تسلا عاملان افشای اطلاعات محرمانه‌ کارکنان خود را شناسایی کرد - تکفارس 
تسلا عاملان افشای اطلاعات محرمانه‌ کارکنان خود را شناسایی کرد - تکفارس 
تسلا عاملان افشای اطلاعات محرمانه‌ کارکنان خود را شناسایی کرد - تکفارس 

تسلا عاملان افشای اطلاعات محرمانه‌ کارکنان خود را شناسایی کرد

مهدی حلوائی
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - 10:25
تسلا

تسلا امروز در خبری تایید کرد که دو نفر از کارمندان سابق آن مسئول افشای اطلاعات ۷۵ هزار نفر از کارکنان این شرکت بوده‌اند. بر اساس گزارش وب‌سایت TechCrunch، تسلا اخیراً یک پرونده‌ی حقوقی را در دفتر دادستان کل ایالت مین به ثبت رسانده که در آن از “افراد داخلی” به عنوان عاملان افشای اطلاعات مذکور یاد شده است.

مطالب مرتبط:

پرونده‌ی حقوقی یادشده همچنین تایید می‌کند که خبرگزاری آلمانی Handelsblatt در ماه می به حدود ۱۰۰ گیگابایت از اطلاعات محرمانه‌ی تسلا دسترسی پیدا کرده و تسلا بلافاصله از این موضوع خبردار شده است. تسلا حالا از دو کارمند مسئول افشای این اطلاعات شکایت کرده و تمام لوازم الکترونیکی آن‌ها را ضبط کرده است. خبرگزاری Handelsblatt وعده داده که اطلاعات هیچ از کارکنان تسلا را فاش نخواهد کرد. ظاهراً شماره تامین اجتماعی ایلان ماسک نیز در بین اطلاعات افشاشده بوده است.

با این وجود، خبرگزاری آلمانی شکایات مشتریان تسلا از سیستم تمام‌خودران خودروهای این شرکت را فاش کرده که بر اساس آن، این سیستم در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ بیش از ۲۴۰۰ بار با مشکل افزایش سرعت و ۱۵۰۰ بار با مشکل توقف مواجه شده است. به گزارش Handelsblatt، تسلا از این خبرگزاری درخواست کرده بود تا اطلاعات مذکور را فاش نکند.

این اولین باری نیست که کارکنان تسلا از اطلاعات محرمانه‌ی این شرکت سوءاستفاده می‌کنند چرا که در ماه آپریل نیز گزارش‌هایی مبنی بر تماشا و اشتراک ویدیوهای شخصی مشتریان این شرکت توسط کارمندان آن منتشر شده بود. این ویدیوها به وسیله‌ی سیستم امنیتی Sentry Mode خودروهای تسلا ضبط می‌شود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید