خودروی Rimac Nevera رکورد سرعت تسلا مدل S Plaid را شکست - تکفارس 
خودروی Rimac Nevera رکورد سرعت تسلا مدل S Plaid را شکست - تکفارس 
خودروی Rimac Nevera رکورد سرعت تسلا مدل S Plaid را شکست - تکفارس 

خودروی Rimac Nevera رکورد سرعت تسلا مدل S Plaid را شکست

افشین نوری
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 11:09
Rimac

دنیای خودروهای الکتریکی همچنان پر از هیجان و رقابت است و حالا خودروی Nevera شرکت Rimac رکورد تسلا در پیست معروف Nürburgring شکسته است. این رکورد نه تنها یک پیروزی برای خودروساز کروات Rimac است بلکه یک لحظه تاریخی برای خودروهای الکتریکی است.

خودروی موفق شد Nevera پیست Nürburgring را تنها در عرض ۷ دقیقه و ۵.۲۹۸ ثانیه به خط پایان برساند. راننده کروات این خودرو Martin Kudrich بود. این خودرو توانست مسیر پیست را ۲۰ ثانیه سریع‌تر از خودروی تسلا مدل S Plaid را به اتمام برساند.

اما موضوع مهم در مورد این رکورد، فقط بحث سریع بودن نیست، بلکه این اتفاق اثبات می‌کند که خودروهای الکتریکی می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند. رئیس Rimac گفته است که Nevera طرز فکر ما درباره خودروهای سریع را تغییر داده است.

Nevera دارای قدرت فوق‌العاده ۱۹۱۴ اسب بخار است و توانسته فقط در عرض ۱.۷۴ ثانیه به شتاب ۰-۶۰ مایل در ساعت دست یابد. این خودرو نشان داد که خودروهای الکتریکی چه کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند.

تا قبل از این، خودروی S Plaid تسلا لقب سریع‌ترین خودروی الکتریکی دنیا را به خود اختصاص داده بود. این خودرو توانسته بود خودروهایی مثل Porsche Taycan Turbo S, Lucid Air و Audi RS را شکست بدهد. 

طبق رنکینگ Motor Trend که اخیرا منتشر شده بود خودروی S Plaid تسلا توانسته بود از نظر سرعت در رتبه نخست قرار بگیرد. این خودرو توانسته بود در عرض فقط ۲.۳ ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد‌.

البته خود تسلا ادعا کرده بود خودروی S Plaid در تست‌هایی که توسط خود این شرکت انجام شده در عرض ۱.۹۹ ثانیه به سرعت مذکور دست یافته است. این خودرو توانسته خودروی گرانقیمت Taycan Turbo S پورشه را شکست دهد. خودروهای قدرتمند دیگری مثل Lucid Air و Audi RS E-Tron GT  نیز نتوانستند به پای خودروی تسلا برسند. رکورد سرعت این خودروها به صورت زیر بوده است:

حالا باید ببینیم آینده خودروهای الکتریکی با این رکوردهای شگفت‌انگیز به کدام سمت و سو خواهد رفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید