جدیدترین گوشی نوکیا یک قابلیت بسیار جذاب دارد - تکفارس 
جدیدترین گوشی نوکیا یک قابلیت بسیار جذاب دارد - تکفارس 
جدیدترین گوشی نوکیا یک قابلیت بسیار جذاب دارد - تکفارس 

جدیدترین گوشی نوکیا یک قابلیت بسیار جذاب دارد

افشین نوری
۸ تیر ۱۴۰۲ - 20:44
نوکیا G42

شرکت HMD گلوبال از گوشی جدیدی به نام نوکیا G42 رونمایی کرده است که کاربران می‌توانند در صورت خراب شدن قطعات آن خودشان آن را تعمیر کنند. این گوشی دومین گوشی HMD در سری QuickFix و اولین گوشی تین سری با اتصال ۵G است، اما تعمیرپذیری سریع و آسان آن با گوشی نوکیا G22 که اوایل امسال معرفی شد برابری می‌کند.

شما می‌توانید نمایشگر ترک خورده، باتری خراب، درگاه شارژ USB-C شکسته یا کاور پشتی آسیب‌دیده آن را عوض کنید. بنابراین دیگر لازم نیست که گوشی را دور بیندازید یا برای تعمیر آن به مراکز تعمیر مراجعه کنید. HMD با همکاری iFixit قطعات تعویضی را ارائه خواهد کرد و شما می توانید دستورالعمل‌های ساده را برای جایگزین آن‌ها در منزل دنبال کنید. چنین چیزی به ندرت در دنیای گوشی‌های هوشمند اتفاق می‌افتد.

شرکت iFixit تا پنج سال قطعات تعویضی را برای G42 ارائه خواهد کرد و HMD نیز ضمانت سه ساله آن در بریتانیا را تضمین کرده است. نوکیا G42 یکسری تست‌های دوام را گذرانده است تا از شارژدهی طولانی مدت باتری آن اطمینان حاصل شود. باتری آن پس از ۸۰۰ چرخه‌شارژ ۸۰ درصد از ظرفیت خود را حفظ خواهد کرد که حدود چهار سال می‌شود. نرم افزار آن نیز اندروید ۱۳ است که تا دو به‌روز رسانی اصلی و سه سال به‌روز رسانی امنیتی ماهانه را دریافت خواهد کرد. بنابراین G42 حداقل تا سه سال دوام خواهد آورد.

نوکیا G42

HMD گوشی جدید خود را در رنگ بنفش روشن ارائه کرده است تا مشتریان بیشتری جذب آن کند و یک رنگ خاکستری کم‌رنگ نیز برای آن در نظر گرفته است. مشخصات G42 نیز وسوسه‌انگیز است و می‌توان به نمایشگر آن یک پنل ۶.۵۶ اینچی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، تراشه کوالکام اسنپدراگون ۴۸۰+ با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، اتصال NFC و شیار کارت MicroSD و جک هدفون ۳.۵ میلی متری اشاره کرد.

در دنل پشتی آن یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی به همراه یک دوربین عمقی ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی وجود دارد و در پنل جلو از یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است. ضخامت این گوشی ۸.۵۵ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۳ گرم وزن است. این گوشی از استاندارد ضدآب IP52 پشتیبانی می‌کند و دارای طراحی دو تکه یکپارچه با پنل پشتی ساخته‌شده از ۸۵ درصد مواد بازیافتی و یک حسگر اثر انگشت کناری است.

نوکیا G42 از ۲۸ ژوئن از طریق وب سایت نوکیا به قیمت ۱۹۹ پوند (۲۵۲ دلار) فروخته خواهد شد.

منبع: DT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید