دادگاه، قانون امنیت آنلاین کودکان در کالیفرنیا را مسدود می کند - تکفارس 
دادگاه، قانون امنیت آنلاین کودکان در کالیفرنیا را مسدود می کند - تکفارس 
دادگاه، قانون امنیت آنلاین کودکان در کالیفرنیا را مسدود می کند - تکفارس 

دادگاه، قانون امنیت آنلاین کودکان در کالیفرنیا را مسدود می کند

سپهر بندزر
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - 14:08
دادگاه، قانون امنیت آنلاین کودکان در کالیفرنیا را مسدود می کند - تکفارس 

یک قاضی فدرال درخواستی را برای مسدود کردن قانون کد (CAADCA) پذیرفته است، قانون امنیت آنلاین که به حفاظت از داده‌های ویژه برای کاربران زیر سن قانونی آنلاین نیاز دارد. در حکمی که امروز صادر شد، قاضی بت فریمن یک حکم اولیه را برای گروه فناوری NetChoice صادر کرد و گفت که این قانون احتمالاً متمم اول را نقض می‌کند. این قانون، آخرین مورد از چندین مقررات اینترنتی در سطح ایالتی است که در صورت ادامه شکایت علیه آنها مسدود می‌شود.

CAADCA چهارچوبی همانند Coppa دارد که نحوه جمع‌آوری داده‌های کودکان توسط سایت‌ها را کنترل می‌کند. بااین وجود، قاضی فریمن با چندین مفاد آن مخالفت کرد و گفت که آنها به طور غیرقانونی سخنرانی قانونی را هدف قرار خواهند داد. اگرچه هدف اعلام شده قانون، محافظت از کودکان در هنگام آنلاین بودن است.

فریمن نوشت:

NetChoice نشان داد که احتمالاً بر اساس این استدلال که مفاد CAADCA برای دستیابی به این هدف مطابق قانون اساسی نیست، موفق خواهد شد.
قانون امنیت آنلاین کودکان

فریمن به استدلال‌های اریک گلدمن، نویسنده حقوقی اشاره کرد. به گفته گلدمن، این قانون سیاست را مجبور می‌کند تا به شکل یکسان برای کودکان و بزرگسالان موانع ایجاد کند. علاوه بر این، او از روند قانون به دلیل تخمین زدن و دریافت سن بازدید کنندگان توسط وبسایت‌ها ابراز نارضایتی کرد.

ظاهراً هدف این ماده از قانون، کاهش داده‌های جمع‌آوری‌شده در مورد کاربران جوان است، اما فریمن خاطرنشان می‌کند که می‌تواند شامل فناوری‌های تهاجمی مانند اسکن چهره یا تجزیه و تحلیل اطلاعات بیومتریک باشد که از قضا کاربران را مجبور می کند تا اطلاعات بیشتری را از خود به اشتراک بگذارند.

این قانون به سایت‌ها پیشنهاد می‌کند تا جمع‌آوری داده‌ها را برای همه کاربران از استانداردهای مربوط به خردسالان پیروی کنند، اما فریمن دریافت که این امر باعث ضعف عملکرد قانونی نیز می‌شود، زیرا بخشی از هدف قانون، اجتناب از تبلیغات هدفمند است که محتوای اعتراض‌آمیز را به کودکان نشان می‌دهد.

فریمن در پایان گفت:

حفاظت‌ داده‌ها و حریم خصوصی که برای محافظت از کودکان در برابر محتوای نامناسب در نظر گرفته شده است، اگر برای بزرگسالان اعمال شود، از بزرگسالان نیز در برابر همان محتوا محافظت می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید