اپل برنده نبرد پردازنده های ۷ نانومتری است - تکفارس 
اپل برنده نبرد پردازنده های ۷ نانومتری است - تکفارس 
اپل برنده نبرد پردازنده های ۷ نانومتری است - تکفارس 

اپل برنده نبرد پردازنده های ۷ نانومتری است

وحید درگایی
۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - 19:00
اپل برنده نبرد پردازنده های ۷ نانومتری است - تکفارس 

دو شرکت بزرگ تولید پردازنده، یعنی کوالکام و مدیاتک به تازگی درگیر مشکلاتی شده اند که آن ها را مجاب کرده که در تولید عمده پردازنده های ۷ نانومتری شان کمی تاخیر به وجود بیاورند. ادامه خبر را در تکفارس دنیال کنید.

طبق قول هایی که تولید کنندگان داده اند، احتمالا این نسل از پردازنده ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد عملکرد بهتر خواهند داشت و امروز نیز، در تست Geekbench ، عملکرد اسنپدراگون ۸۵۵ را دیدیم که مهر تاییدی بر وعده های تولید کنندگان بود.

مقر اپل در کوپرتینو، به تازگی خبری را منتشر کرده که در آن این وعده را به خریداران داده است که تمام آیفون های جدید قرار است از پردازنده های ۷ نانومتری استفاده کنند و این در حالی است که آیفون های جدید قرار است تا ۸ روز دیگر معرفی شوند. در این نبرد به نظر می رسد اپل توانسته پیروز میدان باشد و پردازنده هایش را طبق وعده و زودتر از دو کمپانی دیگر به تولید انبوه برساند.

در حال حاضر، کمپانی هوآوی تنها شرکت بزرگی است که توانسته پردازنده های ۷ نانومتری را به تولید انبوه برساند و از آن در دستگاه هایش استفاده کند. هوآوی گفته که به تازگی هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار را خرج تحقیق و پیشرفت در زمینه های تحقیقاتی برای پردازنده های ۷ نانومتری انجام داده است که آخرین نتیجه آن نیز پردازنده Kirin 980 بوده است. در همین راستا از هوآوی انتظار می رود که دومین کمپانی عرضه کننده دستگاه های ۷ نانومتری بعد از اپل باشد. دستگاه هوشمند در نظر گرفته شده برای این کار توسط هوآوی نیز احتمالا Huawei Mate 20 Pro خواهد بود و رونمایی آن نیز ۱۶ اکتبر و در لندن خواهد بود.

در این بین بنظر می رسد کمپانی های تولید کننده پردازنده های گوشی های هوشمند، تمرکز خود را بیشتر روی چیپست های ۱۲ و ۱۴ نانومتری قرار داده اند که هدف بیشتر این دو پردازنده، گوشی های پایین رده و میان رده است که البته خریداران مربوط به خود را نیز دارند و به هیچوجه بازار آرام و از دست رفته ای محسوب نمی شوند. در همین راستا انتظار می رود که این بازار میان رده، در ماه های آتی رشد منحصر به فردی را داشته باشد چرا که مردم و شرکت ها در حال رسیدن در یک نقطه مشترک به همدیگر هستند و آن نقطه نیز، داشتن قدرت کافی از سمت پردازنده است و نه قدرت بیش از حد.

اگر بخواهیم تمام این گفته ها را در نظر بگیریم، می بینیم که احتمالا در ماه های آتی، تفاوت زیادی بین دستگاه های در دست مردم از لحاظ قدرت پردازشی به وجود خواهد آمد و پرجمداران این تفاوت بزرگ، اول اپل و بعد هوآوی هستند و باید ببینیم که تا چه حد مردم ترغیب به خرید چنین دستگاه هایی خواهند شد.

نظر شما راجع به پردازنده های ۷ نانومتری چیست؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید