نوکیا ایکس ۷ به صورت رسمی معرفی شد - تکفارس 
نوکیا ایکس ۷ به صورت رسمی معرفی شد - تکفارس 
نوکیا ایکس ۷ به صورت رسمی معرفی شد - تکفارس 

نوکیا ایکس ۷ به صورت رسمی معرفی شد

سید محمد معلمی
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 19:30
نوکیا ایکس ۷ به صورت رسمی معرفی شد - تکفارس 

نوکیا ایکس ۷ که در چین آن را با نام نوکیا ۷٫۱ پلاس می‌شناسند، به صورت رسمی معرفی شد و از همین امروز نیز می‌توان برای پیش سفارش آن درخواست داد تا این گوشی هفته آینده به دست متقاضیان برسد. خبر خوش اما در مورد این دستگاه آن است که قیمت نوکیا ایکس ۷ بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

در ابتدا به مشخصات فنی این گوشی می‌پردازیم. در نوکیا ایکس ۷ یک صفحه نمایش ۶٫۱۸ اینچی با ناچ و رزولوشن ۱۰۸۰p پلاس وجود دارد.

واحدهای روشنایی آن به ۵۰۰، میزان کنتراست آن به ۱۵۰۰:۱ و گاموت رنگ آن به ۹۶ درصد می‌رسد و می‌تواند از DCI-P3 نیز پشتیبانی نماید. این نوع نمایشگر PureDisplay نام دارد که یکی از بهترین صفحات نمایش موجود در بازار است و نمونه آن را پیش از این در نوکیا ۷٫۱ دیده بودیم و دارای ویژگی‌هایی مانند تبدیل کیفیت ویدیو از SDR به HDR می‌باشد.

محصول جدید نوکیا از تراشه اسنپدراگون ۷۱۰ و رم ۴ یا ۶ گیگی بهره می‌برد. حافظه داخلی آن نیز همچون رویه موجود بازار ۶۴ گیگابایتی است که نمونه با ظرفیت حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۶ گیگی نیز در دسترس خواهد بود.

سیستم عامل نوکیا ایکس ۷ اندروید ۸٫۱ است و گفته می‌شود که اندروید ۹٫۰ نیز به زودی برای آن عرضه خواهد شد.

در جدول زیر می‌توانید قیمت این گوشی را مشاهده کنید.

نکته: به دلیل متفاوت بودن قیمت‌ها در مناطق مختلف دنیا، ممکن است اعداد اعلام شده در کشورها کم یا زیاد شود.

 

مدلدلاریورو
رم ۴ گیگی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی۲۴۵۲۱۲
رم ۶ گیگی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی۲۹۰۲۵۰
رم ۶ گیگی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی۳۶۰۳۱۲

با پرداخت این قیمت‌ها، شما می‌توانید صاحب یک گوشی با ماژول دوربین اصلی دوگانه شوید که از لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی IMX363 سونی و سنسور ۱٫۴µm پیکسلی بهره می‌برد. دریچه لنز آن f/1.8 می‌باشد و از تکنولوژی ثابت‌سازی عدسی تصویر یا OIS استفاده خواهد کرد. ضمن اینکه فناوری EIS نیز در این گوشی به چشم خواهد خورد. این مقدار پیکسل‌ها می‌توانند دو برابر پیکسل‌های ۱٫۰µm نور جذب کنند و از قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel نیز بهره ببرند. لازم به ذکر است که برند لنز موجود در دوربین نوکیا ایکس ۷ از نوع Zeiss می‌باشد.

ماژول دوربین ثانویه از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با دریچه لنز ثابت f/2.4 استفاده خواهد کرد که به نظر می‌رسد برای تشخیص عمق از آن بهره گرفته شود بنابراین در این زمینه، نوکیا ایکس ۷ پیشرفت قابل‌توجهی نداشته است. در کنار لنز ۱۳ مگاپیکسلی، یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی دیگر نیز وجود دارد که در ناچ بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. این لنز می‌تواند در تاریکی پیوندهای پیکسلی را به خوبی تشخیص دهد تا گوشی‌ها عملکرد بهتری داشته باشند.

اسنپدراگون ۷۱۰ سبب شده تا سخت‌افزار نوکیا ایکس ۷ از هوش مصنوعی علاوه بر سخت‌افزار، در دوربین نیز بهره ببرد. از جمله کارهایی که هوش مصنوعی می‌تواند در این گوشی انجام دهد، می‌توانیم به تأثیرات بوکه هوش مصنوعی، تشخیص چهره در دوربین توسط هوش مصنوعی و . . . اشاره کنیم.

HMD گلوبال مدعی است که نوکیا ایکس ۷ دارای نسبت بدنه به تصویر ۸۶٫۵ درصد می‌باشد.

بدنه این گوشی از آلومینیوم Series 6000 آلیاژی بهره می‌برد. در جلو هم یک قاب شیشه‌ای وجود دارد. نکته منفی در مورد نوکیا ایکس ۷ این است که از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی نخواهد کرد.

با توجه به وجود قدرت اتصال ۱۸ واتی، می‌توانیم نیمی از ظرفیت باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری را تنها در ۳۰ دقیقه شارژ نماییم.

در محصول جدید نوکیا، پورت USB از نوع C، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و درگاه‌های اسپیکر سیمی وجود دارد.

نسخه دو سیمکارت نوکیا ایکس ۷ در بازار یافت خواهد شد که در صورت نیاز به ظرفیت حافظه بیشتر، محل قرارگیری مموری کارت دیگری نیز فراهم شده است. لازم به ذکر است که این دستگاه از VoLTE هم پشتیبانی می‌کند.

باز هم اشاره کنیم که پیش سفارش نوکیا ایکس ۷ از امروز آغاز می‌شود که می‌توانید از میان رنگ آبی تیره و قرمز تیره، نمونه مورد نظر خود را برگزینید. البته گفته می‌شود که شاید نوکیا ایکس ۷ نقره‌ای و مشکی را نیز به زودی در بازار مشاهده کنیم.

آیا نوکیا ایکس ۷ می‌تواند زمینه‌ساز حضور پرچمدار آتی HMD گلوبال (شاید نوکیا ۹) در بازار باشد و موفقیت آن را تا حدودی تضمین نماید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید