تعداد پرونده های حقوقی علیه تسلا در حال افزایش است - تکفارس 
تعداد پرونده های حقوقی علیه تسلا در حال افزایش است - تکفارس 
تعداد پرونده های حقوقی علیه تسلا در حال افزایش است - تکفارس 

تعداد پرونده های حقوقی علیه تسلا در حال افزایش است

مهدی حلوائی
۷ شهریور ۱۴۰۲ - 09:37
تسلا مدل 3

کمپانی خودروسازی تسلا درگیر پرونده‌های حقوقی متعددی بوده و ظاهراً تعداد این پرونده‌ها روز به روز در حال افزایش است. این شرکت حالا باید برای پاسخگویی به دو مورد نقص فنی در خودروهای خود، که منجر به مرگ صاحبان آن‌ها شده است، در دادگاه حاضر شود. بدون شک این پرونده‌ها دید عموم نسبت به فناوری خودران خودروهای این شرکت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مطالب مرتبط:

اولین پرونده‌ی پیش روی تسلا مربوط به تصادفی است که در سپتامبر ۲۰۱۹ در کالیفرنیا رخ داده بود. در این تصادف، خودروی تسلا مدل ۳ مایکا لی (Micah Lee) از اتوبان خارج شد و پس از برخورد با درخت، آتش گرفت. شاکیان این پرونده، که مسافرین خودروی یادشده بوده‌اند، معتقدند که تسلا نسبت به نقص فنی خودروی خود آگاهی داشته اما برای رفع آن تلاشی نکرده است. با این وجود، تسلا ادعا می‌کند که لی در زمان رانندگی مست بوده و مشخص نیست ک سیستم خودران خودرو را فعال کرده باشد.

دومین پرونده نیز مربوط به تصادفی در ماه اکتبر در فلوریدا است ک در جریان آن خودروی تسلا مدل ۳ استیون بنر (Steven Banner) با تغییر جهت ناگهانی در مسیر حرکت یک تریلی قرار گرفت و منجر به مرگ صاحب آن شد. شاکیان این پرونده نیز از تسلا به خاطر عمل نکردن به موقع سیستم خودران خودروی آن شکایت کرده‌اند. اسناد داخلی نشان می‌دهد که ایلان ماسک و تیم او از مشکلات سیستم خودران خودروهای تسلا آگاه بوده‌اند اما این مشکلات را برطرف نکرده‌اند. در طرف دیگر، تسلا ادعا می‌کند که سیستم خودران آن کاملاً امن است.

هرچند که ایلان ماسک بارها وعده‌ی عرضه‌ی سیستم تمام‌ خودران برای خودروهای تسلا را داده اما در حال حاضر هنوز چنین سیستمی برای خودروهای این شرکت عرضه نشده و در واقع سیستم فعلی این خودروها از نوع سطح ۲ یا نیمه خودران است. پرونده‌های پیش روی تسلا علاوه بر اینکه موانعی حقوقی برای این شرکت هستند به عنوان نقطه‌ی عطفی برای فناوری‌های خودران نیز به حساب می‌آیند چرا که شکست این شرکت در دو پرونده‌ی یادشده می‌تواند امنیت سیستم تمام خودران جدید آن را نیز زیر سوال ببرد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید