت‌ها در کنار صفحه‌نمایش باکیفیت و باتری قدرتمند آن قرار گرفته‌اند. همچنین به لطف فروشندگان اروپایی، گلکسی نوت ۸ نیز از قیمتی تقریبا برابر با گلکسی اس ۹ پلاس برخوردار است.

در محصولات شرکت هوآوی نیز مدل پی ۲۰ پرو دارای امکانات بسیار خوبی است. البته تراشه Kirin 970 به هیچ‌عنوان قابل مقایسه با اسنپدراگون ۸۴۵ نیست اما دوربین سه‌گانه هوآوی به تنهایی ارزش خریدن را دارد. به‌علاوه، امکانات زیادی مانند درجه محافظت IP67، بلندگوی استریو و همچنین IR blaster در این گوشی هوشمند تعبیه شده‌اند.

 

نتیجه‌گیری تک‌فارس

همانطور که در بالا اشاره کردیم، چند وقتی است دوران اوج وان‌پلاس و ایده‌های ناب آن در تولید گوشی‌های هوشمند پایان یافته و اگر صادقانه بگوییم، مدل‌های اولیه‌ این نسل از وان‌پلاس بسیار ضعیف‌تر از قبل ظاهر شده‌اند. اما حالا به‌نظر می‌رسد ورق برگشته و گوشی هوشمند وان‌پلاس ۶ تی با امکانات فوق‌العاده خود، شروعی تازه را برای وان‌پلاس رقم زده است.

نکات مثبت

  1. قیمت مناسب
  2. صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر و درخشان‌تر از وان‌پلاس ۶
  3. باتری قدرتمند‌ نسبت به وان‌پلاس ۶ با پشتیبانی از شارژر ۲۰W
  4. حافظه داخلی بیش‌تر از وان‌پلاس ۶ (حافظه‌ی ۱۲۸۱ گیگابایتی)
  5. حسگر اثر‌ انگشت درون‌ صفحه نمایش که از دقت و سرعت بالایی برخوردار است
  6. رابط کاربری OxygenOS و وفاداری به اصل اندروید P
  7. امکانات نرم‌افزاری گسترده‌ در کنار سرعت بالای رابط‌ کاربری
  8. اولین داوطلب برای امکانات جدید و بروزرسانی‌های OxygenOS
  9. بهبودهای گسترده دوربین با وجود سخت‌افزاری مشابه به وان‌پلاس ۶

نکات منفی

  1. نبود دوربین تله فوتو و یا زاویه گسترده
  2. نبود سیستم صدای استریو و محافظ نفوذ IP
  3. عدم پشتیبانی از microSD و شارژ بی‌سیم
  4. نبود هدفون و شارژر اختصاصی در میان لوازم جانبی درون جعبه
  5. نبود جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری

گوشی هوشمند وان‌پلاس ۶ تی تفاوت چندانی با وان‌پلاس ۶ ندارد. حتی می‌توان گفت ارتقا گسترده‌ای را نسبت به وان‌پلاس ۵ تی نداشته است اما نکته مثبت این است که شرکت وان‌پلاس هیچ‌ وقت کاربران خود را مجبور به ارتقا زود به زود سخت‌افزاری نمی‌کند. موردی که دیگر رقبای این شرکت نظیر هوآوی و سامسونگ مسیر دیگری را پیش گرفته‌اند.

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 6T | قسمت دوم - تکفارس 

با توجه به این مسئله، وان‌پلاس ۶ تی نیز مانند مدل پیشین خود یک محصول باکیفیت و جذاب است. درست است تغییرات زیادی را شاهد نیستیم و هر دو از مشخصات پردازنده‌ و دوربین یکسانی برخوردار هستند اما با این حال اگر به دنبال پرچم‌داری امروزی می‌گردید، گوشی هوشمند وان‌پلاس ۶ تی با ارتقایی که نسبت به مدل پیشین خود داشته، گزینه خوبی برای خرید است البته اگر عدم وجود جک ۳٫۵ میلی‌متری برای شما اهمیت ندارد.

صفحه‌نمایشی بزرگ و تمام‌قد، باتری قدرتمند و حسگر اثر‌ انگشت از جمله امکانات طلایی این محصول هستند. از طرف دیگر ممکن است صدای استریو یا شارژ بی‌سیم در این گوشی هوشمند وجود نداشته باشد اما همانطور که این قابلیت‌ها در مدل‌های پیشین وان‌پلاس ۶ یا ۵T نیز وجود نداشتند، چیزی از ارزش وان‌پلاس ۶ تی کم نخواهد کرد.

شما کاربران تک‌فارس گوشی هوشمند وان‌پلاس ۶ تی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا تجربه‌ی کار با این محصول را داشته‌اید؟ خوشحال می‌شویم اگر دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید