افشای جزئیات تازه درباره سری نوا ۱۳ هواوی - تکفارس 
افشای جزئیات تازه درباره سری نوا ۱۳ هواوی - تکفارس 
افشای جزئیات تازه درباره سری نوا ۱۳ هواوی - تکفارس 

افشای جزئیات تازه درباره سری نوا ۱۳ هواوی

فرشاد مکوندی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 17:04
سری نوا 13 مجهز به پردازنده کرین

بر اساس یک افشاگری جدید، سری نوا ۱۳ هواوی مجهز به پردازنده کرین خواهند بود و قابلیت‌های تصویربرداری پیشرفته‌ای خواهند داشت.

شرکت هواوی اخیراً از گوشی‌های پرچم‌دار سری پیورا ۷۰ در چین رونمایی کرده است. بر اساس گزارش‌ها، این شرکت به زودی تمرکز خود را به تولید سری نوا ۱۳ معطوف خواهد کرد؛ زیرا انتظار می‌رود این گوشی‌ها در ماه ژوئن در بازار کشور چین عرضه شوند.

یک افشاگر باسابقه فاش کرده است که چه انتظاراتی می‌توانیم از مدل‌های نوا ۱۳ پرو و نوا ۱۳ اولترا داشته باشیم. سری پرچمدار پیورا ۷۰ با قیمت ۷۸۰ دلار برای نسخه پایه در کشور چین عرضه شد؛ از این رو، سری نوا ۱۳ با قیمتی در حدود ۴۱۵ دلار، می‌تواند طرفداران هواوی را که مشتاقانه منتظر خرید گوشی‌های پرچم‌دار مقرون به صرفه هستند، به راحتی جذب کند.

گوشی‌های نوا ۱۳ پرو و نوا ۱۳ اولترا احتمالاً با همان تراشه پرچم‌دار کرین ۹۰۱۰ به بازار عرضه می‌شوند که در سری پیورا ۷۰ مورد استفاده قرار گرفته بود. هر سه گوشی پرچم‌دار پیورا ۷۰ پرو، پرو پلاس و اولترا به پردازنده کرین ۹۰۱۰ هواوی مجهز شده بودند. علاوه بر این، گوشی‌های پرچم‌دار سری پیورا و میت هوآوی در حال حاضر دارای برند تصویربرداری XMAGE این شرکت هستند. مدل‌های نوا ۱۳ پرو و اولترا نیز، احتمالاً برند XMAGE را به ارث خواهند برد. در مقایسه با سری نوا ۱۲، انتظار می‌رود سری نوا ۱۳ با پیشرفت‌هایی در بخش‌های مختلف از جمله عملکرد و قابلیت‌های تصویربرداری وارد بازار شود.

یک افشاگر دیگر نیز ادعا کرده است که سری نوا ۱۳ هواوی از پردازنده کرین ۹۰۱۰ استفاده خواهد کرد. به جز مدل استاندارد این سری که صفحه نمایش تخت خواهد داشت، سایر مدل‌ها دارای صفحه نمایش کمی خمیده خواهند بود. همچنین تمام گوشی‌های سری نوا ۱۳ ممکن است از وضوح ۱.۵K پشتیبانی کنند. به گفته‌ی این افشاگر، سری نوا ۱۳ تجربه عکاسی سلفی پیشرفته‌تری ارائه می‌کنند، زیرا انتظار می‌رود این گوشی‌ها از دوربین‌های جلوی دوگانه برای تصاویر سلفی استفاده کنند. در نهایت، انتظار می‌رود که تمام مدل‌ها از اتصال ۵G پشتیبانی کنند.

سری نوا ۱۳ از سیستم‌عامل HarmonyOS Next استفاده خواهند کرد؛ این سیستم‌عامل بر خلاف گذشته، تنها قادر به اجرای برنامه‌های HarmonyOS خواهد بود. این گوشی‌ها احتمالا دارای دیافراگم متغیر برای دوربین اصلی خود هستند و از دوربین تله‌فوتو پریسکوپی بهره‌ خواهند برد. همچنین این گوشی‌ها از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند.

سری گوشی‌های نوا ۱۳ هواوی، احتمالا تا پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید