T-Mobile می خواهد ۵۰۰۰ نفز از کارکنان خود را اخراج کند - تکفارس 
T-Mobile می خواهد ۵۰۰۰ نفز از کارکنان خود را اخراج کند - تکفارس 
T-Mobile می خواهد ۵۰۰۰ نفز از کارکنان خود را اخراج کند - تکفارس 

T-Mobile می خواهد ۵۰۰۰ نفز از کارکنان خود را اخراج کند

افشین نوری
۲ شهریور ۱۴۰۲ - 19:16
تی-موبایل

T-Mobile پس از آنکه خبر از اجرای طرح جدید Go5G Next برای ارتقا نیمی از گوشی های هوشمند مشتریان خود داد، قصد اخراج تعداد زیادی از کارمندان خود را دارد. این شرکت می‌خواهد ۵۰۰۰ از کارکنان خود را تعدیل کند. T-Mobile گفته است که در ماه‌های اخیر جذب و حفظ مشتریان برای این شرکت بسیار سخت شده است.

T-Mobile چند سال پیش با شرکت Sprint برای راه اندازی شبکه ۵G ادغام شد و تاکنون پیشرفت‌های زیادی در این زمینه داشته است. این اپراتور، از نظر سرعت، اعتمادپذیری و قابلیت دسترسی بالاتر از Verizon و AT&T قرار داشته است.

مدیرعامل T-Mobile امروز گفت که این شرکت مجبور است هزینه‌های خود را با اخراج ۷ درصد از کارکنان‌اش که حدود ۵۰۰۰ شغل می‌شود جبران کند. او در نامه‌ای به کارمندان نوشته است که هزینه جذب و حفظ مشتریان در ماه‌های اخیر گران‌تر از قبل شده و تلاش‌های این شرکت برای برآوردن انتظارات مشتریان کافی نبوده نیست.

این تعدیل نیرو با توجه به کناره‌گیری مدیرعامل سابق T-Mobile قابل پیش بینی بود. T-Mobile گفته است که اخراج‌های جدید عمدتا شامل مشاغل دفتری خواهد بود. به‌گفته بلومبرگ، این تعدیل نیرو به T-Mobile کمک خواهد کرد تا اقدام به قیمت‌گذاری تهاجمی‌تر و تبلیغات بیشتر بکند.

متا نیز قبلا اعلام کرده بود که سه دور تعدیل نیرو در شرکت خود انجام خواهد داد و حالا می‌خواهد سومین دور آن به‌زودی شروع کند که حدود ۶۰۰۰ هزار نفر از نیروهای این شرکت را در بر خواهد گرفت.

فیس بوک در مرحله اول که در ماه نوامبر ۲۰۲۲ انجام شده ۱۱ هزار نفر از کارکنان خود را اخرج کرد و در ماه مارس ۲۰۲۳ نیز دومین مرحله از تعدیل نیروهای خود را انجام داد. در این مرحله حدود ۱۰ هزار نفر از کارمندان متا تحت تاثیر قرار گرفتند که در حدود ۴۰۰۰ نفر در گام اول تعدیل شدند.

این تعدیل‌ها عمدتا در گروه‌های بیزنس متا و فیس بوک انجام شدند. حالا پروسه اخراج جدید قرار است عمدتا شامل بخش‌های مارکتینگ شود که حدود ۶۰۰۰ نفر از کارکنان این شرکت را در بر خواهد گرفت. به این ترتیب متا و فیس بوک در مجموع ۲۱ هزار نفر از نیروهای خود را اخراج کرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید