بر اساس گزارش‌ها، دیش نتورک به دنبال شراکت با اپل، گوگل و یا آمازون است - تکفارس 
بر اساس گزارش‌ها، دیش نتورک به دنبال شراکت با اپل، گوگل و یا آمازون است - تکفارس 
بر اساس گزارش‌ها، دیش نتورک به دنبال شراکت با اپل، گوگل و یا آمازون است - تکفارس 

بر اساس گزارش‌ها، دیش نتورک به دنبال شراکت با اپل، گوگل و یا آمازون است

مسلم رفیعی
۵ دی ۱۳۹۸ - 11:19
بر اساس گزارش‌ها، دیش نتورک به دنبال شراکت با اپل، گوگل و یا آمازون است - تکفارس 

سرنوشت ادغام ۲۶٫۵ میلیارد دلاری دو شرکت T-Mobile و Sprint در دست قاضی دادگاه ناحیه‌ای ایالات‌متحده یعنی ویکتور ماررو (Victor Marrero) قرار دارد. این قاضی بدون حضور هیئت‌منصفه، ریاست این دادگاه را بر عهده دارد. قرار است در این جلسه مشخص شود که آیا ۱۴ وکیل عمومی از ۱۳ ایالت از جمله واشنگتن دی سی، می‌توانند این معامله را لغو کنند یا خیر؟ زیرا آن‌ها این ادغام را اقدامی ضد رقابتی خوانده و می‌گویند که منجر به افزایش قیمت برای مصرف‌کنندگان خواهد شد. درحالی‌که شاکیان مدعی هستند که حذف اسپرینت از صحنه رقابت، می‌تواند تعداد اپراتورهای اصلی آمریکا را تا ۲۵ درصد کاهش دهد، متهمان (تی موبایل و اسپرینت) نیز می‌گویند که در صورت عدم ادغام، اسپرینت مجبور خواهند شد که قیمت‌ها را بالا ببرد و درهرصورت از گردونه رقابت حذف خواهد شد.

قاصی جهت قضاوت در مورد ادعای متهمان، باید باور کند که دیش نتورک (Dish Network) واقعاً به‌عنوان چهارمین اپرانور بزرگ بی‌سیم کشور، جایگزین اسپرینت خواهد شد. با توجه به قرارداد ۵ میلیارد دلاری که دیش نتورک با اسپرینت امضاء کرده، زمانی که قرارداد تی موبایل و اسپرینت نهایی شود، دیش نتورک می‌تواند واحدهای آماده این شرکت‌ از جمله Boost و Virgin Mobile را به دست آورد. Boost به‌تنهایی ۹٫۳ میلیون مشتری را به ارمغان آورده و دیش نیز در حدود ۷،۵۰۰ موقعیت خرده‌فروشی و همچنین طیف‌های ۱۴ و ۸۰۰ مگاهرتزی باریک را دریافت خواهد کرد. دیش همچنین یک توافق‌نامه هفت ساله را با شرکت تی موبایل امضاء خواهد کرد که طی آن به این شرکت اجازه فروش خدمات بی‌سیم تحت نام خود داده می‌شود. هم‌زمان با این موضوع، دیش نیز شروع به ساخت شبکه ۵G مستقل خود می‌کند. این ارائه‌دهنده خدمات تلویزیون‌های ماهواره‌ای، با اداره دادگستری موافقت کرده‌ است تا ۷۰ درصد از خاک آمریکا را تا سال ۲۰۲۳ با شیکه ۵G پوشش دهد و یا اینکه به‌صورت داوطلبانه، ۲ میلیارد دلار را به خزانه‌داری آمریکا پرداخت کند.

تصمیم قاضی مررو تا حد زیادی به این بستگی دارد که وی تا چه میزانی به جایگزینی دیش با اسپرینت باور داشته باشد. این موضوع نیز تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا این ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای، می‌تواند یک شریک قدرتمند را جهت ساخت شبکه ۵G خود پیدا کند یا خیر. چنین تلاشی میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت و مدیرعامل این شرکت یعنی چارلز ارگن (Charles Ergen) هنگامی‌که نوبت به خرج پول می‌رسد، محافظه‌کار خواهد بود. برخی از افرادی که ادعا می‌کنند با برنامه‌های ارگن آشنایی دارند، به خبرگزاری فاکس‌ بیزنس نیوز گفته‌اند که وی به دنبال انجام معامله با شرکت‌های فناوری، از جمله گوگل، اپل و آمازون است.

بر اساس گزارش‌ها، دیش نتورک به دنبال شراکت با اپل، گوگل و یا آمازون است - تکفارس 

اپل یک شریک جذاب جهت همکاری با دیش خواهد بود، زیرا به نظر می‌رسد که این تولیدکننده آیفون نیز به دنبال راه‌هایی برای عبور از حامل‌های سنتی و در نتیجه ارسال مستقیم داده‌ها به گوشی‌های آیفون از طریق ماهواره است. دیش می‌تواند اپل را در زمینه اهداف خود یاری رساند، درحالی‌که اپل نیز می‌تواند مسئولیت بخش ۵G را بر عهده بگیرد، درعین‌حال، دیش نیز مبلغی را که نیاز دارد، به دست خواهد آورد. همچنین گوگل نیز می‌خواهد که سهمی در شبکه ۵G داشته باشد. در حال حاضر، این شرکت جهت اداره سرویس Google Fi خود، قراردادی را با شرکت‌های تی موبایل، اسپرینت و U.S.Cellular امضاء کرده است. آمازون نیز قطعاً به این فرصت علاقه‌مند خواهد بود، تا بدین‌وسیله بتواند که قیمت حق اشتراک سرویس آمازون پرایم خود را کاهش دهد. پیت ادرتون (Pete Adderton)؛ مؤسس Boost Mobile می‌گوید:

اگر شما به جای چارلی ارگن باشید، قطعاً به دنبال کار کردن با امثال گوگل، آمازون و اپل خواهید بود. شرکت‌های فناوری تمایل دارند تا به یک شبکه ۵G بدون واسطه دسترسی داشته باشند در نتیجه، ساخت چنین شبکه‌ای با همکاری دیش می‌تواند جوابی عالی برای این خواسته باشد.

تی موبایل با خرید اسپرینت قصد دارد تا طیف متوسط ۲٫۵ گیگاهرتزی این شرکت را به دست آورد. ورود امواج رادیویی متوسط به آمریکا مشکل بوده و اگر این قرارداد مورد تأیید قرار گیرد، تی موبایل ظرفیت‌های سه‌گانه ۵G هر دو شرکت (تی موبایل و اسپرینت) را به دست خواهد آورد. در اوایل این ماه، تی موبایل اولین شبکه ۵G گسترده را در ایالات‌متحده راه‌اندازی کرد. این شرکت همچنین جهت پوشش کامل و نیز ارئه این فناوری به مناطق روستایی بیشتر، بر روی امواج شرکت اسپرینت حساب کرده است.

۵G نسل بعدی اتصالات بی‌سیم است و داده‌ها را ۱۰ برابر سریع‌تر از ۴G LTE بارگیری می‌کند. سرعت گردش اطلاعات سریع‌تر منجر به ایجاد صنایع و فناوری‌های جدیدی خواهد شد، و کشورهایی که زودتر بتوانند این فناوری را مهار کنند، می‌توانند از رونق اقتصادی حاصل از این شبکه بهره‌مند شوند. هر دو شرکت تی موبایل و اسپرینت می‌گویند که ادغام آن‌ها برای کمک به آمریکا جهت تبدیل‌شدن به یکی از این کشورها ضروری است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید