پایان یک دوران؛ گوشی‌های برند نوکیا دیگر تولید نخواهند شد - تکفارس 
پایان یک دوران؛ گوشی‌های برند نوکیا دیگر تولید نخواهند شد - تکفارس 
پایان یک دوران؛ گوشی‌های برند نوکیا دیگر تولید نخواهند شد - تکفارس 

پایان یک دوران؛ گوشی‌های برند نوکیا دیگر تولید نخواهند شد

افشین نوری
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - 08:54
نوکیا

شرکت HMD گلوبال اعلام کرد که دیگر هیچ گوشی هوشمندی تحت برند نوکیا تولید نخواهد کرد و برای همیشه آن را کنار می‌گذارد.

این شرکت قصد دارد دستگاه‌های مختص خودش را بدون برند نوکیا تولید کند که این کار به معنای پایان عصر گوشی‌های هوشمند نوکیا است.

HMD با اعلام این خبر گفته است که خود را برای معرفی محصولات آینده‌اش آماده می‌کند. این محصولات شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و هدفون‌های بی‌سیم می‌شوند که ممکن است در نمایشگاه MWC بارسلونا از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ فوریه معرفی شوند.

شرکت HMD تصمیم دارد محصولات متنوعی مانند گوشی‌های مقاوم، سرگرم‌کننده، ایمن، سریع و اقتصادی تولید کند. قرار است اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های فعلی نوکیا با تخفیف عرضه شوند.

با این حال، نوکیا همچنان در صنعت تجهیزات شبکه پیشتاز است و با بیش از ۶۰۰۰ پتنت در زمینه ۵G، یکی از پیشروترین شرکت‌ها در این بخش است.

اپل و نوکیا لخیرا یک قرارداد ثبت اختراع امضا کرده بودند. طبق این قرارداد، اپل به چندین پتنت نوکیا دسترسی خواهد داشت که شامل اختراعات در زمینه ۵G و سایر بخش‌ها می‌شود.

قرارداد جدید نوکیا و اپل جایگزین قرارداد ثبت اختراع سال ۲۰۱۷ خواهد شد. این دو شرکت بزرگ فناوری قبلا یک قرارداد داشتند که قرار بود در پایان سال ۲۰۲۳ منقضی شود. حالا قبل از پایان یافتن این قرارداد، قرارداد جدید امضا شده است و جایگزین قرارداد فعلی می‌شود. هیچکدام از دو شرکت نوکیا و اپل شرایط این توافق را منتشر نکرده‌اند، اما ظاهرا نوکیا از اپل مبلغی بابت پتنت‌هایش دریافت خواهد کرد.

در حال حاضر اکثر محصولات اپل به فناوری ۵G وابسته هستند، بنابراین منطقی است که این شرکت قرارداد خود با نوکیا را تمدید کند. اخیرا نوکیا و سامسونگ نیز به یک توافق دوجانبه جهت تبادل پتنت‌های ۵G دست یافته‌اند. طبق این توافق، سامسونگ خواهد توانست از نوآوری‌های نوکیا در زمینه ۵G استفاده کند. توافق قبلی این دو شرکت اخیرا متقضی شد و حالا این دو شرکت  قرارداد جدیدی امضا کرده‌اند. ‌

سامسونگ براساس توافق جدید با نوکیا خواهد توانست با پرداخت حق امتیاز پتنت‌های این شرکت، از نوآوری‌های مذکور در دستگاه‌های خود استفاده کند. این یک توافق چندساله است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید