نگاهی به دنیای ماقبل فیسبوک - تکفارس 
نگاهی به دنیای ماقبل فیسبوک - تکفارس 
نگاهی به دنیای ماقبل فیسبوک - تکفارس 

نگاهی به دنیای ماقبل فیسبوک

سید محمد معلمی
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - 20:30
نگاهی به دنیای ماقبل فیسبوک - تکفارس 

۱۵ سال پیش در چنین روزی، یعنی در تاریخ ۱ آگوست سال ۲۰۰۳، مردی به نام تام اندرسون یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا را تأسیس کرد که MySpace نام داشت.

مؤسس این شبکه اجتماعی از این طریق حدود ۸۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد و رشد آن به گونه‌ای بود که در سال ۲۰۰۸ روزانه بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون بازدید از آن ثبت می‌شد.

در نهایت، فیسبوک ظاهر شد و جای MySpace را در اینترنت گرفت و به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا تبدیل شد ولی با این حال، سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ زمان سلطه شبکه اجتماعی تأسیس شده توسط تام اندرسون در فضای سایبری بود.

MySpace دارای گزینه‌های شخصی‌سازی متعدد برای صفحات شخصی بود. برای مثال، کاربران می‌توانستند افکار روزانه خود را به صورت یک وبلاگ منتشر کنند و دوستان خود را در یک قسمت مشخص به دیگران نشان دهند.

علاوه بر اضافه شدن خودکار تام اندرسون به عنوان نخستین دوست، MySpace به خاطر حضور در صنعت موسیقی از شهرت بالایی برخوردار بود زیرا این شبکه اجتماعی جایی بود که می‌توانستید گروه‌های موسیقی مورد علاقه خود را دنبال کنید و به آخرین قطعات آهنگ آنها گوش دهید و همچنین ببینید که محل اجرا بعدی آن کجاست.

در واقع، ۱۵ سال پیش زمانی بود که هنوز خیلی از ما انسانها با شبکه‌های اجتماعی آشنا نبودیم و هر روز اخبار جدیدی از معرفی گوشی جدید از سامسونگ و اپل و سونی و . . . منتشر نمی‌شد. به علاوه، اثری از تلگرام و اینستاگرام و واتس‌اپ و دیگر رسانه‌های اجتماعی نیز نبود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید