AMD ممکن است در هفته‌ی آینده گرافیک جدیدی با معماری Polaris عرضه کند - تکفارس 
AMD ممکن است در هفته‌ی آینده گرافیک جدیدی با معماری Polaris عرضه کند - تکفارس 
AMD ممکن است در هفته‌ی آینده گرافیک جدیدی با معماری Polaris عرضه کند - تکفارس 

AMD ممکن است در هفته‌ی آینده گرافیک جدیدی با معماری Polaris عرضه کند

علیرضا هاشمی
۲ مهر ۱۳۹۷ - 21:00
AMD ممکن است در هفته‌ی آینده گرافیک جدیدی با معماری Polaris عرضه کند - تکفارس 

طبق شایعه‌ی جدیدی که در فضای اینترنت منتشر شده، AMD قصد دارد در آینده‌ی نزدیک کارت گرافیک جدیدی را عرضه کند. منظور ما از آینده‌ی نزدیک ممکن است همین هفته‌ی آینده باشد و بر اساس شایعه، AMD سعی کرده تغییراتی را در گرافیک‌های فعلی سری Polaris انجام دهد و عملکرد آن‌ها را تا حدودی بالاتر ببرد. برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این شایعه توسط Chiphell ( از طریق وبسایت Wccftech.com) که در حوزه‌ی خبرهای کارت‌های گرافیک فعالیت می‌کند، منتشر شده است. این خبرگزاری ادعا می‌کند که کارت گرافیک جدید از معماری ۱۲ میلیمتری Polaris بهره می‌برد و بر اساس کارت‌های ۱۴ میلیمتری سری RX 500 خواهد برد.

با توجه به ارتقا و افزایش سرعت کلاک، عملکرد کارت گرافیک‌های جدید بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بهبود پیدا خواهد کرد بنابراین طبق این نظریه، کاربران با تغییرات محسوسی روبه رو خواهند بود.

توجه داشته باشید که این فرایند چندان هم جدید نیست و AMD به دلیل مشکلاتی که برای گرافیک‌های سری ۷ میلیمتری Vega به وجود آمده، دست به ارتقاء معماری Polaris زده. همچنین عرضه کارت‌های گرافیک‌ Vega به تعویق افتاده است. AMD قول داده گرافیک‌های جدید با فناوری ۷ میلیمتری حدود ۳۵ درصد نسبت به نسل قبلی که تکنولوژی ۱۴ میلیمتری داشتند، بهتر خواهد بود.

البته تمامی این فرضیه‌ها در حد حدس و گمان است و تا زمانی که مورد آزمایش قرار نگیرند، نمی‌توان نظر قطعی داد. همانطور که گفته شد، Chiphell متعقد است که شرکت AMD تکنولوژی جدید خود را در اوایل ماه اکتبر به نمایش خواهد گذاشت و امکان دارد در همان مراسم با کارت‌های گرافیک سری RX 600 مواجه شویم ( البته هنوز مشخص نیست که AMD از چه شیوه‌‌ی نامگذاری‌ای برای این سری استفاده خواهد کرد). هر چند به نظر می‌رسد که باید زمانی بیشتری را برای معرفی آن‌ها صبر کنیم ( اگر این شایعه در رابطه با کارت گرافیک جدید درست باشد).

اگر این خبر درست باشد، AMD به خوبی می‌تواند کارت‌های گرافیک جدید را تا حدودی ارزان‌تر از مدل‌های سری RX 500 عرضه کند و برای کسانی که در پی کارت‌های گرافیک با قیمتی کم‌تر و عملکری مناسب هستند، گزینه‌های بیشتری فراهم کند تا از این طریق بتواند سود خود را افزایش دهد.

کارت‌های گرافیک جدید GeForce RTX شرکت Nvidia از قدرت بسیار بالایی بهره می‌برند اما حتی ارزان‌ترین آن‌ها که مدل RTX 2070 است قیمتی معادل ۵۶۹ پوند دارد ( ۵۹۹ دلار) و قرار است در ماه آینده عرضه‌ی آن آغاز شود. مدل RTX 2080 در حال حاضر در دسترس قرار دارد و با قیمتی معادل ۷۴۹ پوند (۷۹۹ دلار) فروخته می‌شوند و اصلا نمی‌توان به این کارت گرافیک لقب خوش قیمت را داد.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید