ساخت درگاه آنلاین برای پلیس جهت ثبت درخواست اطلاعات توسط اپل - تکفارس 
ساخت درگاه آنلاین برای پلیس جهت ثبت درخواست اطلاعات توسط اپل - تکفارس 
ساخت درگاه آنلاین برای پلیس جهت ثبت درخواست اطلاعات توسط اپل - تکفارس 

ساخت درگاه آنلاین برای پلیس جهت ثبت درخواست اطلاعات توسط اپل

سید محمد معلمی
۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - 19:00
ساخت درگاه آنلاین برای پلیس جهت ثبت درخواست اطلاعات توسط اپل - تکفارس 

اپل روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد یک تیم تشکیل دهد تا بتواند درگاهی را طراحی نماید و به مقامات کمک کند تا قوانین دیجیتالی را راحت‌تر در سراسر جهان اجرا نمایند.

این کمپانی همچنین گزارش داد که استفاده از این درگاه تا پایان سال ۲۰۱۸ امکان‌پذیر خواهد بود. بر این اساس، در این پرتال، مقامات دولتی و امنیتی قادر خواهند بود تا با ثبت درخواست‌های خود برای دریافت اطلاعات و داده‌ها، از شرکت تولیدکننده آیفون پاسخ‌های خود را دریافت نمایند.

آنطور که اپل اعلام کرده، هنگامی که پرتال به صورت رسمی در دسترس قرار گرفت، پلیس، نیروهای امنیتی و مقامات دولتی می‌توانند برای پروژه اعتبار سنجی اطلاعات ثبت‌نام کنند.

هدف از افتتاح چنین درگاهی، نیازهای دنیای دیجیتال برای امنیت سایبری و مشاهده اسناد مربوط به اتفاقات رخداده در دنیا می‌باشد. لازم به ذکر است این پرتال به درخواست مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک قرار است افتتاح شود.

اپل در نامه‌ای به این مرکز اشاره کرده که برای عملی کردن درخواست‌های آنان بسیار علاقه‌مند است زیرا چنین اتفاقی باعث بهبود برنامه‌های خودِ این کمپانی برای اجرای قوانین نیز می‌شود.

بر اساس جزئیاتی که در سایت رسمی اپل منتشر شده، ساخت ماژول آنلاین ثبت درخواست‌های پلیس باعث افزایش آگاهی این شرکت از اتفاقات دیجیتالی دنیا نیز خواهد شد.

اپل در سایت خود نوشت: چنین اتفاقی مطمئناً به ما کمک خواهد کرد تا آژانس‌های امنیتی را کمک کرده و اجرای قوانین را به صورت جهانی مدیریت کنیم و به افراد حاضر در این درگاه اطمینان خاطر دهیم که هر تغییر در داده‌ها و راهنمایی های لازم در مورد اطلاعات، به سرعت رخ خواهد داد.

اپل خود را موظف به حفاظت از حریم شخصی کاربرانش می‌داند به همین دلیل برای به انجام رسیدن این اتفاق تمام تلاش خود را کار خواهد بست و برای جهت انجام تحقیقات مورد نیاز، از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

علاوه بر گوگل و مایکروسافت، اپل نیز به طور مرتب و در فاصله زمانی مشخص، جزئیات مربوط به درخواست‌های مختلف دولت‌ها و سازمان‌های خصوصی درباره ارائه داده‌های کاربران را منتشر می‌کند. برای مثال، در نیمه اول سال ۲۰۱۷، مالک سیستم عامل iOS بین ۱۳۲۵۰ تا ۱۳۴۹۹ درخواست برای ارائه داده‌های کاربران را از سوی مقامات ایالات متحده دریافت کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید